Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Links: red Vlaanderen en stem N-VA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165738)

vlijmscherp 5 januari 2012 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5908775)
Deze, in omgedraaide versie natuurlijk:

en wat is daar rechts aan? of net links? wat is er rechts of links aan om meer democratie te vragen? wat is er rechts of links aan om te vragen dat er een heldere staatstructuur bestaat? wat is er rechts of links aan om te pleiten voor het behoud van een taal?

quercus 5 januari 2012 10:46

Zolang Het Grote Oosten (daarmee bedoel ik niet de dubbelnick van system) een behoorlijk sterke invloed heeft in de SPa moet je van hen niet veel verwachten inzake Vlaamse reflex. H.G.O. is een zeer Belgicistisch geörienteerde groepering. Er zijn in Vlaanderen plaatselijke loges (uit de kring van Het Grote Oosten) die zelfs nog "le français" als voertaal gebruiken. 8-)

Kasumi 5 januari 2012 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5908783)
Dat is bij gebrek aan argumentatie aan Uw kant. Leg mee eens uit hoe nastreven van staatsstructuren, een financieringswet die de sociale zekerheid waarborgt, en het toekennen van rechten aan de burgers geen linkse standpunten zouden wezen.

U noemt quasi universele standpunten op. Wat valt er te argumenteren?

fonne 5 januari 2012 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henkerd (Bericht 5908748)
Kunnen we nu eens alstublieft stoppen verkiezingspropaganda voor de N-VA te maken?

Dank u.

wat moeten al die reactionair-belgicisten dan doen in hun vrije tijd?

Bokkenreyder 5 januari 2012 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 5908806)
Zolang Het Grote Oosten (daarmee bedoel ik niet de dubbelnick van system) een behoorlijk sterke invloed heeft in de SPa moet je van hen niet veel verwachten inzake Vlaamse reflex. H.G.O. is een zeer Belgicistisch geörienteerde groepering. Er zijn in Vlaanderen plaatselijke loges (uit de kring van Het Grote Oosten) die zelfs nog "le français" als voertaal gebruiken. 8-)

:thumbsup:

vlijmscherp 5 januari 2012 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5908783)
Dat is bij gebrek aan argumentatie aan Uw kant. Leg mee eens uit hoe nastreven van staatsstructuren, een financieringswet die de sociale zekerheid waarborgt, en het toekennen van rechten aan de burgers geen linkse standpunten zouden wezen.

Het tegenoverstelde nastreven zijn rechtse standpunten.

dat zijn geen linkse of rechtse standpunten, dat zijn menselijke standpunten. ik vraag me dus af waarom de traditionele partijen deze niet willen meenemen in de onderhandelingen?

ViveLaBelgique 5 januari 2012 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5908794)
en wat is daar rechts aan? of net links? wat is er rechts of links aan om meer democratie te vragen? wat is er rechts of links aan om te vragen dat er een heldere staatstructuur bestaat? wat is er rechts of links aan om te pleiten voor het behoud van een taal?

Als je van dat standpunt bent dan moet je jezelf niet mengen in de discussie.

Kasumi 5 januari 2012 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5908814)
ik vraag me dus af waarom de traditionele partijen deze niet willen meenemen in de onderhandelingen?

Het antwoord daarop is irrelevant, ze maken zichzelf daardoor irrelevant.

vlijmscherp 5 januari 2012 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5908820)
Als je van dat standpunt bent dan moet je jezelf niet mengen in de discussie.

en waarom dan???

daar gaat het net om, alle partijen staan socio-economisch en zelfs etisch rond het midden, de partijstandpunten zijn omwisselbaar, het maakt dus weinig uit op wie je nu stemt als je dat belangrijk vindt.

maar eens dat je staatsstructuren, democratie en taal belangrijk vindt, heb je in Vlaanderen wel een keuze. ofwel stem je N-VA, die daar andere ideeën over heeft ofwel stem je op 1 van die andere partijen, die ook daar omwisselbaar zijn.

Txiki 5 januari 2012 11:07

Altijd hetzelfde gezeur natuurlijk. Ik vind de oproep waardevol. Het opent deuren voor overleg en analyse. Alleen is dit forum al lang niet meer het juiste medium daarvoor.

Iets als éir�*g�* kunnen we hier goed gebruiken.

www.eirigi.org

Indien de topicstarter een ernstige dialoog wil hieromtrent, sta ik hiervoor open. En ik ken alvast een aantal mensen die daar ook oren naar zullen hebben.

Kasumi 5 januari 2012 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henkerd (Bericht 5908776)
Je kunt moeilijk de topics over de N-VA hier negeren want het forum staat er bol van.

Er zal weinig positiefs te melden zijn over andere partijen zeker? Blame them!

Henkerd 5 januari 2012 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 5908790)
Dit topic gaat eigenlijk niet over de N-VA. Beter opletten in het vervolg.

'Links: red Vlaanderen en stem N-VA'

Let liever zelf op.

jogo 5 januari 2012 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 5908508)
Ik roep mijn linkse kameraden op om even de ideologische twistpunten opzij te zetten en het juiste te doen: Vlaanderen uit het slop halen en van de afgrond redden.

En de tijd nuttig te gebruiken om een nieuwe geloofwaardige linkse partij op te richten die Vlaanderen zal leiden.

Dat dit onder > verkiezingen staat en niet onder > debat > links
betekent > propaganda > rechts.

ViveLaBelgique 5 januari 2012 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5908826)
en waarom dan???

Ik laat je dat zelf argumenteren:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5908826)
daar gaat het net om, alle partijen staan socio-economisch en zelfs etisch rond het midden, de partijstandpunten zijn omwisselbaar, het maakt dus weinig uit op wie je nu stemt als je dat belangrijk vindt.

maar eens dat je staatsstructuren, democratie en taal belangrijk vindt, heb je in Vlaanderen wel een keuze. ofwel stem je N-VA, die daar andere ideeën over heeft ofwel stem je op 1 van die andere partijen, die ook daar omwisselbaar zijn.

Waarbij je jezelf aansluit bij Siegfried Bracke die stelt dat hij averechts is. Dan wordt het zinloos om ideologie ter sprake te brengen.

Kasumi 5 januari 2012 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5908838)
Ik vind de oproep waardevol. Het opent deuren voor overleg en analyse. Alleen is dit forum al lang niet meer het juiste medium daarvoor.

Iets als éir�*g�* kunnen we hier goed gebruiken.

www.eirigi.org

Indien de topicstarter een ernstige dialoog wil hieromtrent, sta ik hiervoor open. En ik ken alvast een aantal mensen die daar ook oren naar zullen hebben.

De bedoeling is een ernstige dialoog ja. Dat dat hier misschien niet het geschikt medium voor is, maakt niet zoveel uit. Je kan de zeveraars gewoon negeren.

Txiki 5 januari 2012 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 5908853)
De bedoeling is een ernstige dialoog ja. Dat dat hier misschien niet het geschikt medium voor is, maakt niet zoveel uit. Je kan de zeveraars gewoon negeren.

Met respect, maar ik zeg jou hetzelfde als wat ik iedereen zeg die snakt naar een ernstig initiatief en alternatief: zoiets bespreek je niet in het openbaar en nog minder op een forum. Dan is het per definitie gedoemd te mislukken.

Zoiets kan enkel gerealiseerd worden door met de juiste mensen in overleg te treden op de juiste manier.

vlijmscherp 5 januari 2012 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5908852)
Ik laat je dat zelf argumenteren:

Waarbij je jezelf aansluit bij Siegfried Bracke die stelt dat hij averechts is. Dan wordt het zinloos om ideologie ter sprake te brengen.

nogmaals: in een normale democratie met heldere staatsstructuren zou ik de N-VA bekampen. maar zolang we leven in een land met een vetorecht voor een gewone wetten, met ondoorzichtige staatsstructuren en in een land waar het Nederlands dreigt weggevaagd te worden, zijn de socio-economische ideologische standpunten van minder belang.

Bokkenreyder 5 januari 2012 11:25

Het probleem is dat een groot deel van wie zich links noemt in Vlaanderen zich niet met zijn/haar regio kan of wil associëren en dus niet 'Vlaams' wil zijn. Zo laten zij het Vlaams-zijn (on)bewust over aan de rechterzijde.

Txiki 5 januari 2012 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5908871)
Het probleem is dat een groot deel van wie zich links noemt in Vlaanderen zich niet met zijn/haar regio kan of wil associëren en dus niet 'Vlaams' wil zijn. Zo laten zij het Vlaams-zijn (on)bewust over aan de rechterzijde.

Klopt.

Amon_Re 5 januari 2012 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5908653)
De enige bekende partij die nog ietwat geloofwaardig is, is Groen. .

:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be