Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De bonuscultuur bij Dexia gaat gewoon door! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165769)

ViveLaBelgique 6 januari 2012 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5910826)
Ik vraag het aan iedereen die ik het wil vragen.
Probleem mee?

Als je het mij vraagt, ik ben karima tegen dat de borgstelling voor Arco doorgaat.

Als je ziet dat er maar een paar honderden vennoten opdaagden op de buitengewone aandeelhoudersvergadering van Arco dan snap ik echt niet waarom de federale overheid hiervoor 1.5 miljard € haar broek aan moet scheuren.

Het is uiteindelijk het ACW dat gaat moeten opdraaien voor de particuliere vennoten in Arco.

Bij mij moet je hier niet komen bedelen.

pajoske 6 januari 2012 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5910820)
Van VOKA weet ik niets.
De N-VA heeft geen vakbond, dus niet relevant in deze discussie.

Wat ik wil aantonen is dat politici uit eigenbelang altijd maar een wig proberen te drijven tussen Franstaligen en Nederlandstaligen door communautaire discussies tot prioriteit te verheffen. Terwijl er veel belangrijker zaken zijn waarbij de scheidingslijn helemaal niet communautair is.

Of wat denk je dat de meerderheid van de Belgische bevolking aanbelangt: welke taal een winkelier uit BHV spreekt, of de duizenden euro die per belastingbetaler naar DEXIA, KBC enz. versast werden?

guido 007 6 januari 2012 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5910840)
Als je het mij vraagt, ik ben karima tegen dat de borgstelling voor Arco doorgaat.

Als je ziet dat er maar een paar honderden vennoten opdaagden op de buitengewone aandeelhoudersvergadering van Arco dan snap ik echt niet waarom de federale overheid hiervoor 1.5 miljard € haar broek aan moet scheuren.

Het is uiteindelijk het ACW dat gaat moeten opdraaien voor de particuliere vennoten in Arco.

Ik bedel bij niemand. Ik zal er tenslotte gene boterham minder om eten.
Ik vind het echter niet kunnen dat er bonussen uitbetaald worden terwijl ze mijn aandelen ....
Trouwens ik denk dat we van deze staatswaarborg weinig mogen verwachten hoor.

guido 007 6 januari 2012 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 5910844)
Wat ik wil aantonen is dat politici uit eigenbelang altijd maar een wig proberen te drijven tussen Franstaligen en Nederlandstaligen door communautaire discussies tot prioriteit te verheffen. Terwijl er veel belangrijker zaken zijn waarbij de scheidingslijn helemaal niet communautair is.

Of wat denk je dat de meerderheid van de Belgische bevolking aanbelangt: welke taal een winkelier uit BHV spreekt, of de duizenden euro die per belastingbetaler naar DEXIA, KBC enz. versast werden?

Toch begint de helle discussie bij het communitaire. Dit ontkennen is hetzelfde als het licht van de zon ontkennen.

ViveLaBelgique 6 januari 2012 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5910845)
Ik bedel bij niemand. Ik zal er tenslotte gene boterham minder om eten.
Ik vind het echter niet kunnen dat er bonussen uitbetaald worden terwijl ze mijn aandelen ....
Trouwens ik denk dat we van deze staatswaarborg weinig mogen verwachten hoor.

Jij stelt aan mij de vraag, terwijl je de vraag aan het ACW moet stellen. Dat is hetzelfde als bedelen.

Je kan trouwens eens aan het ACW vragen wat ze juist onderhandeld hebben in de CAO's en wat ze juist als aandeelhouder verdedigen in de raad van bestuur. Als Arco vennoot heb je dat recht om dat aan het ACW te vragen.

zomdupar 6 januari 2012 14:10

Een kleine geste volgens de christelijke vakbond ... 8O

pegasus6869 6 januari 2012 15:12

ALLE !!! Topmanagers bij de banken blijven gewoon

+++++++++ GORE SMEERLAPPEN +++++++++

Zijn er hier soms van de banken op dit forum die hun MUIL !! durven opendoen??????Nee zeker !!!
Ik kots van die zakkenvullers,wanneer gaan de mensen op treden tegen die GANGSTERS !!!!

Bollywood 6 januari 2012 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 (Bericht 5911476)

Zijn er hier soms van de banken op dit forum die hun MUIL !! durven opendoen??????Nee zeker !!!
Ik kots van die zakkenvullers,wanneer gaan de mensen op treden tegen die GANGSTERS !!!!

Een topmanager die 15.000 euro netto bonus krijgt. Die kan in andere landen tienvouden hiervan krijgen maar die miertjes zijn natuurlijk de zakkenvullers.

De politici en vakbondsvoorzitters die maandelijks minstens zoveel op hun rekening zien verschijnen en dan nog eens in de raad van bestuur van die bedrijven zitten, dat zijn de goeden.

Beetje overdreven reactie niet?

pegasus6869 6 januari 2012 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood (Bericht 5911531)
Een topmanager die 15.000 euro netto bonus krijgt. Die kan in andere landen tienvouden hiervan krijgen maar die miertjes zijn natuurlijk de zakkenvullers.

De politici en vakbondsvoorzitters die maandelijks minstens zoveel op hun rekening zien verschijnen en dan nog eens in de raad van bestuur van die bedrijven zitten, dat zijn de goeden.

Beetje overdreven reactie niet?

Nee,absoluut geen overdreven reactie.Die topklungels blijven graaien,en incasseren,en steeds hebben ze een reden.Mijn respekt voor die klungels reikt maar tot waar ze het niet graag hebben als u mij begrijpt.
het zijn mijn gevoelens tegenover die bankgangsters,en dat blijft zo.
SCHAAMTELOZEN !!!!!!!!!!!!!

Bollywood 6 januari 2012 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 (Bericht 5911579)
Nee,absoluut geen overdreven reactie.Die topklungels blijven graaien,en incasseren,en steeds hebben ze een reden.Mijn respekt voor die klungels reikt maar tot waar ze het niet graag hebben als u mij begrijpt.
het zijn mijn gevoelens tegenover die bankgangsters,en dat blijft zo.
SCHAAMTELOZEN !!!!!!!!!!!!!

Staat meestal gewoon in het contract is een deel van het loon maar zwaarder belast.

Ik werk niet voor een bank maar krijg ook een bonus weliswaar stukken lager. Deze wordt bepaald op basis van mijn prestaties. Moest men nu zeggen "je krijgt geen bonus maar hebt wel goed gewerkt" dan zie ik dat als een eenzijdige contractbreuk want dit is geld waar ik contractueel wel recht op heb.

Bij banken en zeker in sommige onderdelen ervan is dit nog veel meer het geval. Minder loon en op het einde van het jaar een mooie bonus indien goed gepresteerd. Als de bank of vakbonden dit wil aanpassen, dan moeten ze het arbeidscontract maar wijzigen.

kelt 6 januari 2012 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5910682)
En krijg ik mijn aandelen nu uitbetaald?

dju ja....ik had eigenlijk mijn ARCO-dinges al op 0 gezet(ervan uitgaande dat de EU de terugbetaling door de Belgische Overheid eenvoudigweg zal verbieden)...maar er schijnen inderdaad nog wat centjes over te zijn in Dexia Holding....

De toekomst ziet er plotsklaps weer beter uit :icecream:

Wautd 6 januari 2012 18:42

Een belastingbetaler die een bank overvalt vliegt normaal gezien de bak in (OK, misschien niet in Brussel). Maar een bank die de belastingbetaler besteelt (want dat zijn die riante bonussen)... Geen probleem!

WetIsWet 6 januari 2012 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5910840)

Punt is ... ze komen niet bedelen, ze roven het gewoon uit je zakken!

alain_bergmann 6 januari 2012 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5910554)
Toch nog tot 45.000 euro bonussen voor personeel Dexia
Terwijl de regering garant moet staan voor DEXIA en hier waarschijnlijk miljarden aan gaat verliezen, krijgen 360 medewerkers van Dexia toch nog een bonus die kan oplopen tot 45.000.

De schaamte voorbij.

Lees meer
http://www.hbvl.be/nieuws/geldzaken/...eel-dexia.aspx

wij worden letterlijk ge...pt door de banken. Het kan niet blijven duren, samen zijn wij macht warmee die dikke nekken zouden moeten rekening houden!! op straat komen en protesteren, anders gaan onze kinderen onzekere toekomst hebben, deze cinema kan niet blijven duren, alles heeft zijn einde

Sfax 6 januari 2012 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 (Bericht 5911476)

Stoer! :D

Ook al ben ik dan geen bank of ben ik van geen bank, ik wil gerust mijn mond open doen on their behalf. Altijd lachen met gifgroene, jaloerse, giftige pubertjes :D

alain_bergmann 6 januari 2012 23:58

ik heb gisteren een dikke factuur van 650euro van electrabel gekregen. vorig jaar was net hetzelfde en ik heb met electrabel gecontacteerd om mijn maandelijkse betaling tot 160 euro te verhogen toen hadden ze beloofd dat als ik deze bedrag blijf de hele jaar betalen dat ik geen bijkomende facturen zou moeten betalen, hoe naive ben ik geweest. ik hoop net als veel andere electrabelklanten dat electrabel in hel brand, vroeg of laat gaan mensen bui worden en een mooi vuurwerk van die bedrijf maken!!!!

AsGardSGO 7 januari 2012 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5910567)
Vlaanderen.....de plaats waar men de kiezer dus gewoon negeert en vooral geen schaamte kent.
Zien wat de verkiezingen van dit jaar zullen brengen. Hopelijk zijn er nu eindelijk wat ogen open gegaan.

Nee waar de burger zo lam, a-politiek en totaal niet geëngageerd is om zich tegen zijn onderdrukking in opstand te komen. Aan de toog en op fora klagen en zagen maar verder braafkes alles betalen en slikken wat men hem voorschotelt.
Hypocriete lafheid. Beven voor het geld en zichzelf daaraan prostitueren.

Tijd dat men zich eens gaat organiseren; zet alles wat je zogezegd zou moeten betalen op een aparte rekening; sla met alle gedupeerden bijeen en trek die monsters voor de rechter, weiger te betalen en durf het als een groep mensen aan om stop te zeggen.
Het is immers hun macht want zij weten dat iedereen we lklaagt en zaagt maar uiteindelijk toch betaald uit angst. Maar het vraagt maar een klein beetje ruggegraat en een nee van onze kant om hun die macht te ontnemen.
Maar zolang wij ze de macht verschaffen zal er niets veranderen. Op een smeekbede of arme meer zullen zij alvast niet buigen hoor.

Bobke 7 januari 2012 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood (Bericht 5911667)
Staat meestal gewoon in het contract is een deel van het loon maar zwaarder belast.

Ik werk niet voor een bank maar krijg ook een bonus weliswaar stukken lager. Deze wordt bepaald op basis van mijn prestaties. Moest men nu zeggen "je krijgt geen bonus maar hebt wel goed gewerkt" dan zie ik dat als een eenzijdige contractbreuk want dit is geld waar ik contractueel wel recht op heb.

Bij banken en zeker in sommige onderdelen ervan is dit nog veel meer het geval. Minder loon en op het einde van het jaar een mooie bonus indien goed gepresteerd. Als de bank of vakbonden dit wil aanpassen, dan moeten ze het arbeidscontract maar wijzigen.

Hebben ze goed gewerkt ?
En wat met het contract met de klant ?

pegasus6869 7 januari 2012 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 5912779)
Stoer! :D

Ook al ben ik dan geen bank of ben ik van geen bank, ik wil gerust mijn mond open doen on their behalf. Altijd lachen met gifgroene, jaloerse, giftige pubertjes :D

Niks stoer !!! dat zijn mijn diepste ongenoegen,en de comentaar daarop deert mij absoluut niet.
één ding...... al die zogezegde ++ slimme ++ in de wereld hebben reeds VEEL kapot gemaakt.....En mijn achting is zeer laag voor al die witte boorden heerschappen!!!

Sfax 7 januari 2012 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 (Bericht 5913227)
Niks stoer !!! dat zijn mijn diepste ongenoegen,en de comentaar daarop deert mij absoluut niet.
één ding...... al die zogezegde ++ slimme ++ in de wereld hebben reeds VEEL kapot gemaakt.....En mijn achting is zeer laag voor al die witte boorden heerschappen!!!

Jouw achting en ongenoegen deert anderen ook absoluut niet :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be