Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect
(Bericht 5963865)
U spreekt over de stakers? Denken alleen aan hun eigen rechten, comfort en luxe, ten koste van onder meer mij maar bij uitbreiding de hele maatschappij die hier generatieslang schulden voor zal moeten afbetalen.
De rest van uw post beschrijft eveneens perfect het gevoel dat ik als 24 jarige pas afgestudeerde heb jegens de stakers. Asociaal, doorgaan op een slechte weg zonder geweten of mededogen voor de jeugd. Zowel ik als mijn kinderen gaan uw "verworven rechten" nooit hebben, ondanks dat we er ons nog decennia voor zullen moeten blauwbetalen.
|
Awel verander dan de wereld, ik heb niet liever.
Wat u wel vergeet is dat mijn ouders vooral voor onze huidige rechten en voordelen gevochten hebben en dat als er niet voor blijft gevochten worden dat ze evenzeer u afgenomen zullen worden. Praten zal er niet bij helpen trouwens zolang mijn en uw generatie in het systeem blijft hangen en zich erdoor laat indoctrineren.
Hebzucht en financieel egoïsme hebben ons geleid tot waar we nu zijn en als dit verder toegelaten wordt zal dat ons tot 100 jaar terugzetten.
Ook even niet vergeten dat ondertussen mensen gemiddeld 78jaar worden.
Het systeem en vooral de sociale maatregelen die getroffen moesten worden om het leefbaar te houden zijn de remmers en versnellers van de ondergang van het systeem. Er komt een vierde generatie aan dus de vergrijzing neemt toe en dat zal zijn tol eisen op het reeds dunne en breekbare structuren.
Vraag u nu eens echt af gaat langer werken in een falende economie en financiële markten nu écht dé redding uitmaken? Denk dat niet, ben daar zelfs zeker van van niet.
Tenslotte de wereldbevolking stijgt, onze opgedrongen energie en consumptiehonger evenzeer en alsmaar meer productie vraagt minder mensen (stijgende werkloosheid). Al die productie, de "economische groei" is dan ook eindig en kan niet eindeloos groeien op een eindige planeet.
Ofwel erkennen we dat voor het écht te laat is ofwel blijven we ervoor blind en sukkelen verder zoals we nu bezig zijn onszelf in de afgrond, into oblivion.
In feite de focus zou daar op moeten liggen en niet op de staking. Een staking die niet zou mogen bekritiseerd worden of ze nu iets uithaalt of niet.
Voor zogezegd hoog opgeleide jongeren wordt er dan ook vaak zeer beangstigend enggeestig gedacht. Snap je wat ik bedoel?
Je kan er wel iets aan veranderen maar niet zolang je toegeeft aan de status quo. Niet zolang je blijft oplappen en herbouwen wat vorige generaties verkeerd gedaan hebben of naar de filistijnen geholpen hebben. Dat is niet uit fouten leren en oude wijn in nieuwe flessen.