Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   NVA in coalitie met Vlaams Belang ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=167885)

born2bewild 20 februari 2012 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5996228)
Ik heb het over N-VA cheerleaders op dit forum en in de andere media. De Gucht heeft gelijk dat de andere politieke partijen zich hier niet bij moeten aansluiten.

misschien moet de gucht zich maar eens met zijn belastingsaangifte bezighouden

werk genoeg naar we vernemen

Pericles 20 februari 2012 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5996243)
misschien moet de gucht zich maar eens met zijn belastingsaangifte bezighouden

werk genoeg naar we vernemen

Ha terug Born .
Raf was al aan het vieren. ;-)

born2bewild 20 februari 2012 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 5996249)
Ha terug Born .
Raf was al aan het vieren. ;-)

ja, ben op reis geweest 8-)
wie is raph?

Jakko 20 februari 2012 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5996228)
Ik heb het over N-VA cheerleaders op dit forum en in de andere media. De Gucht heeft gelijk dat de andere politieke partijen zich hier niet bij moeten aansluiten.

Dan overschat u zichzelf enorm en onderschat u de N-VA kiezer. De N-VA heeft inderdaad wel wat supporters maar ook een verhaal zoals De Gucht al zei.

ViveLaBelgique 20 februari 2012 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 5996284)
Dan overschat u zichzelf enorm en onderschat u de N-VA kiezer. De N-VA heeft inderdaad wel wat supporters maar ook een verhaal zoals De Gucht al zei.

Wat is dan het verhaal van de N-VA ivm met het cordon sanitair ?

Jakko 20 februari 2012 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5996290)
Wat is dan het verhaal van de N-VA ivm met het cordon sanitair ?

Ze zijn tegen het cordon. De Gucht trouwens ook, maar wil die daarom samenwerken met de N-VA?
Hij heeft daar geen cordon voor nodig.

born2bewild 20 februari 2012 22:13

de gucht heeft vooral een cordon rond de BBI nodig als we de kranten mogen geloven

Another Jack 20 februari 2012 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5996256)
wie is raph?

Hopelijk wordt de volgende reis geen one-wayticket.

vrijevlaming 20 februari 2012 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5995929)
OK!
blablablabla

waar leest u dat ik zeg dat met het vb nooit wordt samengewerkt? Nooit in een regering, dat heb ik gezegd. Herlees mijn posts hier in dit topic opnieuw. Als je het dan nog niet verstaat, tja...

Als we in 14 iets forceren, is het op die manier hoor, en op geen enkele andere manier zal het lukken (of n-va moet een absolute meerderheid halen)

U komt hier keer op keer op keer op keer weer mee af, en telkens antwoord ik u hetzelfde. Blijkbaar is het het ene oor in en het andere uit. Dat is jammer. OF gaat u door tot we uit ergernis zeggen: ja we gaan een regering vormen met het vb, en liefst zelfs al coalities in oktober '12?

Pericles 20 februari 2012 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5996256)
wie is raph?

Iemand die zwaar in zijn hemd werd gezet. :-D

mkb 20 februari 2012 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5996309)
de gucht heeft vooral een cordon rond de BBI nodig als we de kranten mogen geloven

Welkom terug. :lol:

born2bewild 20 februari 2012 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 5996336)
Welkom terug. :lol:

ja, goed van de zon genoten!
8-)

Supe®Staaf 20 februari 2012 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noorderlicht (Bericht 5996068)
als dat gebeurt, kunnen we de NVA vaarwel zeggen. wie wil nu samenwerken met enkele omhooggevallen anti-islam racisten? geen enkel zinnig mens, juist ja.

Voor hun anti-islam, en 'racistisch' programmagedeelte heel graag hoor.

Klarekijk 20 februari 2012 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 5994840)
Pas op ik moet die zionistische zever van Dewinter ook niet, maar de andere partijen zijn nog erger. Ik weet het het niveau van onze politiek zit op een dieptepunt, enkel NVA kan er nog mee door. Eens Vlaanderen onafhankelijk is geworden moet er dringend werk worden gemaakt van een geheel nieuw (solidaristisch) politiek landschap.

Laat ons gewoon stellen dat NV-A en het Vlaams Belang samen 51% halen , dan zou het een goed idee zijn om ze eens samen aan zet te zien . en de andere partijen eens te laten zien hoe ver ze het gebracht hebben met hun leugens en valse beloften .

Ik heb daar geen schrik van , omdat dan alsnog hun macht zou beperkt blijven tot regeren met de midelen die ter beschikking zijn .
Vlaanderen onafhankelijk en andere wetswijzigingen kunnen er niet komen omdat ze dan 2/3 meerderheid moeten vinden .

Ik wacht de leugens en beloftes af , en ze kunnen mijn steun krijgen , puur uit protest , en om hen een kans te laten , maar ze naar 67 % sturen zou ik nu ook niet doen .

Klarekijk 20 februari 2012 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noorderlicht (Bericht 5996068)
als dat gebeurt, kunnen we de NVA vaarwel zeggen. wie wil nu samenwerken met enkele omhooggevallen anti-islam racisten? geen enkel zinnig mens, juist ja.

Ben ik niet mee eens , ik zal nooit Vlaams Belang stemmen , omdat economisch mij veel nauwer aanspreekt en ik denk dat VB daar tekort schiet.

MAAR , anderzijds denk ik dat het Vlaams belang een veel luidere roeper is , dan dat het een rasistische partij is , ze somt nu eenmaal heel veel waarheden op , feiten die niet meer door de beugel kunnen .
En men gebruikt die toon , om duidelijkheid te stellen .
Laat ze eens verkozen zijn , het enige wat zal resten is een soep die niet te heet is om gegeeten te worden . en mogelijk zal ze wel de wetten trachten toe te passen die er voor handen zijn , om migratie aan de kak te stellen.

Stel nu dat Vb 35 % zou halen en NV-A 17 % dan zou ik heel wat argwanender zijn .

De kamelions van de huidige politiek verdienen niets meer dan er eens lekker uit te liggen .

De Informant 21 februari 2012 04:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 5994788)
Als in 2014 NVA 37 % van de stemmen haalt en Vlaams Belang 13 % van de stemmen, zal NVA dan overwegen om eindelijk het cordon sanitaire (die eigenlijk tegen Vlaanderen gericht is en in werkelijkheid helemaal niets met racisme te maken heeft) te doorbreken ?

Dit gaat onmogelijk
Als ze Vlaanderen op de kaart willen zetten als een racistisch volk dan kunnen ze dit doen
We weten allemaal dat racisme hier weinig aan te pas komt (buiten familie DE WINTER)
Maar begin de naam Flandres dan maar overal te schrappen in alle touristische brochures en zoveel meer.
Ik denk dat ze Vlaanderen dan uit de Euro wippen.

Fieseler 21 februari 2012 09:16

[
Citaat:

QUOTE=vrijevlaming;5996314]waar leest u dat ik zeg dat met het vb nooit wordt samengewerkt? Nooit in een regering, dat heb ik gezegd. Herlees mijn posts hier in dit topic opnieuw. Als je het dan nog niet verstaat, tja...
Wat een pretentie zeg.
Ik haal de uitspraken van Bart De Wever aan en u vindt dat we het over u hebben.

Citaat:

Als we in 14 iets forceren, is het op die manier hoor, en op geen enkele andere manier zal het lukken (of n-va moet een absolute meerderheid halen)
Mocht u de moeite genomen hebben om mijn exposé te lezen dan zou u merken dat ik zwart op wit en op mathematisch onwerlegbare wijze bewijs dat Vlaanderen zelfs met een absolute meerderheid van de NVA geen stap vooruit komt wat betreft het punt 1 van het allereerste paragraaf van de statuten van de NVA namelijk onafhankelijkheid. En dit enkel door haar viscerale weigering om op één punt samen te werken met de andere groep vlams nationalisten

Citaat:

U komt hier keer op keer op keer op keer weer mee af, en telkens antwoord ik u hetzelfde. Blijkbaar is het het ene oor in en het andere uit. Dat is jammer. OF gaat u door tot we uit ergernis zeggen: ja we gaan een regering vormen met het vb, en liefst zelfs al coalities in oktober '12?
Als u begint met de verkeerde prsmisse kan u onmogelijk de juiste conclusie trekken hé vriend.
Dat komt er van als u reageert op een posting die u ofwel niet heeft gelezen ofwel ze niet heeft begrepen...

Supe®Staaf 21 februari 2012 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5996678)
Mocht u de moeite genomen hebben om mijn exposé te lezen dan zou u merken dat ik zwart op wit en op mathematisch onwerlegbare wijze bewijs dat Vlaanderen zelfs met een absolute meerderheid van de NVA geen stap vooruit komt wat betreft het punt 1 van het allereerste paragraaf van de statuten van de NVA namelijk onafhankelijkheid. En dit enkel door haar viscerale weigering om op één punt samen te werken met de andere groep vlams nationalisten

Dat is een waarheid als een koe.
Snap je nu waarom er nog zoveel mensen op het Belgische paard blijven wedden?
Het einde is nog lang niet in zicht.

largo_w 21 februari 2012 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 5996695)
Dat is een waarheid als een koe.
Snap je nu waarom er nog zoveel mensen op het Belgische paard blijven wedden?
Het einde is nog lang niet in zicht.

Mjah de N-VA kan door die houding ondertussen wel alles verrotten en... stilleggen. Wat dus ook gebeurd is. En d�*t is wel problematisch.
En laat ons wel wezen fieseler heeft gelijk maar hij mist wel de clue; terwijl de N-VA inderdaad als punt 1 in haar statuten de onafhankelijkheid heeft staan is ze wel naar de kiezer getrokken met de belofte te hervormen. Achteraf afkomen met een trouwring voor het VB is ronduit kiezersbedrog en dus helemaal niet mogelijk.

De schoofzak 21 februari 2012 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5995101)

...

Even ter informatie:
1: met de beslissing van de NVA tot niet samenwerken mag die politieke formatie bij de volgende federale verkiezing zelfs 55% halen....zelfs dan nog hoeven de Belgofonen geen angst te hebben want kunnen ze nog een regering vormen met een Vlaamse minderheid (zoals vandaag het geval is).
Dit even ter zijde voor diegenen die echt denken en hopen om het VB volledig op te slorpen.
....

Nie zeveren hé.
Formeel kunnen ze nog een regering vormen, maar in de praktijk zal die meerderheid niet werkbaar zijn.
Volgens mij ligt dat point of no return zelfs een beetje beneden de 50 procent van Vlaamse stemmen.

Hoe dan ook, tegen dat het zover is, zullen het de francofonen zijn die ons buitenkieperen. (die mannen weten wanneer het feest gedaan is, en kunnen er op tijd uittrekken, met geheven hoofd ...)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be