Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Website voor aanhechting Brussel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=168766)

Tommm 15 maart 2012 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lennert5 (Bericht 6031096)
Hoeveel keer moet ik nog herhalen dat er een verschil is tussen volksnationalisme en staatnationalisme.. :roll:
Nationalism in the post-industrializing era was most often accompanied by assimilationism and the elimination of minorities. The very assimilationist (hence intolerant) nature of the modern state has created the preconditions for turning its unprecedented powers against hapless minorities
De premier van dit land is onwettig aan de macht, en komt van de waalse minderheid, waw wat een uitbuiters zijn we.

Paradoxically, the main victim's of Turkey's secular and anti-Islamic nationalism were non-Muslim minorities that had previously enjoyed protection and prosperity under the more liberal consociational laws of the Ottoman Empire.

Ataturk, leider van de Jonge Turken was voorvechter van secularisme en was tegen de decadentie aan het hof. Ze vocht tegen de voorrechten van buitenlandse minderheden, wat ook normaal is. Zij moeten daar de politiek niet bepalen en zich de Turkse nationaliteit aannemen.

De ganse tekst is makkelijk te counteren, maar ik had ook niets anders van je verwacht. Waarschijnlijk geschreven door een of andere liberaalse Amerikaan die Libie en Syrie wouden binnenvallen in naam van vrijheid en democratie.

Omdat je een arbitraire indeling maakt van nationalisme maakt het nog niet tot een onschuldig iets... Het is en blijft gevaarlijk, dit forum bewijst dat het nationalisme altijd de onderscheiding en haat tegenover anderen meebrengt.

lennert5 15 maart 2012 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6031229)
Omdat je een arbitraire indeling maakt van nationalisme maakt het nog niet tot een onschuldig iets... Het is en blijft gevaarlijk, dit forum bewijst dat het nationalisme altijd de onderscheiding en haat tegenover anderen meebrengt.

Elke ideologie is gevaarlijk.

djimi 15 maart 2012 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lennert5 (Bericht 6031624)
Elke ideologie is gevaarlijk.

Daar ben ik het nu eens volmondig mee eens!

Er is namelijk geen énkele ideologie die een mens immuun maakt voor ontaarding en ontsporing, en élke ideologie bevat voldoende materiaal waarmee mensen tot ontaarding en ontsporing kunnen worden aangezet.

Zelfs de dunste geschiedenisboekjes zitten tjokvol bewijzen voor deze stelling.

Lavox 15 maart 2012 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6030824)
Tja, dat heb je nu eenmaal met nationalisme, het haalt het slechtste in de mens naar boven...

Neen, dat is nu net het verschil.
Nationalisme tégen imperialisme!

lennert5 16 maart 2012 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 6031708)
Daar ben ik het nu eens volmondig mee eens!

Er is namelijk geen énkele ideologie die een mens immuun maakt voor ontaarding en ontsporing, en élke ideologie bevat voldoende materiaal waarmee mensen tot ontaarding en ontsporing kunnen worden aangezet.

Zelfs de dunste geschiedenisboekjes zitten tjokvol bewijzen voor deze stelling.

Dé ideologie bestaat ook niet, ik geloof in goed beleid. De ene situatie vergt mss nationalistische maatregelen, de andere liberale. Ik sluit me gewoon aan bij de beste ideologie die op dit moment volgens mij bij de situatie past.

SDG 16 maart 2012 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6031229)

Inderdaad, zie maar waartoe nationalisme zoal leidt:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6022458)
Wat een vergelijking!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be