![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ze zelf met verlof gaan , vertrekken ze ook zonder iets te zeggen en kan je 3 of 4 weken tegen te muren praten . |
Citaat:
Weet je , de bank van Breda volgt een vrij strikte eigen koers . werkt bijna uitsluitend met kapitaal uit eigen circulatie . geven enkel leningen aan zelfstandigen die prive ook geld hebben vast staan bij hun . je parkeert daar iets en zo kom je erin . en er wordt dus niet met je spaarcenten gegokt op de beurs , maar ontleend in de locale economie . |
Mooi Idee , een kliene veilige bank die zich onthoud van risico en beursspeculatie's
|
Citaat:
Die zouden dan bijvoorbeeld "Gemeentekrediet", "Algemene Spaar- en Lijfrentekas" of "Nationale Maatschappij voor Krediet aan de Nijverheid" kunnen heten. Voor de financiering van landbouwbedrijven stel ik "Landbouwkrediet" voor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Toen ik 100'000'000 bfr had omgezet ben ik tot de vaststelling gekomen dat letterlijk iedereen geld aan mij had verdiend behalve ikzelf. Dat is 100 met 6 nullen achter geweest. |
Citaat:
Vele bedrijven draaien momenteel op rotatie , zolang ze omzet hebben kan men zijn schulden ( openstaande fakturen ) verjongen , en zo sputteren menige motertjes verder . |
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens , ik denk dat er veel falingen zouden kunnen vermeden worden door tijdig in te grijpen en de deurwaarders wat te temperen . Ok eerst een onderscheid maken tussen bedrijven in Moeilijkheden en de fraudeurs . er zijn er natuurlijk die doel bewust de boel in de vernieling sturen en leeg melken ; dat kan niet snel genoeg aangepakt worden . Maar bedrijven die sputteren extra belasten met boetes, torenhoge intresten en diefstal van deurwaarders en aanmaningskosten is er ver over . Door deze maatregelen komen bedrijven in moeilijkheden helemaal in de problemen . vaak lopen de kosten zo hoog op dat ze de netto schulden overtreffen en dan is men verbaast over een faling . En de zogenaamde doeltreffende maatregel om onder curatele te plaatsen is een dikke flop en maat voor niets . Eens je bedrijf onder dergelijke maatregel staat is er geen klant meer die nog vertrouwen heeft, en voor een klien bedrijf is dit evenzeer imens duur . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be