Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Ik vindt veel taalfouten op dit forum (https://forum.politics.be/showthread.php?t=171006)

Scherven A. Mok 7 mei 2012 19:26

Ik heb laatst een dikke vette dt fout niet kunnen verbeteren omdat ik het te laat had gezien :-( :-)
En vandaag heb ik er één gevonden van iemand die mij (selectief) quote en van antwoord gaf. Ik dacht nog van ik stuur een pm maar door de aard van zijn post denk ik dat dat zelfs verkeerd gaat aankomen. En ik dacht nog van ik dacht nog zal ook wel geen correct Nederlands zijn. :-)
Gelukkig kijkt mijn browser spelling na. Anders zou ik nogal dikwijls rode kaken krijgen. :-P

Bokkenreyder 7 mei 2012 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6116858)
Ik heb laatst een dikke vette dt fout niet kunnen verbeteren omdat ik het te laat had gezien :-( :-)
En vandaag heb ik er één gevonden van iemand die mij (selectief) quote en van antwoord gaf. Ik dacht nog van ik stuur een pm maar door de aard van zijn post denk ik dat dat zelfs verkeerd gaat aankomen. En ik dacht nog van ik dacht nog zal ook wel geen correct Nederlands zijn. :-)
Gelukkig kijkt mijn browser spelling na. Anders zou ik nogal dikwijls rode kaken krijgen. :-P

Je browser is te lomp om je voor werkwoordsfouten te behoeden.

Scherven A. Mok 7 mei 2012 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6116865)
Je browser is te lomp om je voor werkwoordsfouten te behoeden.

Inderdaad.

Everytime 7 mei 2012 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6116671)
Ik wil geen wereldverbeteraar zijn, ik verbouw maniok, maïs en rijst in Congo, maar da's heel beperkt.

Laat anderen de wereld verbeteren.

Maar kleine dingen mogen toch gezegd worden: het aantal mensen dat hier verschrikkelijk slecht schrijft, is niet te tellen. Taalfouten alom. En erge fouten.

Is dit een trend? De Facebook-generatie? De SMS-grammatica?

Is correct schrijven nog nuttig?

Natuurlijk is het nog nuttig.

NieuwNoors 7 mei 2012 20:46

Citaat:

Ik wil geen wereldverbeteraar zijn, ik verbouw maniok, maïs en rijst in Congo, maar da's heel beperkt.

Laat anderen de wereld verbeteren.

Maar kleine dingen mogen toch gezegd worden: het aantal mensen dat hier verschrikkelijk slecht schrijft, is niet te tellen. Taalfouten alom. En erge fouten.

Is dit een trend? De Facebook-generatie? De SMS-grammatica?

Is correct schrijven nog nuttig?

Ik vindT ook veel fauten ier. En ja; het is versrikkelijk en niet te tellen al die mensen die slecht srijven. Idd taaltauten allom. Of dit een trent is? De feesboek-generasie? Waarscheinlijk kom het daardoor. Daarin heb je geleik.
Ik vindT het wel belangreik dat er korrekt geschreven wort. Daarom dat ik er trots op ben dat ik fautloos kan schreiven.

SDX 7 mei 2012 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 6116942)
Ik vindT ook veel fauten ier. En ja; het is versrikkelijk en niet te tellen al die mensen die slecht srijven. Idd taaltauten allom. Of dit een trent is? De feesboek-generasie? Waarscheinlijk kom het daardoor. Daarin heb je geleik.
Ik vindT het wel belangreik dat er korrekt geschreven wort. Daarom dat ik er trots op ben dat ik fautloos kan schreiven.

Vwala, da vintd ik ook!

Zucht 7 mei 2012 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 6116942)
De feesboek-generasie?

Is het niet fessebook generasie ?

NieuwNoors 7 mei 2012 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 6116996)

Dat is goet mogeleik. Nogtans dagt ik dat het "feesboek" geschreven wort.
Sori zene.

NieuwNoors 7 mei 2012 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6116955)
Vwala, da vintd ik ook!

Ik ben blei dat jei er ook zoo over denkd, SDX! :-)

SDX 7 mei 2012 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 6117065)
Dat is goet mogeleik. Nogtans dagt ik dat het "feesboek" geschreven wort.
Sori zene.

Alebij vaud, tis smoeleboek nèh!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 6117073)
Ik ben blei dat jei er ook zoo over denkd, SDX! :-)

Mersie! :D

Diego Raga 7 mei 2012 22:50

Citaat:

Pff, het zou wat...
Zelfs dit is nog leesbaar:

"Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn, het einge wat blegnaijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn. De rset van de ltteers mgoen wllikueirg gpletaast wdoren en je knut vrelvogens gwoeon lzeen wat er saatt. Dit kmot odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel."

http://wetenschapsquiz.punt.nl/index...&tbl_archief=1

Neit te veel van wkaker lggien, zou ik zggeen. ;-)

NieuwNoors 7 mei 2012 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 6117156)
Pff, het zou wat...
Zelfs dit is nog leesbaar:

"Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn, het einge wat blegnaijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn. De rset van de ltteers mgoen wllikueirg gpletaast wdoren en je knut vrelvogens gwoeon lzeen wat er saatt. Dit kmot odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel."

http://wetenschapsquiz.punt.nl/index...&tbl_archief=1

Neit te veel van wkaker lggien, zou ik zggeen. ;-)

Ik ilg aard in awkker avn oohr. Ik gebrijp frepect gehteen je debloet. :-)

Diego Raga 7 mei 2012 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 6117173)
Ik ilg aard in awkker avn oohr. Ik gebrijp frepect gehteen je debloet. :-)

Meer meot dat neit zjin. :-)

Helopjik krgjit C2C geen hratnaaval van deze darad.

NoTuma 8 mei 2012 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 6116996)

Deels Frans, deels Engels? ;-)

Anselmo 8 mei 2012 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smosty (Bericht 6116687)
Ik gebruik graag bombastische, dure woorden, die nergens elders te vinden zijn. Zelfs niet of bijna niet op internet. Om mijn tegenstanders op stang te jagen. Daardoor maak ik soms een foutje. Convoluteren, bv, een term uit de Fourrier-analyse. Van convolutie afgeleid. Het moest convolueren zijn... Hebben mijn tegenstanders weer van een rondje slappe lach genoten...:-(Dat was weer zo'n heerlijk te vreten Smosty-broodje:-()
Convolueren staat ook niet in de dikke van dale online, die ik me aangeschaft heb om in de toekomst zulke afgang te vermijden...:-(

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6116692)
Convolueren is dan ook geen woord, dat betekent volgens mij helemaal niets.

In dit verband Blackadder : onvergetelijk en hilarisch

http://www.youtube.com/watch?v=hOSYiT2iG08

Operación Revolutio 8 mei 2012 09:06

Convolueren... Semantiek, bitch.

Door jou heb ik daar gisteren wel 10 keer aan gedacht. Wat je natuurlijk bedoelde, was 'CONTAMINEREN' in die taalkundige context. Maar volgens mij is dat zelfs niet 100% standaardtaal, misschien een angli- of gallicisme ofzo, en wordt dat vooral in de zelfstandige vorm gebruikt (contaminatie dus)

smosty 8 mei 2012 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Operación Revolutio (Bericht 6117385)
Convolueren... Semantiek, bitch.

Door jou heb ik daar gisteren wel 10 keer aan gedacht. Wat je natuurlijk bedoelde, was 'CONTAMINEREN' in die taalkundige context. Maar volgens mij is dat zelfs niet 100% standaardtaal, misschien een angli- of gallicisme ofzo, en wordt dat vooral in de zelfstandige vorm gebruikt (contaminatie dus)

Convolueren is niet contamineren. Contamineren is pejoratief. Contamineren is 100% standaardtaal. Convolueren wordt nooit door iemand gebruikt, behalve door matematici, en daarom probeerde ik het 1 keer metaforisch te gebruiken. Maar ik vond niet zo meteen de juiste afleiding van het zelfstandig naamwoord convolutie voor het werkwoord.

Nietzsche 8 mei 2012 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smosty (Bericht 6117431)
Convolueren is niet contamineren. Contamineren is pejoratief. Contamineren is 100% standaardtaal. Convolueren wordt nooit door iemand gebruikt, behalve door matematici, en daarom probeerde ik het 1 keer metaforisch te gebruiken. Maar ik vond niet zo meteen de juiste afleiding van het zelfstandig naamwoord convolutie voor het werkwoord.

:lol:

smosty 8 mei 2012 10:09

Ik vondt mijn convoluteren toch wel een hogere taalfout

NieuwNoors 8 mei 2012 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smosty (Bericht 6117439)
Ik vondt mijn convoluteren toch wel een hogere taalfout

Het moed zijn: Ik vont.
Ceetweecee heefd geleik, het staad ier vol fauten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be