spherelike |
6 juli 2012 12:09 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde
(Bericht 6205753)
1. Er is het principe. Mogen we daar nog van vertrekken?
...
|
Ik doe toch niet anders, heel wat overheidstaken qua herverdeling van middelen worden door privé instanties gedaan. Ik ga dus over het princiepe. Het Vb richt zijn pijlen uitsluitend op de vakbond, wat mij doet vermoeden dat het niet op een principiele kwestie gaat, maar om een poging tot vergeldingsoorlog.
Citaat:
(Bericht 6205753)
2. Berkeningen? Misschien gewoon de onkosten nemen die aangerekend worden voor die betalingen? En daar zal zeker een stuk af gaan.
...
|
Koopt u dikwijks dingen waarvan men u voorspiegelt dat er nog een stuk zal afgaan zonder zekerheid dat dit ook zo is. Wat stelt uw vermoeden eigenlijk voor? Wie zegt me dat ge werkelijk alle kosten in rekening neemt. Ofwel komt u met cijfers ofwel mag u gerus verder leven in uw eigen goedgelovig gedachtengoed, maar kom dit hier niet verkondigen als bewezen feiten.
Citaat:
(Bericht 6205753)
3. De keuze van de burger inperken? Jij doet gewoon alsof de werkloosheid het privé-domein is van de vakbonden. Het gaat hier uiteindelijk over een overheidsdienst. De dossiers zijn een zaak van de RVA. Niet van het ACV, ABVV of ACLVB. De indruk geven dat de vakbonden 'de dossiers in orde brengen' is dus niet meer of niet minder dan bedrog. Waarom zou je extra moeten betalen voor een overheidsdienst?
...
|
Ik heb van bij de start gezegd dat er een overheidsinstelling is die het zelfde doet, maar bijlange na niet zoveel succes heeft bij de werkloze burger als de vakbonden. Dus uw insinuatie is onterecht. Het gaat over een uitbesteede overheidsdienst, zoals er nog zijn. Des te verwonderlijker de selectieve verontwaardiging van het VB.
Als u mij niet gelooft dat het vooral de service is, die mensen er toe beweegt om hun werkloosheid via de vakbond te regelen, en daarvoor ook nog lidgeld te betalen, want anders mag de vakbond niet tussenkomen. Dan weet u ongetwijfeld een goede reden waarom de werklozen massaal naar de kostende vakbond stappen ipv naar de gratis overheidsdienst. Het zal me benieuwen wat u kunt uitdenken.
Citaat:
(Bericht 6205753)
4. De burger krijgt bij de vakbonden ook geen keuze om niet te betalen. Vandaar het voorbeeld van een aantal ziekenfondsen waar voor die dienstverlening in het kader van overheidstaken niet moet betaald worden.
...
|
Zoals hierboven gezegd, een vakbond mag enkel werkloosheid betalen aan zijn leden. Leden betalen lidgeld.
Citaat:
(Bericht 6205753)
En oh ja: in het buitenland is dit ganse circus eigenlijk onbestaande...
|
toch niet, er zijn nog landen waar prive instellingen taken van de overheid overnemen. Kwam ten andere aan bod in het europees proces over het uitsluiten van VB-militanten uit de vakbond, waar britse voorbeelden werden aangehaald door het VB als argument. Deze konden niet weerhouden worden, omdat hier de vakbonden geen exclusief recht hebben op bvb uitbetalen werkloosheid. Dus graag consequent blijven in uw argumentatie, en niet proberen gelijk te halen met gelijk wat.
|