Klojo eerste klas |
15 juli 2012 18:25 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V
(Bericht 6221740)
Een hóóg geboortecijfer zou me eerder zorgen baren. Dan krijg je een hogere interspecifieke concurrentie die nadelig is voor elk individu apart; er zou minder grond zijn per persoon en er zouden ook minder grondstoffen per persoon zijn; technologische vooruitgang kan die groeiende nadelen voorlopig nog enigszins voorblijven.
Op de korte termijn is een hoog geboortecijfer handig om een hoger percentage op de actieve leeftijden te krijgen, maar op de lange termijn ben je daar absoluut niets mee en is het zelfs sterk nadelig. Op een bepaald moment moet die bevolkingsaangroei stoppen en hoe langer je wacht hoe groter de klap zal zijn.
Maar blijkbaar ligt ons geboortecijfer op deze moment lager dan ons sterftecijfer. Goed. Maar tegen 2040 staan we op wetenschappelijk vlak weer een pak verder. Het is aannemelijk dat er weer een periode van bevolkingsaangroei aankomt enkel daardoor. Het is goed om vooruit te denken. Spijtig dat enkel Wallonië vooruit denkt.
|
Als men niet alle factoren die het bevolkingscijfer bepalen terzelfdertijd bekijkt, dan kan alles bewezen/beweerd worden....dat was het enige wat ik wou zeggen.
Maar goed, nu U er iets anders bijsleept, ik ook : wat dat geboortecijfer betreft....was er niet ergens een argumentatie dat wegens deze lage geboortecijfers de immigratie onvermijdelijk is....want wie zou anders de pensioenen betalen ????? Dus is het volgens uw redenering toch maar beter om die immigratie tegen te gaan.... wegens het door mij onderlijnde....
U ziet.....alles is/wordtverweven/kan worden verweven met elkaar.....ik hou het dan toch maar liever bij de blote feiten..... :-)
|