Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Zelfmoord - al ooit aan gedacht? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173644)

Stingray 15 juli 2012 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6222583)
:cheer::clapping:

jij bent dus inderdaad een bejaard verzuurd manneke hé. Al maar goed dat je bejaard bent, dan gaat je kaars tenminste eerst uit.

Allé vooruit, ik ga het je gemakkelijk maken : druk nog eens op het driehoekje.

eno2 16 juli 2012 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 6222587)
jij bent dus inderdaad een bejaard verzuurd manneke hé. Al maar goed dat je bejaard bent, dan gaat je kaars tenminste eerst uit.

Allé vooruit, ik ga het je gemakkelijk maken : druk nog eens op het driehoekje.

jouw vuiligheid is stof aan mijn voeten
Het is me voldoende dat je gegarandeerd herboren wordt onder de nog lagere forumsoorten

maddox 16 juli 2012 01:16

Waarom zou ik zelfmoord plegen?

Ik woon in een land waar primaire behoeftes te gul vervuld worden. Waar mijn intellect gestimuleerd word.

Maar als "gedachtenoefening". Laat ons het er op houden dat "zelfmoordenaars" en "Los Alfaques" klein bier gaan zijn.

Scherven A. Mok 16 juli 2012 06:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6222648)
Waarom zou ik zelfmoord plegen?

Ik woon in een land waar primaire behoeftes te gul vervuld worden. Waar mijn intellect gestimuleerd word.

Maar als "gedachtenoefening". Laat ons het er op houden dat "zelfmoordenaars" en "Los Alfaques" klein bier gaan zijn.

Hallo staatsveiligheid ?! Nen Breivik hier!

vrijevlaming 16 juli 2012 07:50

moest ik zelfmoord willen plegen, dan spring ik voor de trein in de noord-zuid verbinding tijdens de spitsuren. Gigantisch veel vertragingen op het ganse belgische spoorwegnet zullen het gevolg zijn.

Trolling 'till the grave :lol: :rofl:

Scherven A. Mok 16 juli 2012 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6222742)
moest ik zelfmoord willen plegen, dan spring ik voor de trein in de noord-zuid verbinding tijdens de spitsuren. Gigantisch veel vertragingen op het ganse belgische spoorwegnet zullen het gevolg zijn.

Trolling 'till the grave :lol: :rofl:

De snelheid is daar van dien aard dat de trein waarschijnlijk tot stilstand kan komen net voor het uw vege lijf in stukken hakt en anders is de kans nog groot dat je met hier of daar een ledemaat minder verder je leven kan lijden. Het verkeer zal wel een uur stil liggen omdat de veiligheidsdiensten je gaan opjagen of nog stukken gaan zoeken om terug aan te naaien.

vrijevlaming 16 juli 2012 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6222783)
De snelheid is daar van dien aard dat de trein waarschijnlijk tot stilstand kan komen net voor het uw vege lijf in stukken hakt en anders is de kans nog groot dat je met hier of daar een ledemaat minder verder je leven kan lijden. Het verkeer zal wel een uur stil liggen omdat de veiligheidsdiensten je gaan opjagen of nog stukken gaan zoeken om terug aan te naaien.

wachten op een doorrijdende thalis en u net van het perron laten vallen wanneer ie passeert. Zelfs al rijdt ie maar 40 per uur, dat zal nog voldoende zijn hoor.

maddox 16 juli 2012 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6222680)
Hallo staatsveiligheid ?! Nen Breivik hier!

Bah nee gij. Breivik was geen zelfmoordenaar, en koos nogal dociele slachtoffers.

Steben 16 juli 2012 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6221656)
De onbestaande.
Ik bedoelde dat het leven moeilijk verkiesbaar is boven de dood.

voor progressieve denkers ja

Munglik 16 juli 2012 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 6222905)
voor progressieve denkers ja

?

Steben 16 juli 2012 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6222910)
?

jaja
Nietzsche begint actueel te worden. Nietzsche = leven >>>>>>>>>>>> dood

Munglik 16 juli 2012 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 6222914)
jaja

Kan je ook uitleggen waarom?

Steben 16 juli 2012 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6222915)
Kan je ook uitleggen waarom?

existentialisme is überprogressief. En met existentialisme begint alle twijfel over de zin van het leven.
Maar Nietzsche was het existentialisme voor. hij voorspelde dat "geknoei". Hij stelde dat twijfel over het leven het best leidt tot zelfmoord en tragedie. Omdat het mooi is.

Zelfmoord is in mijn ogen iets wat iedereen ontdekt in de puberale fase.

Munglik 16 juli 2012 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 6222917)
existentialisme is überprogressief. En met existentialisme begint alle twijfel over de zin van het leven.

Maar Nietzsche was het existentialisme voor. hij voorspelde dat "geknoei". Hij stelde dat bij twijfel over het leven het best leidt tot zelfmoord en tragedie. Omdat het mooi is.

En wat vind je zelf?

Steben 16 juli 2012 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6222919)
En wat vind je zelf?

Existentialisme is een uitgevonden last voor de mens. Ik stel arbeidsethos en geloof ver boven alles. En geloof is heel breed gegeven. Ik geloof weldegelijk in geluk. En de drang naar geluk staat boven alles. God is niet dood voor mij, maar niet meer god te noemen. Zelfmoord is niet het einde van ongeluk in tegenstelling tot wat soms vooropgesteld word. Zelfmoord is neen zeggen aan het geluk van morgen.
Het kan wel een oprecht geloof zijn in verlichting van het leven van anderen. Dat bestaat, die redenering.

Munglik 16 juli 2012 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 6222925)
Existentialisme is een uitgevonden last voor de mens. Ik stel arbeidsethos en geloof ver boven alles. En geloof is heel breed gegeven. Ik geloof weldegelijk in geluk. En de drang naar geluk staat boven alles. God is niet dood voor mij, maar niet meer god te noemen. Zelfmoord is niet het einde van ongeluk in tegenstelling to wat soms vooropgesteld word. Zelfmoord is neen zeggen aan het geluk van morgen.

Kun je daar wat over uitweiden?

eno2 16 juli 2012 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 6222925)
Existentialisme is een uitgevonden last voor de mens. Ik stel arbeidsethos en geloof ver boven alles. En geloof is heel breed gegeven. Ik geloof weldegelijk in geluk. En de drang naar geluk staat boven alles. God is niet dood voor mij, maar niet meer god te noemen. Zelfmoord is niet het einde van ongeluk in tegenstelling tot wat soms vooropgesteld word. Zelfmoord is neen zeggen aan het geluk van morgen.
Het kan wel een oprecht geloof zijn in verlichting van het leven van anderen. Dat bestaat, die redenering.

Je kan niet gelukkig zijn zonder vrijheid.
Zelfmoord is dikwijls een bevrijdende greep naar die verloren gegane vrijheid.

Met de in vetjes gezette tekst ben ik het eens. Maar dat is een potentialiteit en lang niet altijd een verzekerde werkelijkheid. Die terechte of onterechte verwachting is dus een balans en een evenwichtsoefening. Het hier en nu is helaa dikwijls te onverdraaglijk.

Steben 16 juli 2012 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6222929)
Kun je daar wat over uitweiden?

theoretisch eens bij deze jongen langsgaan:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Max_Weber_(socioloog)

Puur met voetjes op de grond is simpel gezegd arbeidsethos het putten van geluk en zin in arbeid, maken, uitvinden, verwerken en zweet ... en! : bron van sociale vrede.

Steben 16 juli 2012 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6222936)
Je kan niet gelukkig zijn zonder vrijheid.
Zelfmoord is dikwijls een bevrijdende greep naar die verloren gegane vrijheid.

dat is deels zo, ja. Mensen hebben zowel structuur, geloof als een deel vrijheid nodig. Totale vrijheid en chaos leidt ook tot zelfmoord. Jij zou denk ik al ervaring genoeg moeten hebben in het leven om ook dat proces al gezien te hebben.

Citaat:

Met de in vetjes gezette tekst ben ik het eens. Maar dat is een potentialiteit en lang niet altijd een verzekerde werkelijkheid. Die terechte of onterechte verwachting is dus een balans en een evenwichtsoefening. Het hier en nu is helaas dikwijls te onverdraaglijk.
En dat is afhankelijk van de sociologische status. Enerzijds door structuur maar ook door opvoeding en verwachting.
Zo is er (ik kan geen echte bron geven, maar heb dit via contacten in academische kring) een waarschijnlijkheid dat psychotische types in de maatschappij van 100 jaar geleden gelukkiger waren dan nu, omdat er meer vorm van waan zat in de geldende norm.
Anderzijds is het vinden van geluk in succes van anderen uit onze maatschappij aan het verdwijnen.

Munglik 16 juli 2012 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 6222940)
theoretisch eens bij deze jongen langsgaan:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Max_Weber_(socioloog)

Puur met voetjes op de grond is simpel gezegd arbeidsethos het putten van geluk en zin in arbeid, maken, uitvinden, verwerken en zweet ... en! : bron van sociale vrede.

Dat is wel niet voor iedereen, denk ik.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be