Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Halelujah! Zeebrugse Zeehaven is HALAL! Praise the Lord! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173663)

Восход-1 16 juli 2012 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6223257)
En niemand vindt het raar dat in een westers land geen keuze bestaat voor "niet-halal geslacht vlees"? Gewoon vlees geslacht volgens de Europese slachtwetten?

Neen, als ik daar zeker van wil zijn moet IK maar vegetarisch eten zeker?

Stop dan met zagen en schiet in actie.

roger verhiest 16 juli 2012 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6223178)
Discrimineren ISO certificaten ook op basis van geloofsovertuiging?

Als het CGKR in zijn wiek schiet omdat er twee sjallekes persé in een cocktailbar willen zijn waar ze geen sjalleke mogen dragen, dan vinden jullie linkiewinkies dit doodnormaal en zeker geen muggenzifterij.

Als halve economische organizaties buiten spel worden gezet omwille van zuivere concurrentievervalsende en discriminerende reglementen onder het mom van religieuze verplichting, dan moeten we onze mond houden?

Ik wil helemaal geen kaas eten waarbij het stremsel specifiek gemaakt wordt met halalwei (van onverdoofd gemartelde beesten) terwijl dit niet vermeld wordt op het pakket, terwijl de kaasfabrikanten met plezier voldoen aan die halalverplichting zodat ze hun producten naar islamitische landen kunnen uitvoeren.
Voor mijn part voeren ze uit wat ze willen, maar ik wil het récht hebben om te WETEN of ze halaltoestanden uitvoeren of niet, want dan kan ik het weigeren. Nu niet.

1. Vermijdt dus al schapenvlees uit Nieuw Zeeland
2. Schrijf producenten aan en eis een ISO norm op voor diervriendelijk geslacht vlees '(een paradox in feite)
3.Weet dat moslims in feite alles eten onder het motto "wat niet weet, niet deert"
4. Ga zeker niet in een uitheems restaurant eten
5. In West Europa is de meerderheid van de slagerijen nog altijd "traditioneel europees" een joodse of moslim slager vinden blijft eventjes zoeken !

Amon_Re 16 juli 2012 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6223257)
En niemand vindt het raar dat in een westers land geen keuze bestaat voor "niet-halal geslacht vlees"? Gewoon vlees geslacht volgens de Europese slachtwetten?

Neen, als ik daar zeker van wil zijn moet IK maar vegetarisch eten zeker?

Awel, als ge niet voor halal kiest kiest ge automatisch voor haram (Europese/lokale slachtwetten) vlees. Je hebt nu eenmaal nog genoeg zaken die 'haram' zijn, ondersteun die zaken door daar te schoppen. Stem met je portefeuille.

circe 16 juli 2012 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 6223289)
1. Vermijdt dus al schapenvlees uit Nieuw Zeeland

doe ik al lang.

Citaat:

2. Schrijf producenten aan en eis een ISO norm op voor diervriendelijk geslacht vlees '(een paradox in feite)
is wet (allez, wet voor de dhimmies, geen wet voor de moslims)
Citaat:

3.Weet dat moslims in feite alles eten onder het motto "wat niet weet, niet deert"
dat is hun probleem. Daarom dat we met halal-etikettering rond de oren worden geslagen neem ik aan?
(gelukkig hebben ze hier in de Lidl de halal-kip niet meer in het aanbod zitten. Zal te duur geworden zijn met telkens al die speklapjes die men ertussen gooide)
Citaat:

4. Ga zeker niet in een uitheems restaurant eten
ik ga in alle uitheemse restaurants eten, behalve als het islamitische junkfood is (kebab, falafel etc.). En verder hebben ze geen deftige islamitische restaurants (alhoewel: weldegelijk Marokkaanse restaurants, daar kom ik ook amper).

Citaat:

5. In West Europa is de meerderheid van de slagerijen nog altijd "traditioneel europees" een joodse of moslim slager vinden blijft eventjes zoeken !
Tijd om vanonder je kerktoren te komen en gewoon eens een bezoekje aan halal-antwerpen te brengen. Meer kans dat je geen gegarandeerd volgens Europese normen slachtende slager meer vindt.

roger verhiest 16 juli 2012 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6223298)
doe ik al lang.

Tijd om vanonder je kerktoren te komen en gewoon eens een bezoekje aan halal-antwerpen te brengen. Meer kans dat je geen gegarandeerd volgens Europese normen slachtende slager meer vindt.

Ik kom net van de Carrefour van Borsbeek en heb daar chipolata gemengde varkens/kalfsworstjes gekocht... er was nergens een "halal" keurmerk te bespeuren.

Zowel de Gitschotellei, de Driekoningenstraat, Herentalsebaan zijn er overvloedig europese slagers te vinden & bij de discounters is er gewoonlijk ook een "Renmans" te vinden --- het bekendste slagersadres de Criée niet te vergeten !

Abdijstraat, Shopping center TIR, Linkeroever, Luchtbal, Bredabaan... overal zijn er gewone "Van Vlees en Bloed" slachthuizen.. Ik moet toegeven dat ik
er in het zgn. beruchte Borgerokko en de Wijk Noord aan de trapkes nog niet met genoeg aandacht gekeken heb...

Ik heb in geen geval een "gouden gids" nodig om conventioneel geslacht
BBQ vlees te vinden hoor !

circe 16 juli 2012 14:01

U spreekt over supermarktvlees.

Ik spreek over zelfstandige beenhouwers die geen halal-vlees verkopen.

spherelike 16 juli 2012 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6223244)
ik vrees dat ik u geen lessen ga geven over logische gevolgen en oorzaken.
Daarvoor zal je toch nog even terug naar school moeten gaan.

Ik gaf je alle mogelijke links naar de geplogenheden voor halal toestanden en de discriminerende maatregelen die daarvoor nodig zijn.
Als je daarbij niet kan afleiden wat het probleem is, dan vrees ik dat ik mijn tijd niet verder aan jou ga besteden.

Ga dus maar verder met je blokskes spelen.

Samengevat, die inbreuken zijn er alleen in uw hoofd, ook niet verwonderlijk met een fobie als de uwe.

Txiki 16 juli 2012 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6223324)
U spreekt over supermarktvlees.

Ik spreek over zelfstandige beenhouwers die geen halal-vlees verkopen.

Die zijn nergens meer te vinden?

Txiki 16 juli 2012 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6223264)
Stop dan met zagen en schiet in actie.

2

Amon_Re 16 juli 2012 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6223362)

In vele wijken in Brussel zal je er geen vinden. Klopt.

spherelike 16 juli 2012 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6223374)

de wetmatigheid van het zakendoen is overal en voor iedereen van toepassing.
Ofwel verkoop je wat je klanten willen, ofwel ga je in faling.
tegen die wetmatigheid is geen enkel godsdienst of overtuiging opgewassen.

circe 16 juli 2012 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6223362)

in het Antwerpse? weinig, zeer weinig.
ik ken echter zo uit mijn hoofd wel een stuk of vier halal beenhouwers.

Het gaat erom dat Roger uit Borsbeek nog niet doorheeft hoezeer stukken Antwerpen geislamiseerd zijn. maar dat vindt hij helemaal niet erg. Ik ook niet. Ik pleit zelfs voor het besnijden van kleindochters van islamofielen.

circe 16 juli 2012 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 6223392)

VOLLEDIG mee akkoord.

Maar dan moet men de wet aanpassen en mij ook het recht geven om niet-halal-producten te kunnen opeisen, en vb. mijn garagepoort volledig moslim-vrij te laten installeren.

Zolang dit niet mag, zie ik niet in waarom halal-certificaten mogen worden uitgeschreven waarbij een deel van het personeel geselecteerd wordt in controlerende functies op basis van hun religieuze overtuiging.

Txiki 16 juli 2012 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6223374)

Tja, als daar mensen wonen die halal willen kopen, is dat normaal. Bij ons in't dorp zal je niet één beenhouwer vinden waar je halal kan kopen. Dat is ook normaal.

Amon_Re 16 juli 2012 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 6223392)

Nee, maar eens er intimidatie bijkomt krijgt het plots wel een héél ander tintje, dit verhaal. En zulke verhalen doen wel degelijk de ronde. En eerlijk gezegd, gezien de razernij van sommige van die moslims lijken die verhalen verdacht realistisch.

circe 16 juli 2012 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6223400)
Tja, als daar mensen wonen die halal willen kopen, is dat normaal. Bij ons in't dorp zal je niet één beenhouwer vinden waar je halal kan kopen. Dat is ook normaal.

nogmaals: dan moet men de wet op anti-discriminatie aanpassen.
Halal discrimineert: alles waar niet-moslims mee in aanraking komen is ONREIN.

Kan je je voorstellen dat ik in een supermarkt het eten ga weigeren omdat een moslima caissière het eten voor mij ONREIN maakt?

Identiek hetzelfde. En wie zal op het matje worden geroepen denk je? De volgeling van Mohammed of de volgeling van het Flyi!ng Spaghetti Monster?

Txiki 16 juli 2012 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6223414)
nogmaals: dan moet men de wet op anti-discriminatie aanpassen.
Halal discrimineert: alles waar niet-moslims mee in aanraking komen is ONREIN.

Kan je je voorstellen dat ik in een supermarkt het eten ga weigeren omdat een moslima caissière het eten voor mij ONREIN maakt?

Identiek hetzelfde. En wie zal op het matje worden geroepen denk je? De volgeling van Mohammed of de volgeling van het Flyi!ng Spaghetti Monster?

Dus als je als niet-moslim halal-vlees aanraakt, is het onrein? Bwa, dat is dan toch simpel opgelost?

spherelike 16 juli 2012 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6223399)
Zolang dit niet mag, zie ik niet in waarom halal-certificaten mogen worden uitgeschreven waarbij een deel van het personeel geselecteerd wordt in controlerende functies op basis van hun religieuze overtuiging.

heb je daar ook enig concreet bewijs van, geen deductie uit uw overvloed aan links en posts hierover, maar echt bewijs over aanwerving, werkorganisatie of iets dergelijks?

Geert C 16 juli 2012 14:38

Circe, als ik het goed begrijp klaag je dus omdat ze in Zeebrugge halal-producten apart gaan houden van de andere producten? :?

circe 16 juli 2012 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6223429)
Dus als je als niet-moslim halal-vlees aanraakt, is het onrein? Bwa, dat is dan toch simpel opgelost?

natuurlijk, voor mij is dat heel simpel: als ik een moslim zijn vlees aanraak wordt het onrein.

maar als een moslim MIJN spullen aanraakt worden die ook onrein. Dat mag ik toch zeggen hé Yusuf?

Yusuf? yusuf? dat m�*g toch hé????? geen moslim in mijn zaak of alles wordt onrein? hé? hé?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be