Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Farid Le Fou: Positief advies penitentiair verlof (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173672)

Amon_Re 16 juli 2012 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6223741)
Ik heb de indruk dat je niet echt op de hoogte bent van de gang van zaken in de gevangenis.

Kijk eens, er zijn twee soorten van chefs (cipiers) in de gevangenis, zij die zich menselijk gedragen en zij die de strontzak uithangen omdat ze niet met macht over mensen omkunnen.

Ik heb ene geweten die begaf zich doodstil naar de celdeur en die stak zo traag en zo stil de sleutel in het slot dat de gevangenen in de cel dit niet hoorden. Het reglement zegt, als men de deur opendoet om eten te geven, dan moeten de gevangenen gereed staan met hun bord. Nu, het ging hier om een cel met 8 Marokkanen, deze chef, die trok dan plots de deur open en die riep zo, "wadist makkaken genen honger?" En die sloeg de deur toe, "dan vreten ze morgen maar!"
Allez, vandaag weer geen eten voor die jongens, die dan van razernij ambras maakten. Het gevolg is dan dat die mensen geklasseerd worden als onhandelbaren en op transfair gaan. En dat allemaal zuiver door pesterijen van een strontzak.

Jaja, schrijven ze hier dan op het forum, die zoeken dat zelf. :roll:

En niet alle gevangenen zijn slachtoffers. Kerels zoals jij beschrijft moeten eruit (of erin als 'klant') en kerels die onhandelbaar zijn moeten gedisciplineerd kunnen worden.

Bobke 16 juli 2012 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6223989)
En niet alle gevangenen zijn slachtoffers. Kerels zoals jij beschrijft moeten eruit (of erin als 'klant') en kerels die onhandelbaar zijn moeten gedisciplineerd kunnen worden.

Inderdaad, maar de meeste gevangenen zullen zich wel slecht behandeld voelen.

subocaj 16 juli 2012 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6223659)
Wat wil je dan dat ze mogen doen?

Hun job is sloten openmaken en weer dicht doen, en zelfs daar zijn ze in het geval van Farid te lui voor...

Als Farid had gezorgd dat hij daar niet terechtgekomen was......
Medelijden moet geen enkele crimineel van mij verwachten.
Iedereen weet, voor hij/zij zich op dat pad begeeft wat hem te wachten staat.
Dan heeft hij een vrije keus, kiest hij/zij verkeerd, moet hij/zij maar op de blaren zitten.

Wat me wel geweldig stoort, is dat witte boord criminelen zo gemakkelijk hun straffen kunnen ontlopen en dat die straffen dan ook nog zo laag zijn.

Klojo eerste klas 16 juli 2012 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6223979)
Dus je weet niet eens dat Belgie veroordeeld is omdat het de Europese rechten van de gevangenen naast zich neerlegt.

En jij gaat mij lessen geven over de gevangenis?

Hou toch op Klojo.

Uw bewering was :"""Wanneer is Belgie de laatste keer veroordeeld in Europa omdat de gevangenen geen rechten hebben in Belgie wijsneus? """"
Ik vraag U gewoon naar een link, ik ben namelijk niet alwetend, en in dit geval U blijkbaar wel, maar ik geef U terzelfdertijd een link naar een WET over de rechten van gevangen in België....
Nu komt U af met 'Europese rechten van de gevangenen naast zich neerlegt'.... Toch niet helemaal hetzelfde, niet ?

Verwijst U soms hiernaar ? http://www.hln.be/hln/nl/4833/Gevang...evangene.dhtml

Amon_Re 16 juli 2012 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6224011)

Hun slachtoffers ook.

Amon_Re 16 juli 2012 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6224022)
Wat me wel geweldig stoort, is dat witte boord criminelen zo gemakkelijk hun straffen kunnen ontlopen en dat die straffen dan ook nog zo laag zijn.

Ja want de straffen op geweld zijn zo zwaar in dit apeland

Xenophon 16 juli 2012 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6224043)
Uw bewering was :"""Wanneer is Belgie de laatste keer veroordeeld in Europa omdat de gevangenen geen rechten hebben in Belgie wijsneus? """"
Ik vraag U gewoon naar een link, ik ben namelijk niet alwetend, en in dit geval U blijkbaar wel, maar ik geef U terzelfdertijd een link naar een WET over de rechten van gevangen in België....
Nu komt U af met 'Europese rechten van de gevangenen naast zich neerlegt'.... Toch niet helemaal hetzelfde, niet ?

Verwijst U soms hiernaar ? http://www.hln.be/hln/nl/4833/Gevang...evangene.dhtml

Neen, daar verwijs ik helemaal niet naar, het mij over de europese wet die de rechten van de gevangene regelt en die door Belgie niet uitgevoerd wordt, want -zoals Onckelinx het zei, "dan moeten we driekwart vrijlaten."

Xenophon 16 juli 2012 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6224011)

Jaja, dat zal wel, het zou kunnen, ik kan me dat niet voorstellen dus dat zal wel niet gebeuren en dergelijke meer.

Als de VN-rapporten stellen dat de gevangenen in Belgie mensonwaardig behandeld worden, denk je dan dat de VN een bende leugenaars zijn? Dat die bijeen komen om Belgie wat te kloten ofzo?

subocaj 16 juli 2012 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6224081)
Ja want de straffen op geweld zijn zo zwaar in dit apenland

Toch weer de witte boord criminaliteit verdedigen?
Waarom laat je de rest van mijn standpunt weg?
Daar staat duidelijk wat mijn opinie is en voor mij, maak ik geen onderscheid over wat criminaliteit is.
Ik spreek niet enkel over geweldmisdrijven.

Dat banken ons nu opgezadeld hebben met een miljarden schuld is een van de zwaarste misdrijven, omdat ze alleen al in België, de ganse bevolking bestolen hebben en die mogen van jou vrij uit gaan, omdat het zogezegd geen geweldmisdrijf is?

Amon_Re 16 juli 2012 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6224156)
Toch weer de witte boord criminaliteit verdedigen?

Nee. Gewoon even benadrukken dat dit land géén zware straffen kent.

Xenophon 16 juli 2012 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6224168)

Wat zijn dat dan, zware straffen?

Clottemans kreeg een tijd geleden dertig jaar cel zonder enig bewijs, is dat niet zwaar?

Bobke 16 juli 2012 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6224150)
Jaja, dat zal wel, het zou kunnen, ik kan me dat niet voorstellen dus dat zal wel niet gebeuren en dergelijke meer.

Als de VN-rapporten stellen dat de gevangenen in Belgie mensonwaardig behandeld worden, denk je dan dat de VN een bende leugenaars zijn? Dat die bijeen komen om Belgie wat te kloten ofzo?

Nee, dan denk ik dat de gevangenissen overbevolkt zijn.

Amon_Re 16 juli 2012 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6224182)
Wat zijn dat dan, zware straffen?

Clottemans kreeg een tijd geleden dertig jaar cel zonder enig bewijs, is dat niet zwaar?

Doodstraf & effectief levenslang zonder kans op vervroegd vrijkomen zijn twee voorbeelden. Straffen moeten proportioneel zijn tegenover de gedane feiten.

Wat Clottemans betreft staat daar volledig los van. Dat haar veroordeling zonder bewijs mogelijk was is op zich al een perversie van justitie.

subocaj 16 juli 2012 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6224168)

Vertel er dan even bij voor wie, dan ontstaan er geen misverstanden.
Rechters en advocaten, moeten toch zorgen dat ze werk houden.
Dat bereik je niet met zware straffen.

Amon_Re 16 juli 2012 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6224221)
Vertel er dan even bij voor wie, dan ontstaan er geen misverstanden.
Rechters en advocaten, moeten toch zorgen dat ze werk houden.
Dat bereik je niet met zware straffen.

Stel dat ik morgen je zuster verkracht. Hoe lang ga ik zitten denk je?
Stel dat ik morgen via fraude een groep mensen voor enkele miljoenen oplicht. Hoe lang ga ik zitten denk je?

Enough said.

Xenophon 16 juli 2012 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6224196)
Doodstraf & effectief levenslang zonder kans op vervroegd vrijkomen zijn twee voorbeelden. Straffen moeten proportioneel zijn tegenover de gedane feiten.

Wat Clottemans betreft staat daar volledig los van. Dat haar veroordeling zonder bewijs mogelijk was is op zich al een perversie van justitie.

Daar is noch het geld noch de infrastructuur noch de politieke wil voor.

We moeten ons toch enigszins voegen naar de realiteit.

Xenophon 16 juli 2012 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6224022)
Als Farid had gezorgd dat hij daar niet terechtgekomen was......
Medelijden moet geen enkele crimineel van mij verwachten.
Iedereen weet, voor hij/zij zich op dat pad begeeft wat hem te wachten staat.
Dan heeft hij een vrije keus, kiest hij/zij verkeerd, moet hij/zij maar op de blaren zitten.

En de duizenden andere gevangenen, waarvan de meeste trouwens niet eens veroordeeld zijn, hebben die het ook zelf gezocht?

Amon_Re 16 juli 2012 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6224242)
Daar is noch het geld noch de infrastructuur noch de politieke wil voor.

We moeten ons toch enigszins voegen naar de realiteit.

Heb je al eens naar onze politiek gekeken?

Xenophon 16 juli 2012 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6224251)
Heb je al eens naar onze politiek gekeken?

Ja, die voeren de laatste dertig jaar die politiek die nodig is om het gegraai van hun profitariaat veilig te stellen.

Libro 17 juli 2012 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6223659)
Wat wil je dan dat ze mogen doen?

Hun job is sloten openmaken en weer dicht doen, en zelfs daar zijn ze in het geval van Farid te lui voor...

Mag Farid bij u komen logeren?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be