![]() |
Citaat:
nochtans was er communautaire pacificatie afgedwongen met deze staatshervorming, volgens de federale regering. |
Niet op die punten: die komen immers in het vlinderakkoord niet aan bod.
|
Citaat:
Een communautair akkoord zegt NIET dat alle bestaande wetten en regels niet meer hoeven toegepast te worden. Iedere Brusselse burger kan eisen dat de brusselse overheid zijn eigen regels toepast. Begin toch bij het begin en dat is, dat het geen zin heeft om dingen die net op een grotere schaal moeten aangepakt worden zoals milieu, te gaan splitsen uit fetishisme, spliten om te splitsen, zonder na te denken. Een internationaal en zelfs wereldprobleem gaan wij oplossen door van onze handdoek grond, drie zakdoeken te maken. Goe bezig die verwoede splitsers |
Citaat:
Hebben er nog niet genoeg? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Doet me denken aan de discussies tussen Zwitserland en Baden - Württemberg over geluidsoverlast.
Ook hier had de Duitse deelstaat gewoon eenzijdig besloten dat overvliegen op lage hoogte 's nachts niet mocht, en dat was dan een probleem voor de luchthaven van Zürich... Om maar aan te geven dat dit allesbehalve "typisch Belgisch" of "een gevolg van onze complexe staatsstructuren" is. Het is gewoon een gevolg van het feit dat vliegtuigen lawaai maken. |
Citaat:
Maar ik begrijp uw logica, het federale niveau moet kost wat kost verdwijnen. Al moeten daarvoor nieuwe, dure misbaksels voor in de plaats komen. |
Citaat:
|
Citaat:
De EU mag van mij blijven, maar dan wel serieus hervormd. democratischer, socialer, eerlijker. nu ik er over nadenk. het federale niveau mag ook blijven van mij. maar dan wel serieus hervormd. democratischer, socialer, eerlijker. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat hervormen om te hervormen lijkt precies een doel op zich te zijn geworden...
|
Citaat:
2000 werd een nieuw plan aangenomen, en er wordt volgend jaar weer een update verwacht. |
Citaat:
Heel dat DHL dossier was een mooi voorbeeld van de Franstalige "solidariteit." |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zijn er luchtvaartmaatschappijen die geen incheckbalie hebben in Zaventem en daar passagiers ophalen/uitladen ? Dan moeten zij in Zaventem, gelegen in Vlaanderen, de taalwetgeving wèl toepassen...... http://brussel.vlaanderen.be/taalwetwijzer.html In het homogeen Nederlandse taalgebied geldt de taalwetgeving op het bedrijfsleven voor alle bedrijven en werkgevers, of ze nu een commerciële activiteit uitoefenen of niet. Zo goed als elke bedrijfsactiviteit en elke vorm van tewerkstelling zijn dus onderworpen aan de taalregels. Welke regels een bedrijf moet volgen, wordt bepaald door de exploitatiezetel: het kantoor of de winkel waar de medewerker effectief werkt, en dus niet de hoofdzetel van het bedrijf. Tenandere...wat komt die taalwetgeving hier eigenlijk doen ? |
Citaat:
"Die Vlaams-nationalisten worden steeds imperialistischer." Brussels Hoofdstedelijk Gewest is wel degelijk een gewest, bestaande uit meerdere gemeentes, waarvan Brussel er maar één in. Of je dat nu wilt of niet. Het is wettelijk zo vastgelegd. Jij hebt er in ieder geval niets over te beslissen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be