Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   De Marokkanen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=175024)

Kasumi 11 augustus 2012 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6275176)
Positief. Ik heb in Brussel nooit last gehad met Marokkanen, integendeel ik heb hen steeds ervaren als vriendelijke, hulpvaardige, gastvrije mensen. Ook op mijn reizen naar Marokko ben ik daar steeds goed ontvangen. Als Marokkanen hier even goed ontvangen zouden worden als ik als Vlaming in Marokko, dan is alles goed.

Ik heb er zelf ook nooit last mee gehad. Maar dat is dan eerder omdat ze respect hadden en niet omdat ze van nature vriendelijk, hulpvaardig of gastvrije mensen zijn. Uitzonderingen daargelaten uiteraard, want die zijn er heus wel.

Maar grosso modo moet ik van Marokkanen eigenlijk niks weten. En dat is de enige bevolkingsgroep waar ik dat nare gevoel bij heb. Het lijkt me aan hun karakter, instelling enz te liggen.

Kallikles 11 augustus 2012 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 6275182)
U bent dan ook halve Algerijn.

http://www.youtube.com/watch?v=MlrsqGal64w

Citaat:

Vlamingen zijn gastvrije tolerante mensen. Zij zijn echter niet tolerant voor intolerant en onduldbaar gedrag. Indien Vlamingen zouden uitspoken wat vele Marokkanen en anderen hier uitspoken denk ik niet dat men in Marokko zo gastvrij zal zijn. Waarom denkt u dat zij na vele slechte ervaringen met een groot deel ervan plots niet meer binnen mochten in dancings of waarom denkt u dat de werkgevers eveneens na slechte ervaringen niet al te populair meer waren ? Waarom kennen bvb chinezen dat probleem van die zogenaamde 'racistische' vlamingen niet ?
Wat jij hier vertelt, komt niet overeen met de overgrote meerderheid van Marokkanen in België. Het is ook helemaal niet representatief voor wat de meerderheid van Vlamingen denkt over Marokko. Zowel over Vlaanderen als over Marokko heb je dus een totaal verwrongen en karikaturaal beeld.

Kallikles 11 augustus 2012 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 6275207)
Ik heb er zelf ook nooit last mee gehad. Maar dat is dan eerder omdat ze respect hadden en niet omdat ze van nature vriendelijk, hulpvaardig of gastvrije mensen zijn. Uitzonderingen daargelaten uiteraard, want die zijn er heus wel.

Maar grosso modo moet ik van Marokkanen eigenlijk niks weten. En dat is de enige bevolkingsgroep waar ik dat nare gevoel bij heb. Het lijkt me aan hun karakter, instelling enz te liggen.

Ik ben ook iemand die weet hoe respect af te dwingen van mijn medemens, ongeacht of die Congolees, Vietnamees, of VS-Amerikaan is.

Wat Marokkanen betreft: ik vind het moeilijk om over hen als een monolithisch blok te spreken. Marokko heeft zo'n rijkdom aan talen, mentaliteiten en culturen. Iemand uit Nador is zo anders dan iemand uit Casablanca, en die is dan weer zeer verschillend van iemand uit Agadir.

F.B. 11 augustus 2012 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6275212)
http://www.youtube.com/watch?v=MlrsqGal64w

Wat jij hier vertelt, komt niet overeen met de overgrote meerderheid van Marokkanen in België. Het is ook helemaal niet representatief voor wat de meerderheid van Vlamingen denkt over Marokko. Zowel over Vlaanderen als over Marokko heb je dus een totaal verwrongen en karikaturaal beeld.

Waarom dan die defensieve houding? Als dat zo zou zijn, dan zou je je ook niet inlaten met dit marginaal verschijnsel hier op dit forum.

Als dat zo zou zijn... Maar dat dat is zoiets als een katholiek opgevoede noordafrikaanse ex-atheistische moslim zaakvoerder met vlaams gezinde ouders, of een vierkante cirkel.

maddox 11 augustus 2012 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 6275147)
Ik ken heel wat Marokaanse boeven en boefjes en zeer weinigen zijn moslim.

Dat verklaart veel.

Demper 11 augustus 2012 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.B. (Bericht 6275200)
Kijk Demper vergelijk geen varkens met die lelijkaards. Varkens zijn heel lieve sensitieve dieren. Uw vergelijking is echt niet op zijn plaats.

Mijn excuses.

Kasumi 11 augustus 2012 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6275219)
Ik ben ook iemand die weet hoe respect af te dwingen van mijn medemens, ongeacht of die Congolees, Vietnamees, of VS-Amerikaan is.

Welja, echter had ik dat "respect" verworven nadat ik een van de opperboefjes een flinke bolwassing had gegeven.

maddox 11 augustus 2012 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6275219)

Edde gij een saf voo mai?

Citaat:

Wat Vlamingen betreft: ik vind het moeilijk om over hen als een monolithisch blok te spreken. Vlaanderen heeft zo'n rijkdom aan talen, mentaliteiten en culturen. Iemand uit Antwerpen is zo anders dan iemand uit Oostende, en die is dan weer zeer verschillend van iemand uit Hasselt.
Yep, gewoon het vervangen van plaatsnamen maakt het nog steeds hetzelfde.

smiley 11 augustus 2012 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 6275207)

Kijk, met Algerijnen Egyptenaren of Pakistani zou je hetzelfde gevoel hebben. In londen bvb zijn de Pakistani de grootste groep. Daar zit men niet te klagen over Marokkanen maar over pakistanen, wat ze allemaal gemeen hebben is hun door de islam bepaalde 'cultuur' en hoe ze vanuit die 'cultuur' naar de westerse vrouw en naar onze westerse maatschappij in het geheel kijken met alle gevolgen vandien. Een door Vlaamse ouders opgevoede Marokkaanse baby zou een Vlaming onder de Vlamingen zijn en zou geen antiwesters gedrag vertonen. Opmerkelijk echter, een Marokkaanse baby die wees was geworden gaf men niet af aan Vlaamse ouders, neen, die diende volgens de politiek correctelingen alhier een Marokkaanse opvoeding te krijgen van marokkaanse ouders (lees een antiwesterse islamitische)... volgens hen is dat goed voor de integratie ...; terwijl het de logica zelve is dat een westerse opvoeding de enige oplossing is om zonder problemen in een westerse maatschappij te kunnen functioneren.

Kallikles 11 augustus 2012 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 6275239)
Welja, echter had ik dat "respect" verworven nadat ik een van de opperboefjes een flinke bolwassing had gegeven.

Ik heb dat niet nodig gehad. De beste generaal is hij die de veldslag wint zonder zijn degen te moeten trekken. ;-)

maddox 11 augustus 2012 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 6275239)

Awel, ik heb zo het vermoeden dat U Allah ook hoog in't vandel draagt, en als het op "politie" aankomt U plots geen Belgische landstaal meer beheerst.

En anders bent U een krijger van goddelijke kwaliteiten, want ik moet eerlijk toegeven, als "westers opgeleide middeleeuwse knokker" kan ik op mijn eentje weinig uitrichten tegen een aggressief groepje muzelse hyena's.

Kasumi 11 augustus 2012 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 6275242)
Kijk, met Algerijnen Egyptenaren of Pakistani zou je hetzelfde gevoel hebben. In londen bvb zijn de Pakistani de grootste groep. Daar zit men niet te klagen over Marokkanen maar over pakistanen, wat ze allemaal gemeen hebben is hun door de islam bepaalde 'cultuur' en hoe ze vanuit die 'cultuur' naar de westerse vrouw en naar onze westerse maatschappij in het geheel kijken met alle gevolgen vandien.

Zeg kerel, ik kom wel eens verder als de Vlaamse kust zenne.

Nietzsche 11 augustus 2012 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6275245)
Ik heb dat niet nodig gehad. De beste generaal is hij die de veldslag wint zonder zijn degen te moeten trekken. ;-)

:rofl:

maddox 11 augustus 2012 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6275245)

Een verkrachting van Sun Tsu's uitspraak. Tof.

U hebt het verkeerd begrepen, daar niet van.
"Een oorlog is best gewonnen zonder levens te verspillen" is een betere invalshoek. En neen, da's geen Sun Tsu uitspraak.

Demper 11 augustus 2012 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6275249)
als "westers opgeleide middeleeuwse knokker" kan ik op mijn eentje weinig uitrichten tegen een aggressief groepje muzelse hyena's.

Je moet jezelf bewapenen.
Een goed mes, pepperspray,...

maddox 11 augustus 2012 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 6275251)

Fantastisch. Ik ben heel blij voor U.

Kasumi 11 augustus 2012 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6275249)
Awel, ik heb zo het vermoeden dat U Allah ook hoog in't vandel draagt, en als het op "politie" aankomt U plots geen Belgische landstaal meer beheerst.

En anders bent U een krijger van goddelijke kwaliteiten, want ik moet eerlijk toegeven, als "westers opgeleide middeleeuwse knokker" kan ik op mijn eentje weinig uitrichten tegen een aggressief groepje muzelse hyena's.

Uw mensenkennis, of wat daar voor moet doorvan is van een nogal ermbarmelijk niveau. :?

maddox 11 augustus 2012 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6275255)
Je moet jezelf bewapenen.
Een goed mes, pepperspray,...

Helaas, als ik dat zou gebruiken tegen zo'n bende hyena's, dan ga ik langer mogen verblijven in hotel de houten pollepel dan zo'n straatschoffie die na het beroven van een niet gehoofddoekt grootmoedertje.

Maar vroeg of laat ga ik mijn werkplaats toch eens inzetten voor "personal re-defence" Ik begin het zo stilaan sterk beu te worden. En neen, Breivik is geen inspiratie. Eerder Vlad de Spieser.

smiley 11 augustus 2012 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 6275251)

Ik ben ook al wel wat verder geweest dan de Vlaamse kust. Op de Filippijnen bvb werd ik gewaarschuwd dat er kans bestond op ontvoering. Jihadis ontvoeren graag niet-moslims om dan losgeld te kunnen vragen net zoals in de goede oude tijd van 'profeet' mohammed en als blanke viel ik zeer goed op. Ja niet alleen in Molenbeek Parijs of londen maar ook in Thailand Somalie of Nigeria heeft men last van moslims.

maddox 11 augustus 2012 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 6275260)
Uw mensenkennis, of wat daar voor moet doorvan is van een nogal ermbarmelijk niveau. :?

Daar ben ik het mee eens. Ik heb ongeveer niks empathie, kan moeilijk inschatten wat iemand eigenlijk bedoeld of denkt.

En wat gaat U daar nu aan doen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be