slegie |
25 augustus 2012 16:26 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
(Bericht 6292297)
de reden is blijkbaar dat loshangende plastiekfilm de machines laat verstroppen. Waarschijnlijk wordt de zak eerst machinaal verwijderd, waarbij die tweede zak misschien mee met het afval op de band gaat?
Maar ze overdrijven langs alle kanten:
Ooit zag ik in het containerpark in de glasbak een pracht van een vaas liggen, niks beschadigd, dus wat doe ik? ik haal die er gewoon uit om mee te nemen. MAGNIE!
Hier zie ik echt het nut niet van in, zelf doe ik de moeite om zoveel mogelijk naar de kringloopwinkel te brengen, maar zo nog een paar akkefietjes met Ibogem en ik kieper alles gewoon in hun containerbakken.
|
het afval en recyclage beleid in de wereld is een klucht, een geld klopperij zoals alles in het leven.
in IKEA gooien ze ganse nieuwe (oude stock) meubels gewoon in de hout container omdat niemand ze kocht maar ze gratis eruit halen mag niet dan krijg je een boete.
als een oogst van appelen of tomaten goed is worden containers goed eetbaar fruit en groente vernietigd omdat de prijs anders te laag is op de veiling maar is de oogst slecht dan moeten we als consument bij betalen en de overheid subsidies geven dus ook betaald door ons.
sorteer je afval en ga je naar het containerpark mag je voor alles en nog wat betalen, terwijl het in een vuilniszak kiepen veel makkelijker is en echt veel verlies maak je hier niet mee als je uw vuil goed perst.
- ik pleit om containerparken gratis te maken voor alle producten op voorwaarde dat men ze wel duidelijk gescheiden aanbied. dus wie moeite doet om zijn rommel te scheiden kan serieus voordeel halen.
- ook moet men alle verpakkingen in de winkel een label geven. bv. met een groene sticker, de consumenten zal dit ook zien op zijn kastickets en deze kan men dan indienen om een lagere bijdrage te moeten betalen van milieu en recyclage taks. zo worden consumenten aangemoedigd om producten te kopen met een goede verpakking en zullen bedrijven investeren in verpakkingen die goed zijn voor het milieu zonder de prijs te verhogen
|