Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2012 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=221)
-   -   Stadslijst:"Coalitie met Groen of oppositie" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=178045)

Stef007 18 oktober 2012 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 6373069)
Waarom? Ik stel niet dat het waarschijnlijk is maar even de mening van de PVDA aftoetsen kan toch geen kwaad zeker?

Die mening hebben ze gisteren al afgetoetst. Peter Mertens heeft toen aan BDW gezegd dat ze in de oppositie willen. Hij ijvert trouwens voor een linkse oppositie = met Groen en SP.a. Het lijkt mij dan ook erg onwaarschijnlijk dat PvdA+ met BDW in coalitie zal gaan.

lollysticky 18 oktober 2012 14:35

het feit dat PJ dit zegt zonder eerst groen te consulteren, wijst er gewoon op dat hij de verrottingsstrategie hanteert :)

echter, volgens PJ:
Citaat:

'Stadslijst wil zich constructief opstellen bij bestuur zonder meerderheid'

Voor Janssens zijn er drie mogelijkheden om de stad te besturen. Ten eerste een coalitie van N-VA, Open Vld en Groen waarbij de Stadslijst dus in de oppositie zou komen te zitten. Ten tweede een coalitie van N-VA en de Stadslijst, maar dan moet voor die laatste ook Groen erbij. De laatste mogelijkheid is dat er zonder meerderheid zou bestuurd worden. In dat geval belooft de Stadslijst zich constructief op te stellen. (Belga/SD/EE)

Bron: Knack
Volgens mij willen ze echt een bestuur zonder meerderheid. Aangezien ze zelf al deze pisten naar voor schuiven...

Eyjafjallajökull 18 oktober 2012 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 6373079)
het feit dat PJ dit zegt zonder eerst groen te consulteren, wijst er gewoon op dat hij de verrottingsstrategie hanteert :)

+1

Hij weet immers ook dat groen! maar in de coalitie wil mits heronderhandeling van het bam-tracé en mits terugdraaien van het hoofddoekenverbod. 2 issues waarin sp.a lijnrecht tgo. groen! staat.

PJ draait op rancune, ik down, iedereen down...

eno2 18 oktober 2012 14:52

BDW is baas in A'pen , maar hij kan nog geen coalitie maken...

lollysticky 18 oktober 2012 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6373103)

:roll:
met opzet domme uitspraken doen, is zeker een hobby van jou?

speurneus 18 oktober 2012 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6372924)
Wat dit aantoont is dat SP.A en CD&V één grote maffia zijn. Op moeilijke momenten als vandaag, met een bloedende economie in de haven, met stilstaand verkeer en ongeremde immigratie laten de sossen en de tsjeven de gewone Antwerpenaar gewoon in de kou staan om aan absolute anti-politiek te doen.

Dat zullen ze van Weverke geleerd hebben die hetzelfde deed tijdens de federale onderhandelingen.

Sywen 18 oktober 2012 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6373103)

hij kon het ook al niet op federal niveau

eno2 18 oktober 2012 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 6373109)

Ik vrees van niet

speurneus 18 oktober 2012 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 6372936)
dus dit 'toevallig' samenklitten van de stadslijst en groen is geen antipolitiek?

Helemaal niet want in de optiek van Janssens wordt de linkerflank zo versterkt.

eno2 18 oktober 2012 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 6373144)
hij kon het ook al niet op federal niveau

Nog niet, maar dat gaat veranderen daar (zegt mijn glazene bol)

1207 18 oktober 2012 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6373150)
Nog niet, maar dat gaat veranderen daar (zegt mijn glazene bol)

toch tof?
spa eist iets belachelijks (groen erbij) en zullen dat straks even rap laten vallen (voor een of andere toegeving vd nva)

typisch koehandel

Eigenzinnig 18 oktober 2012 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 6373109)

aandacht zoeken toch..

Dixie 18 oktober 2012 15:48

als de stadslijst het hard wil spelen dan moet de NV-A dat ook maar eens doen, in de trant van ah jullie willen niet besturen dan zijn we genoodzaakt met het VB in zee te gaan...

Eigenzinnig 18 oktober 2012 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 6373188)
als de stadslijst het hard wil spelen dan moet de NV-A dat ook maar eens doen, in de trant van ah jullie willen niet besturen dan zijn we genoodzaakt met het VB in zee te gaan...

BDW staat écht alleen in antwerpen..het VB van FDW is omwille van historisch/persoonlijke redenen even taboe als extreem-links..

giserke 18 oktober 2012 15:54

De stadslijst zit met een probleem: de verkozen CD&Vers in hun lijst moeten tegen hun partijtop ingaan, als ze de SPA volgen ivm BAM.

giserke 18 oktober 2012 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6373146)
Ik vrees van niet

Je gaat toch niet beweren dat je echt zo stom bent? 8O

1207 18 oktober 2012 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6373200)
De stadslijst zit met een probleem: de verkozen CD&Vers in hun lijst moeten tegen hun partijtop ingaan, als ze de SPA volgen ivm BAM.

a'pse politici doen dat wel vaker
campenhout is ook tegendraads als op het de bam aankomt.
(heeft hij voor die brug de vld niet laten vallen?)

giserke 18 oktober 2012 15:59

De VLD is de CD&V niet. De VLD zit niet in de Vlaamse regering. Beetje domme vergelijking dus.
En ik denk niet dat er momenteel 1 tsjeef er ook maar aan denkt op Vlaams niveau Peeters aan te vallen.

Dixie 18 oktober 2012 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 6373199)
BDW staat écht alleen in antwerpen..het VB van FDW is omwille van historisch/persoonlijke redenen even taboe als extreem-links..

maar zonder FDW en indien een bestuur heel lang uitblijft wil ik het nog zien...

Bad Attila 18 oktober 2012 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 6373030)
Ik meen mij opeens te herinneren dat SPA -en CD&V dat nog eens hebben gezegd: "we doen alleen mee als die partij ook meedoet".

Maar mijn geheugen laat me wat in de steek. Ik denk dat ze dat toen ook niet hebben volgehouden. :)

Ik meen (maar ik kan ook aan Alzheimer lijden) dat die partijen uiteindelijk hebben gezegd dat zij gingen meedoen "in het belang van het land", en dat zij daardoor door een bepaalde partij uitgekotst werden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be