![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Maar in hun hoofd is het de schuld van De Wever als de SPA enkel wil meedoen als winnaar NVA eerst even voldoet aan hun 200 kleine en grote eisjes... Dat zit er diep in. |
Citaat:
Groen, PVDA+ = "links" --- kiezen 200% voor de extremistische oerconservatieve islam VB = "extreem rechts" --- maar een heel pak sociaal voelender en milieu bewuster dan NVA etc. |
Citaat:
|
[quote=Maikel Joosten;6374443]
Citaat:
Zodra hij dat doet gaat hij terug kiezers verliezen aan het VB die plots inzien dat ze daarmee de NVA naar rechts kunnen trekken, en terug kiezers verliezen die hun stem niet aan die racisten gekoppeld willen zien. Terwijl hij vandaag in een ideale positie zit om nog meer stemmen van beide kantjes af te schrapen. |
Het is niet zo eenvoudig om het aanbod van het VB te aanvaarden. Er komt meer bij kijken dan alleen de aversie van BDW tov FDW.
De strategie van BDW is altijd geweest om het VB op grote afstand te houden. Dat was al zo toen de N-VA klein was. De N-VA moet nog groeien om echt voor verandering te zorgen in Vlaanderen. Meer kiezers afpakken van het VB zal in weze niets veranderen. De partij moet het dus van centrum-kiezers hebben, mensen die tot nu toe voor de traditionelen gestemd hebben. Mensen zoals ik, die het traditioneel moeras lang geleden hebben verlaten, kunnen leven met een alliantie tussen VB en N-VA. Ik ben al 10 jaar overtuigd dat Vlaanderen kost wat kost van België moet afscheuren. Als het VB daarbij kan helpen, geen probleem. Maar het gaat lang niet meer om mensen zoals ik. Het is nu zaaks om nieuwe stemreservoirs aan te boren. En dan is het aangewezen om voorzichtig te zijn. Wie tot vandaag nog nooit voor N-VA gestemd heeft moet overtuigd worden om de stap te zetten. Openlijk allianties smeden met het VB zal die taak bemoeilijken. N-VA haalde 37% in A'pen. Projecteer dat op heel Vlaanderen : je zit nog niet aan een meerderheid, ook niet met de stemmen van het Blok. De N-VA moet dus heel Vlaanderen weten te oevrtuigen om zoals de Antwerpenaren te stemmen EN vervolgens nog eens 5% kiezers halen bij andere partijen dan het Blok. Dan pas kunnen we breken met België. Het is redelijk om aan te nemen dat de meest recente N-VA kiezers politiek niet denken zoals de gemiddelde nationalist/separatist op dit forum. Bij potentiele N-VA kiezers zal het verschil nog groter zijn. BDW houdt het Belang dus best op afstand. Ik betreur de animositeit van Bart tov de Belangers, maar zijn strategie is de goede. |
Citaat:
Ik geloof hier niks van. Volgens mij gaat er de komende dagen heel wat heen en weer getelefoneerd worden tussen partijhoofdkwartieren en Antwerpse partijkopstukken. Die Stadslijst gaat met dergelijke capriolen als vanzelf uit elkaar springen. En ja, dat gaat ook Marc Van Peel en Phillip Heylen nog lang aangerekend worden dat ze zich al op de eerste plaats geëngageerd hebben in dit onding. De messen van de CD&V militanten en blijkbaar ook van Nahima Lanjri zijn al lang gescherpt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De SPA gokt er volgens mij op dat óf de NVA onmogelijke toegevingen gaat doen, óf dat zij een coalitie op de been moeten brengen die door enorm veel Antwerpenaars meteen een enorme aversie zou opwekken, en het binnen zes jaar nooit meer zou halen.
En zoals gezegd, als de NVA daar niet uitraakt wordt hen dit door de kiezer ook weer aangerekend... |
Citaat:
|
Iedere coalitie met BDW is goed, gezien de feitelijke gedoogsteun van het VB
|
Citaat:
5 voor de cd&v 5 voor het Vlaams Belang 2 voor de VLD Samen 35 zetels 12 voor de spa 4 voor groen 4 voor pvda Samen 20 zetels. |
Als ik van VB was dan zou ik BDW de gedoogsteun aanbieden.
BDW doet dan nog een paar maanden verder en hoopt vergeefs dat den Bleitsmoel alsnog handtekeningen gaat geven, om dan in december ... Ik kon ni anders ... aan VB gedoogsteun te vragen. VB moet op dat moment zeggen "Seg flauwe plezaante, mè iel Aantwaarpe mor ni me ons èè! Go naa mor mè ons in coalise of ge kunt ons kloeite kusse!" :lol: |
Citaat:
Ik denk dat ze zo'n tour de force in Antwerpen wel zien zitten. Ze hebben wel op Bart De Wever gestemd maar ze hebben altijd wel gedacht dat hij een calimero is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze halen alles uit de kast om de Wever te doen mislukken, let op mijn woorden!!!:evil:
Als ze nva zo blijven een hak zetten dan moet Bart hier zijn conclusies maar uit trekken en een minderheidscoalitie aangaan lijkt me.... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be