Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Gemeenteraadsverkiezingen 2012 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=221)
-   -   N-VA-kiezer beperkt geïnteresseerd in politiek (https://forum.politics.be/showthread.php?t=182364)

fonne 1 februari 2013 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 6519724)
Ik heb altijd gesteld dat dit forum een Vlaams-nationalistisch nest is. Goed dat u dat nu bevestigt. Dat werd anders vaak ontkend door uw soorgenoten. Maar uw soortgenootjes bakken er vaak dan ook niet veel van.

Nochtans is 100% van de nog resterende België-aanhangers hier vertegenwoordigd.

lombas 1 februari 2013 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 6512399)
Klopt. Al is een electoraat uiterst volatiel. Zo sprak Sp.a in 2003 nog een hooggeschoold publiek aan, in 2010 was dat al minder (p4).

Op pagina 11:

Hogere studies per partij:
Groen: 55,6%
N-VA:32%
VLD: 28,7%
CD&V:24,1%
SP.a: 20%
Vlaams Belang: 8,3%

Eigenlijk is dat wel begrijpelijk: het milieu en de planeet vereisen een lange termijnvisie en buiten wat knullig gerommel met thema's als migratie spreekt dat wel een intellectueel publiek aan.

De meeste hoger geschoolden kiezen dus voor N-VA. Goed om weten.

peter1962 1 februari 2013 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6519884)
Ik zou graag eens achterhalen welk soort hooggeschoolden we bij Groen eigenlijk aantreffen. Ik denk dat vooral "Pol & Soc" evenals "Communicatiewetenschappen" er ruim vertegenwoordigd zijn.

Ik weet het niet, maar wel dat dit diploma ook het enige is van jullie ondervoorzitter en toekomstige nummer 1 :lol:

Another Jack 1 februari 2013 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6520016)

Jaja, en evolutie is een sprookje.
:lol:

lombas 1 februari 2013 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6520028)
Ik weet het niet, maar wel dat dit diploma ook het enige is van jullie ondervoorzitter en toekomstige nummer 1 :lol:

Het is mooi evenredig. Bij de N-VA is nummer 1 geschiedkundige en nummer 2 politicoloog. Bij Groen is nummer 1 socioloog en nummer 2 geschiedkundige.

Ik ben blij dat er op zijn minst twee partijen het vreselijke rechten niet laten doordringen in het hoogste partijeschelon.

Vlaanderen Boven 1 februari 2013 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6518849)
Idd, dat gevoel heb ik ook. NVA'ers en Vlaams belangers zijn, vanuit welke persoonlijke frustratie dan ook, eeuwig op zoek naar een zondebok. Immigranten, politici, links, Franstaligen...

Waarom daar stoppen? Voeg er misschien nog aan toe: de rijken, bankiers, industriëlen, klassenvijanden,...

Ah ja, oeps.

Vlaanderen Boven 1 februari 2013 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 6519724)
Ik heb altijd gesteld dat dit forum een Vlaams-nationalistisch nest is. Goed dat u dat nu bevestigt. Dat werd anders vaak ontkend door uw soorgenoten. Maar uw soortgenootjes bakken er vaak dan ook niet veel van.

Copy-paste je dit soort posts eigenlijk of ken je ze ondertussen al van buiten? Gewoon hier en daar een woord veranderen en voil�*, post #38.753 is klaar. Vooral op het einde niet vergeten te zeggen dat de tegenstanders 'op hun bek gaan' of 'er niet veel van bakken', dat is de sleutel.

quercus 1 februari 2013 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6520028)

Maar tegelijkertijd zijn de artsen, economisten en ingenieurs in N-VA ook goed vertegenwoordigd. Dat zit dus nog wel snor ...

Nierika 1 februari 2013 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6518972)
Er is een verschil tussen interesse in racistische cafépraat en interesse in politiek. Cafépraat komt typisch van onbeholpen malcontenten die, ongehinderd door enige politieke kennis, hun emoties uitbraken op fora.

Koester jij dan de perceptie dat het gros van NVA-gezinden op dit forum dan platte racisten zijn genre... tja, ik kan er hier spontaan een paar opsommen, maar dat zijn volgens mij geen NVA-stemmers...

Als je het hebt over het gebruik van plattitudes, de verbastering van namen, het marginaliseren van politieke opponenten, en hier en daar al eens een zeldzaam negatief sentiment jegens allochtonen, en dan nog in het bijzonder tegenover de islam, dan denk ik dat zowel Vlaamse als Belgische nationalisten zich daaraan bezondigen.

Voor het rabiate racisme zul je toch eerder bij VB'ers moeten aankloppen, maar die aan NVA koppelen is wel heel erg kort door de bocht, zeker gezien het feit dat sinds de laatste gemeenteraadsverkiezingen de hardcore VB-stemmers alles uit de kast halen om NVA door de mangel te halen. Ik denk spontaan aan een Demper, maar er zijn er hier heus heel wat meer actief.

Ik vind je opmerking dan ook onterecht, ongegrond stigmatiserend zelfs.

Nierika 1 februari 2013 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6518972)
Er is een verschil tussen interesse in racistische cafépraat en interesse in politiek. Cafépraat komt typisch van onbeholpen malcontenten die, ongehinderd door enige politieke kennis, hun emoties uitbraken op fora.

Koester jij dan de perceptie dat het gros van NVA-gezinden op dit forum dan platte racisten zijn genre... tja, ik kan er hier spontaan een paar opsommen, maar dat zijn volgens mij geen NVA-stemmers...

Als je het hebt over het gebruik van plattitudes, de verbastering van namen, het marginaliseren van politieke opponenten, en hier en daar al eens een zeldzaam negatief sentiment jegens allochtonen, en dan nog in het bijzonder tegenover de islam, dan denk ik dat zowel Vlaamse als Belgische nationalisten zich daaraan bezondigen.

Voor het rabiate racisme zul je toch eerder bij VB'ers moeten aankloppen, maar die aan NVA koppelen is wel heel erg kort door de bocht, zeker gezien het feit dat sinds de laatste gemeenteraadsverkiezingen de hardcore VB-stemmers alles uit de kast halen om NVA door de mangel te halen. Ik denk spontaan aan een Demper, maar er zijn er hier heus heel wat meer actief.

Nierika 1 februari 2013 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg (Bericht 6512271)
Net wat ik allang hier verkondig: NVA'ers zijn tegen dit en tegen dat en tegen alles en iedereen, zonder zelf goed te weten waar ze nu eigenlijk tegen zijn. Ze zijn gewoon chronisch anti.

Ik weet nochtans heel goed waar ik tegen ben.
Ik ben voor het principe "no tax without representation".
Daar heb je op zijn minst een federale kieskring voor nodig.
Daar zijn de Franstaligen tegen.
Ik ben niet tegen transfers, wel tegen eindeloze transfers zonder dat de ontvanger zich ooit hoeft te verantwoorden wat er met dat geld gebeurt tegenover de donor.

Ik ben tegen het 50/50 principe waardoor de minderheid evenveel vertegenwoordigers heeft als de meerderheid.
Gezien de 60/40 verhouding is een Franstalige stem veel meer waard dan een Nederlandstalige.

Iedereen die een beetje goede wil bezit, ik zeg wel duidelijk "die een beetje goede wil bezit", moet in staat zijn om in te zien dat een federale kieskring de democratie in België alleen maar kan opkrikken.

Het samenraapsel van forummers dat hier even hard grossiert in ad hominem opmerkingen als de gemiddelde NVA-gezinde, heeft door de band genomen enkel een band met België vanwege hun professionele bezigheden.
Beroepsmilitairen, federale ambtenaren, apparatsjiks, etc..., enkele vreemde eenden in de bijt als een Pietje daar gelaten, wiens oprechte sociale betrokkenheid ik daarentegen wel nog ergens kan aanvaarden, praten enkel voor hun eigen winkel.

Dat is voor mij geen enkele rechtvaardiging om een aantal stuitende hiaten in het democratische bestel (of het gebrek daaraan) van dit land blauw-blauw te laten.

Het hoeft ook geen reden te zijn om elkaar voortdurend te zitten uitschelden, maar de illusie dat daar nog iets aan te veranderen valt, koester ik allang niet meer...

Nierika 1 februari 2013 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6520023)
De meeste hoger geschoolden kiezen dus voor N-VA. Goed om weten.

Dat men daar onderzoekjes naar uitvoert is in feite al schandalig...

ZION 1 februari 2013 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6520129)
Maar tegelijkertijd zijn de artsen, economisten en ingenieurs in N-VA ook goed vertegenwoordigd. Dat zit dus nog wel snor ...

Veel werkloze hooggeschoolden? In de hoop dat.....

peter1962 2 februari 2013 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 6520423)

Een heel goede beschrijving van de feitelijke toestand hier. Velen zullen hierin wel iets van zichzelf herkennen denk ik.

ZION 2 februari 2013 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6520016)

Tja,voor wat dit Niveaans forum betreft,kan je wel eens gelijk hebben.
Dan mag ik al blij zijn dat het nog steeds, Politics.BE is.
Of gaan de Niveanen de kracht van vernieuwing hierop toepassen?
Op 't Schoon Verdiep,is men toch al streng aan 't toezien op de gedragen T-shirts.
Dat noem ik pas,kordaat ingrijpen sè.

koe de poing 2 februari 2013 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 6520448)
Dat men daar onderzoekjes naar uitvoert is in feite al schandalig...

�*lle partijen willen weten wie hun doelpubliek is, en wie ze niet bereiken.

fonne 2 februari 2013 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6520030)
Jaja, en evolutie is een sprookje.
:lol:

Niet alle verzinsels hebben de kwaliteit om voor sprookje door te gaan :lol:

fonne 2 februari 2013 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ZION (Bericht 6521014)
Tja,voor wat dit Niveaans forum betreft,kan je wel eens gelijk hebben.
Dan mag ik al blij zijn dat het nog steeds, Politics.BE is.
Of gaan de Niveanen de kracht van vernieuwing hierop toepassen?

't zal Politiek.vlaanderen worden binnenkort.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ZION (Bericht 6521014)
Op 't Schoon Verdiep,is men toch al streng aan 't toezien op de gedragen T-shirts.
Dat noem ik pas,kordaat ingrijpen sè.

Wat is het verschil tussen een hoofddoek en een T-shirt? Tijd dat ze het gemeentepersoneel een deftig uniform aanmeten.

Koenraad Noël 2 februari 2013 15:23

Misschien wordt mijn apathie ooit groot genoeg om ook N-VA'er te worden.

lombas 2 februari 2013 16:06

Het kamerplantpubliek van CD&V is uiteraard voor 99% politiek actief en vol pathie tegenover de hedendaagse uitdagingen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be