Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Steven Van Ackere federaal minister van Financiën af. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=183885)

Boduo 5 maart 2013 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6557337)
we staan weer voor zware begrotingsonderhandelingen. De enigste die ik bekwaam zie om daar met verstand van zake over te praten, is Beke. Hij heeft mee het regeerakkoord onderhandeld, zal wel genoeg regelmatig gebrieft zijn en is competent.

Hij is niet competent als hij de kracht van z'n tegenstrever, NVA, weeral onderschat.

vlijmscherp 5 maart 2013 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6557340)
Hij is niet competent als hij de kracht van z'n tegenstrever, NVA, weeral onderschat.

bij de begroting is niet de N-VA de tegenstrever maar wel de economie, de Europese Commissie en de PS.

quercus 5 maart 2013 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6557283)
Beh, die dienen slechts om de gaten te dichten. Ze zouden er beter mee ophouden. Vanackere zegt het trouwens zelf: "ik wil dat dit stopt". Wel, stop er dan ook mee. Ga naar huis, pak allemaal uw persoonlijke spullen en bol het af.

Om Beppe Grillo te parafraseren:

Andatevi �* casa! A casa! Tutti!!!

Txiki 5 maart 2013 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6557350)
Om Beppe Grillo te parafraseren:

Andatevi �* casa! A casa! Tutti!!!

:cheer: klaar en duidelijk :cheer:

quercus 5 maart 2013 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6557289)
De tsjeven kunnen nu een andere, nog grotere kwal van stal halen, bv S. Declercq

Eèèèiiikkkes !!! :hondogen::shit:

't Is nie woaar ei !??

Die verdomde Belgicistische wauwelaar, vader van het al even Belgicistisch zoontje dat destijds de grote gangmaker was van de francofoon-Belgicistische "Shame"-betoging.

De Brabander 5 maart 2013 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6557170)
Vind jij dat Steven Van Ackere zijn ontslag moest geven ?

Om plaats te laten voor een flamingant zeker?

De Brabander 5 maart 2013 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6557356)

't Is nie woaar ei !??

Die verdomde Belgicistische wauwelaar, vader van het al even Belgicistisch zoontje dat destijds de grote gangmaker was van de francofoon-Belgicistische "Shame"-betoging.

Wanneer organiseert uw kliek eens een betoging? Of krijg je geen 500 man meer samen?

Txiki 5 maart 2013 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6557359)

Is Vanackere dan geen flamingant in jouw ogen? Of was hij in de brouwerij van Melle?

Txiki 5 maart 2013 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6557360)
Wanneer organiseert uw kliek eens een betoging? Of krijg je geen 500 man meer samen?

Een betoging zou dom zijn. Want een perfect afleidingsexcuus.

quercus 5 maart 2013 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6557360)

Jamaar we zullen steun komen vragen bij jullie. Als jullie dan ook mee opstappen is dat toch weer vijf man meer.

peter1962 5 maart 2013 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6557190)
Als je de verklaring van Steven Vanackere lijkt hij aan te sturen op een niet ACW opvolger voor de post die hij verlaat. De laatste tijd profileerde zowat elke CD&V'er zich als verdediger van het ACW. Zelfs Kris Peeters heeft het voor het ACW publiek opgenomen. Hoewel deze laatste het minste besmeurd was met een ACW stempel.

Het is niet uitgesloten dat er nog verdere herschikkingen komen in de federale regering en dat CD&V de post van minister van Financiën aan andere partijen overlaat. Hopelijk kan de N-VA inbreken in de federale regering.

Prins Laurent for president.

Verder laat het me koud wie de tsjeven naar voren schuiven, maar laat ze aub niet de ultieme fout maken van het departement financiën terug naar de MR (zeg maar Didier Reynders... ) te laten gaan. Er zijn jaren genoeg van stilstand en sabotage van eigen departement geweest.
Ik denk dat Crembo nu al een erectie heeft als hij zichzelf in gedachten uitverkoren ziet als vice-premier nadat hij bij de vorige benoemingsronde hiervoor uit de boot was gevallen.

Anna List 5 maart 2013 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 (Bericht 6557256)
Nog véél te véél te gaan

de zenuwachtigheid van de 'bonden' illustreert iets anders ... het kantelmoment nadert ... weldra worden er eieren voor t geld gekozen.

peter1962 5 maart 2013 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6557247)
• Gij zult geen afgoden vereren, maar Mij alleen aanbidden en boven alles beminnen.
• Gij zult de naam van de Heer, uw God, niet zonder eerbied gebruiken.
• Wees gedachtig dat gij de dag des Heren heiligt.
• Eer uw vader en uw moeder.
• Gij zult niet doden.
• Gij zult geen onkuisheid doen.
• Gij zult niet stelen.
• Gij zult tegen uw naaste niet vals getuigen.
• Gij zult geen onkuisheid begeren.
• Gij zult niet onrechtvaardig begeren wat uw naaste toebehoort.

En stond daar vroeger ook niet iets in van 'ge zult niet liegen'

De broeders van liefde hebben het er bij jou wel heel goed kunnen inpeperen, dat je dat nog kent...

Anna List 5 maart 2013 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6557356)

't Is nie woaar ei !??

je moet je dossiertjes wat beter instuderen ... Stefaan DC is één van de weinige CD&V'ers die achter het confederalisme in het partijprogramma staat ... (wat dat overigens ook waard moge zijn bij een CD&V'er, soit, maar hij doet het toch maar)

Anna List 5 maart 2013 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6557359)

om plaats te maken voor een parlementaire onderzoekscommissie die kan vastleggen hoeveel de Belfius (en wat mij betreft ook Dexia) deal de belastingbetaler gekost heeft én hoeveel hij het ACW heeft opgebracht.

giserke 5 maart 2013 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6557387)
De broeders van liefde hebben het er bij jou wel heel goed kunnen inpeperen, dat je dat nog kent...

Neen niet echt, het was bij de nonnen.
Maar ik heb altijd al gedacht dat dit ooit wel eens te pas kon komen.

peter1962 5 maart 2013 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6557289)
De tsjeven kunnen nu een andere, nog grotere kwal van stal halen, bv S. Declercq

Had ik niet aan gedacht... maar je hebt gelijk. Hij is een kwal, en heeft tijd op overschot nu hij naast zijn burgemeesterschap van kortrijk is gevallen.

quercus 5 maart 2013 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 6557388)
je moet je dossiertjes wat beter instuderen ... Stefaan DC is één van de weinige CD&V'ers die achter het confederalisme in het partijprogramma staat ... (wat dat overigens ook waard moge zijn bij een CD&V'er, soit, maar hij doet het toch maar)

Dat is dan wel een confederalisme light. Very light ...:roll:

peter1962 5 maart 2013 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6557337)
we staan weer voor zware begrotingsonderhandelingen. De enigste die ik bekwaam zie om daar met verstand van zake over te praten, is Beke. Hij heeft mee het regeerakkoord onderhandeld, zal wel genoeg regelmatig gebrieft zijn en is competent.

Denk ik ook, maar vice-premier + financiën is full time en niet te kombineren met een voorzitterschap van zijn partij. Tenzij ze daar natuurlijk iemand anders opzetten.

peter1962 5 maart 2013 14:06

:lol:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6557395)
Neen niet echt, het was bij de nonnen.
Maar ik heb altijd al gedacht dat dit ooit wel eens te pas kon komen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be