![]() |
Citaat:
Jij bent maw tegen directe democratie? |
Citaat:
ik ben tegen directe democratie. lamzakken, idioten en andere prutsers zouden niet het recht hebben om over mij toekomst te beslissen. Wil je beslissen dan neem je deel aan de maatschappij en zorg je ervaar dat de ervaring opdoet. |
Citaat:
Een vrouw die 3 kinderen heeft opgevoed maar nooit gewerkt heeft, heeft die zich genoeg bewezen? |
Ik heb trouwens ook niet graag dat rotzakjes over mijn toekomst mogen beslissen, maar dat moet je er maar voor over hebben.
|
Citaat:
Anderzijds, moet een gameverslaafde werkloze die de hele dag op een ps3 zit over uw toekomst beslissen? |
Citaat:
Als de meerderheid van de mensen gameverslaafde werklozen zijn, wie ben jij dan om te beslissen over hun lot? Jij hebt gewoon problemen met mensen die een ander gedacht hebben dan jou. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die niet willen dat mensen zoals jij iets te zeggen hebben maar ook jouw gedacht telt hoor. |
Citaat:
De N-VA is nochthans ook een voorbeeld van een partij wiens officieel standpunt meestal gematigd pro-eu is, maar die de facto imo extreem eurofiele parlementsleden afvaardigt. Ik heb trouwens nooit begrepen hoe je enerzijds de gebreken van België kan aanklagen, maar anderzijds staat te popelen om op te gaan in een nog grotere entiteit waarin je nog veel minder zelfbeschikkingsrecht hebt. IK vind het behoorlijk inconsistent. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
- Of je zorgt dat Europa democratischer wordt; - Of je zegt de EU gedag. Maar nee, ze zanikt alleen maar. Soit, ze is een vrouw, daar kan ik het nog van begrijpen. Maar veel kerels doen niet anders, die gedragen zich als mietjes. |
Citaat:
Dat is trouwens nog maar eens een argument tegen de EU, en ook grotere organisaties zoals de V.N. Waar zit Robinus V ergens, met zijn werelddemocratie? Iedereen die denkt dat het een goed idee is om een paar eurocraten die je nooit van je leven ziet (of in het geval van de V.N. één of ander derde wereldland en zijn inwoners halverwege om de aardbol) over zijn leven te laten beslissen is niet goed bij zijn hoofd. |
In Ierland zijn de Ieren bij het tweede Referendum in de val gelokt. De Pro EU campagne beweerde dat de mensen in Ierland meer Jobs zou krijgen door het verdrag van Lissabon. Lariekoek en apenkolder bleek al snel in de praktijk... Gefopt!
|
Citaat:
Maar dat neemt niet weg dat - tenzij ik me ook daar vergis - een Bart De Wever bvb publiekelijk zelden of nooit met extreem pro-europese standpunten uitpakt. Ik heb alleszins heel sterk de indruk dat de N-VA véél, véél eurofieler is dan het gros van haar kiezers beseft en dat N-VA héél weinig moeite doet om haar kiezers hiervan meer op de hoogte te brengen. |
Wat was Karels reactie?
|
Ogenschijnlijk lijkt het argument van Rata ... tegen Directe democratie juist : Domme mensen zouden beter niet mee stemmen.
Echter uit sociaal onderzoek blijkt dat : Hoe groter de groep mensen die stemmen over een onderwerp hoe beter de oplossing voor een probleem; Je mobiliseert de kenneis van meer mensen Logisch dat daar meer oplossingen uit komen! Dat ervaar ik ook als ik zelf met een probleem zit. Hoe meer mensen ik vraag en betrek hoe meer kans op een mooie oplossing... Je moet weten dat bij elke stemming in DD er zeker 6 maanden debat vooraf hoort te gaan tussen de 99 % en dit door de wet verplicht met ene gelijk budget voor de duellerende partijen. Dan denk ik ook dat er veel "dommeriken" aan de macht zitten in de huidige politiek, en in hun eentje moeten beslissen over de mensheid. Dat loopt nu dan ook mis voor de burgers. "Dommeriken" denken dat ze het weten en zijn juist fel beïnvloedbaar door propaganda. |
Citaat:
De logica is ver zoek.. Als je de redenering enigszins consistent zou willen maken dan moet je de conclusie trekken dat 'domme' mensen best helemaal geen stemrecht krijgen, maar meer nog dan dat dat er natuurlijk ook minimale IQ normen voor politici moeten komen. |
Citaat:
We ontbinden daarop uiteraard wel ons eigen leger. 25% van het budget kan dan nog naar versterking van politie en justitie gaan, 25% naar sociale zaken, en 25% naar mijn onze portefeuille. |
Citaat:
Of, beter nog, het meerpartijensysteem afschaffen. |
Citaat:
|
Citaat:
Beeld u in dat de taak van de overheid beperkt wordt tot: - het beschermen van ieders vrijheid - het afdwingen van contractrecht - landsverdediging Onder die omstandigheden zal het me absoluut worst zijn wie er al dan niet mag stemmen. Het probleem zit nu imo vooral bij enerzijds de 'herverdelende' taken en anderzijds het opleggen van 'normen en waarden' die de overheid zich heeft toegeeigend. En dan krijg je inderdaad een enorme strijd om de macht aan de overheid te veroveren, immers wie er dan de macht haalt kan die overheid dan gaan gebruiken om de anderen te beroven. Daar zit het grote probleem. |
Citaat:
Mij lijkt dat alle objectieve criteria erop wijzen dat Zwitserland merkelijk beter bestuurd wordt. - Hoge levensstandaard - lage criminaliteit - al 500 jaar geen oorlog meer gekend - erg lage werkloosheid |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be