Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Gemeenteraad Boom heft hoofddoekenverbod op (https://forum.politics.be/showthread.php?t=185655)

De schoofzak 26 april 2013 07:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 6614693)
Boom, is dit het boerendorpje bij het boerendorpje R**t?

Wat een belachelijke dorpsnamen hebben ze in die streek toch!:roll:

Zoals jij een beaat bewonderaar zijt van de bande de Laeken, verwondert het me dat je niet voorstelt dat de roi zou ingrijpen in de naamgeving van dorpen en steden, wanneer "de geschiedenis er zich vergist heeft bij de naamkeuze".

:oops:

Distel 26 april 2013 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 6614693)
Boom, is dit het boerendorpje bij het boerendorpje R**t?

Wat een belachelijke dorpsnamen hebben ze in die streek toch!:roll:

... zegt iemand die zichzelf MaGNiFiCaT noemt.

Garry 26 april 2013 08:36

Volgens mij is heel dat probleem rond de hoofddoek zeer gemakkelijk op te lossen hoor.

Als ze nu eens al de moslima's zouden verplichten van een hoofddoek te dragen. Ik wil er voor wedden dat ze binnen de kortste tijd zonder hoofddoek zouden staan te protesteren vanwege discriminatie.

Dat doen ze met weerspannige kinderen ook. Altijd juist anders handelen dan ze verwachten.

BonBon 26 april 2013 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 6614933)
Volgens mij is heel dat probleem rond de hoofddoek zeer gemakkelijk op te lossen hoor.

Als ze nu eens al de moslima's zouden verplichten van een hoofddoek te dragen. Ik wil er voor wedden dat ze binnen de kortste tijd zonder hoofddoek zouden staan te protesteren vanwege discriminatie.

Daar zeg je zoiets, moslima's moeten de hoofddoek dragen, naar de grond kijken als ze langs een man lopen, niet werken, enz. Moslims mogen niet naar het strand gaan, niet werken bij vrouwen, niet werken in een zaak waar ze alcohol verkopen, niet naar dancings, enkel halal winkels bezoeken, mogen geen contact maken met niet-moslims, ...

We helpen ze dan enkel met hun 'cultuur' toch?

Belask0 26 april 2013 08:39

het is welvoeglijk dat je niet met een klak op in de gemeenteraad zit

Garry 26 april 2013 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6614938)
Daar zeg je zoiets, moslima's moeten de hoofddoek dragen, naar de grond kijken als ze langs een man lopen, niet werken, enz. Moslims mogen niet naar het strand gaan, niet werken bij vrouwen, niet werken in een zaak waar ze alcohol verkopen, niet naar dancings, enkel halal winkels bezoeken, mogen geen contact maken met niet-moslims, ...

Joden waren toch ook fier op hun afstamming, tot ze de Davitster MOESTEN dragen. Nee, gewoon verbieden van zoals wij, met de haren bloot te lopen, tot ze getekend hebben zich te willen aanpassen aan onze cultuur, gewoonten en normen. Anders moeten ze maar in Marokko zonder hoofddoek gaan lopen.

Je oogst altijd meer succes als je de rollen omdraait en onze eigen bevolking voelt zich dan ook niet langer bedreigt door hun gedrag van zich niet te willen aanpassen, omdat het hun dan door ons opgelegd is om zich zo te gedragen.

Voila, probleem opgelost.

Another Jack 26 april 2013 09:42

Citaat:

Misschien dat het het probleem enkel bij dat woord "moeten" ligt...

Garry 26 april 2013 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6614999)
Misschien dat het het probleem enkel bij dat woord "moeten" ligt...

Zeer zeker.

De schoofzak 26 april 2013 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Belask0 (Bericht 6614939)

Zou een van de ouderwetsen op dit forum (zo van die katholieken bedoel ik) eens kunnen uitleggen waarom het destijds (en nu nog?) verboden was voor venten om een hoofddeksel op te hebben in de kerk, en niet voor de wijven.

Terwijl alleen sommige venten zich moeten beschermen tegen de kou wegens het weggevallen zijn van de natuurlijke isolatie van hun bovenkamer.

:-)

Garry 26 april 2013 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6615007)
Zou een van de ouderwetsen op dit forum (zo van die katholieken bedoel ik) eens kunnen uitleggen waarom het destijds (en nu nog?) verboden was voor venten om een hoofddeksel op te hebben in de kerk, en niet voor de wijven.

Terwijl alleen sommige venten zich moeten beschermen tegen de kou wegens het weggevallen zijn van de natuurlijke isolatie van hun bovenkamer.

:-)

Van een man wordt verwacht dat hij de leider van het gezin is, met andere woorden, de wijste. De vrouw had dus geen hersenen nodig, vandaar waarschijnlijk het gezegde ,"Het hoofd koel houden". De man moest toen ten gepaste tijden het hoofd koel houden. En de vrouw moest zich onderdanig gedragen, zich als het ware symbolisch onzichtbaar maken. Eigenlijk idem wat nu de moslima's ten deel valt. Zich zoveel mogelijk verbergen, aan het oog onttrekken.

Ik zeg zo maar wat hoor. Wie weet...:-)

Libro 26 april 2013 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6611913)

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...erbod-op.dhtml

Is dit nu de kracht van de verandering?

De islamitische partijtop van de N-VA heeft de burgemeester teruggefloten.

Plat op de buik voor de traditio's. Walgelijk.

Bende mietjes!

Garry 26 april 2013 22:34

Citaat:

Je helpt zo tot bewust zijn komen.

Ge kunt vrouwen niet aansporen tot emancipatie wanneer ze dit zelf niet willen. Beter is het om ze verder in de verdrukkingpositie te helpen duwen zodat ze op een bepaald moment zich daartegen gaan verzetten.

Kameraad Mauser 26 april 2013 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Belask0 (Bericht 6614939)

Vind jij dat?

Een hoofddeksel is een kledingstuk. Doe jij mischien ook je schoenen uit als je in de gemeenteraad zit? ( gesteld dat je zetelt in de gemeenteraad )

Echte Waal 27 april 2013 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6614888)
Je haalt twee begrippen aan waarvan ik er slechts één begrijp. En bij het begrip dat ik begrijp, trek je de verkeerde conclusie volgens mij.

Ik weet wat "politiek verstandig" is.
Iets is politiek verstandig, als je er bij de volgende verkiezingen garen bij spint. Jouw besluit is dus een wishfull thinking, poging tot voorspelling. Gene vette met andere woorden.

"Juridisch niet houdbaar"
Als iemand een bepaalde mening heeft (namelijk dat het beter niet is dat godsdienstige opzichtige symbolen, het weze een kruisbeeld aan de muur of een hoofddoek op iemands hoofd) opduiken, en ook voor die mening uitkomt, tot en met in een stemming; evenwel zonder aan de tekst die gestemd wordt juridische gevolgen (schorsing, ontslag ...) te binden .... dan kan dit simpelweg niet getoetst worden.
Ik begrijp het dus niet, maar de medeforummer die het geschreven heeft, zal ons wel wat uitleg verschaffen.

Afijn wij herhalen:
dat wij onthouden dat in Boom in de gemeenteraad drie politieke partijen een stemming hielden waarbij zij vonden dat een hoofddoek toch problematisch is als symbool in onze maatschappij.
Die mening is hen niet in dank afgenomen door een paar "Brusselse hoge piefen" die meenden dat men daar in Boom van gedacht moet veranderen.

De Schoof is in ieder geval niet van gedacht veranderd.

:lol:

Een paar opmerkingen:
1. het is "wishful thinking", niet "wishfull", maar ja, ene vlaming kan ni zo goed in talen zijn als ene Waal. :-)
2. Iets is politiek verstandig, als je er bij de volgende verkiezingen garen bij spint, zeg je: nee, dat is populisme of clientelisme.
3. de (correcte) begrippen "politiek niet verstandig" en "juridisch niet houdbaar" werden door top onderhandelaar W. Beke uitgevonden. Blijkbaar kennen de NVA amateurs die niet... :roll:

circe 27 april 2013 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal (Bericht 6616826)
Een paar opmerkingen:
1. het is "wishful thinking", niet "wishfull", maar ja, ene vlaming kan ni zo goed in talen zijn als ene Waal. :-)

klopt. Wij moeten eerst Frans als tweede taal leren alvorens we mogen aansluiten bij de rest van de wereld die Engels als tweede taal nemen, en dus een voorsprong hebben op die domme vlamingen.

Klojo eerste klas 27 april 2013 19:33

Citaat:

Een paar opmerkingen:
2. Iets is politiek verstandig, als je er bij de volgende verkiezingen garen bij spint, zeg je: nee, dat is populisme of clientelisme.
3. de (correcte) begrippen "politiek niet verstandig" en "juridisch niet houdbaar" werden door top onderhandelaar W. Beke uitgevonden. Blijkbaar kennen de NVA amateurs die niet... :roll:

Een opmerking :
het is 'toponderhandelaar', niet 'top onderhandelaar', maar ja, ene waal kan ni zo goed in talen zijn als ene Vlaming. :lol:

Eberhard Leclerc 27 april 2013 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6611913)

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...erbod-op.dhtml

Is dit nu de kracht van de verandering?

Nee. Gewoon de kracht van het neoliberalisme.
Als er van een bepaalde groep steeds meer mensen binnenstromen, dan past de NVA zich aan. Als er maar geld voor de bazen wordt verdiend.

De schoofzak 27 april 2013 21:38

Citaat:

Een paar opmerkingen:

Als het al zo zou zijn dat die die uitgevonden heeft, dan wil ik, inderdaad nva-amateur, die niet eens kennen.

:-D

Garry 29 april 2013 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser (Bericht 6616079)
Vind jij dat?

Een hoofddeksel is een kledingstuk. Doe jij mischien ook je schoenen uit als je in de gemeenteraad zit? ( gesteld dat je zetelt in de gemeenteraad )

Nee, maar ik zou wel mijn hoed afzetten en dat is ook een kledingstuk. Vooral wanneer ik weet dat dit in het land waar ik vertoef een gangbare beleefdheidsregel is. Er zijn natuurlijk altijd onbeschofte boeren die het niet zo nauw nemen met de beleefdheid.

Garry 29 april 2013 10:43

Citaat:

Een paar opmerkingen:

Het is niet ene, maar EEN Vlaming en EEN Waal.

Maar een Vlaming beseft dat hij hier op een forum bezig is en niet in een taalcursus. Daarom, vergeef me de opmerking aangaande die ene.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be