Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wat staat er te gebeuren bij Telenet? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=188070)

Demper 24 juni 2013 18:06

BigF 24 juni 2013 18:07

Wat is-ie weer flink onze Demper.
Mooi met grotere lettertjes spelen.
Hoe braaf.

Demper 24 juni 2013 18:09

HappeHappe. Whoppa. Whappa. WhappeWhappe.

BigF 24 juni 2013 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Verre kracht (Bericht 6691250)
Voor 25euro heb je 100 GB, kan je na middernacht 200GB van maken en met DVB antenne heb je 2 -4 kanalen, gratis

Als ik bij die 25 euro het kabelabo bijtel zit ik al aan 40 euro.
Om dus pakweg 20 euro per maand uit sparen moet ik nagenoeg 70 zenders en mijn telefoon gaan ontberen?

Nee, merci.

BigF 24 juni 2013 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Verre kracht (Bericht 6691338)
Waar haal je dat?

Alvast niet uit jou heldere uitleg.
Misschien is het handig dat je naast de prijs ook de aanbieder even vermeld.

Citaat:

Waarom zou je kabelabbo moeten betalen als je de TV optie niet neemt?
25euro en geen cent meer.
Hoe gaat dat internet bij mij binnen geraken dan?
Of heb je het over Belgacom?

Laynee 24 juni 2013 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 6691010)
Kan zijn, goedkoop is het allemaal niet.
Maar waar moet ik dan zijn voor mijn internet-tv-telefoon?
Belgacom? Is dat dan zoveel goedkoper?

Heb even op de Belgacom website gekeken en daar vond ik onderstaande vergelijking. Met de opmerking dat mijn Shake (Basic of Whop zo je wil) 61,45 (incl kabel) euro kost en geen 70 zoals Belgacom hier met Fibernet probeert aan te duiden.
Ik zit met mijn 61,45 euro dus welgeteld 1,50 euro duurder dan een vergelijkbare formule bij Belgacom.
Of dat verschil de overstap kan rechtvaardigen is nog maar de vraag omdat ik er rekening mee moet houden dat ik de televisie boven (die nu gewoon aan de kabel hangt) niet zal kunnen gebruiken bij Belgacom of ik moet een bijkomende decoder huren en een lijn bijtrekken naar de logeerkamer...

Bijlage 90612

Kortom: telenet, belgacom,... het maakt mij allemaal niet uit maar als ik lees wat hier altijd beweerd wordt (Telenet is te duur) vraag ik me dan toch af waar jullie dan allemaal zoveel goedkoper gesteld geraken.

Och ja, "te duur" is natuurlijk relatief en voor iedereen anders. Het hangt er gewoon vanaf hoeveel je voor alles wil betalen en/of je veel belang hecht aan de service. Telenet en Belgacom zijn heel betrouwbare bedrijven en je zal zelden problemen met de dienstverlening hebben. Dan is de prijs wel ok, vermoed ik.

Persoonlijk wil ik er liever iets minder voor betalen, als het kan, zonder daarbij al teveel van m'n comfort op te geven.

http://www.voo.be/nl/

En dan heb je nu ook het nieuwe Snow: 39€/maand voor een 3-pack!
http://snow.be/nl/

elsina 25 juni 2013 01:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 6690344)
En blijkbaar moet ik ook goed in de gaten houden dat ze me geen Whoppa (de duurdere versie) aansmeren want die wordt op de Telenet-site zwaar gepromoot terwijl de Whop-versie een beetje naar de achtergrond geduwd wordt.

De duurdere versie is maar 10 euro duurder, zit er veel verschil op? Zouden er kosten aan verbonden zijn om van Whoppa naar de goedkopere Whop versie over te schakelen? Ik vind er niets van op de site.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 6690723)
I
En wat moet ik doen met een landlijn, behalve dan er een antwoordapparaat aanhangen?

Die Triiing-app lijkt me wel interessant, daar heb je een landlijn voor nodig.

Universalia 25 juni 2013 07:57

Citaat:

Vande Lanotte wil de hoge prijzen van abonnementen voor gsm, telefoon en internet aanpakken. De opzegvergoeding afschaffen is een eerste concrete maatregel. Er ligt een wetsontwerp klaar.
Wij betalen ten opzichte van de ons omringende landen nog steeds veeeeeeeeeel teveel. :twisted:

Txiki 25 juni 2013 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 6691258)
8O

Waarom? Omdat er iemand een onnozele mop maakt?

Ja. Ik word woest om dat soort debiliteiten.

Marie van de koster 25 juni 2013 08:03

Ik snap niks van dat hele gedoe! Naar die persconferentie heb ik niet gekeken, geen tijd voor. Whoppa? Whappa? Zijn ze helemaal gaga?
Als er iets moet veranderd worden, moeten ze maar een technieker sturen.
Een simpel madammeke zoals ik kent niks (en wil niks kennen) van al die ingewikkelde toestanden.
't Is al erg genoeg dat ik mijn living in 10 keren moet opnemen door die massa's kabels, waarbij er éne van Telenet maar net lang genoeg werd afgemeten zodat ik zelfs mijn TV niet naar de andere kant kan schuiven om eronder proper te maken. Als ik ook nog moet gaan leren waarvoor die brol allemaal dient en hoe die rommel moet aangepast worden, amai zenne :twisted:

Koenraad Noël 25 juni 2013 09:24

Hopla, we maken je helemaal whoppa.

Whop
Hopla
Weg met SHAKES
Alles straffer, rapper, dikker en doller

Muchos bellos sms-os y surfos in’t buitenlandos.

Eens je Whoppa bent, blijven we je verwennen met nieuwigheden.
Whoppa, da's gewoon nog meer PLEZIER.

BigF 25 juni 2013 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elsina (Bericht 6691783)
De duurdere versie is maar 10 euro duurder, zit er veel verschil op? Zouden er kosten aan verbonden zijn om van Whoppa naar de goedkopere Whop versie over te schakelen? Ik vind er niets van op de site.

De verschillen tussen de twee kan je op de telenet-site netjes bekijken hoor. Sneller internet en wat meer mogelijkheden met tv dacht ik.

Citaat:

Die Triiing-app lijkt me wel interessant, daar heb je een landlijn voor nodig.
Die triing app werkt via wifi. Ik weet niet wat je bedoelt met een 'landlijn' maar als je internet van Telenet hebt kan je via die app gratis bellen dacht ik.

BigF 25 juni 2013 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 6691883)
Ik snap niks van dat hele gedoe! Naar die persconferentie heb ik niet gekeken, geen tijd voor. Whoppa? Whappa? Zijn ze helemaal gaga?
Als er iets moet veranderd worden, moeten ze maar een technieker sturen.
Een simpel madammeke zoals ik kent niks (en wil niks kennen) van al die ingewikkelde toestanden.
't Is al erg genoeg dat ik mijn living in 10 keren moet opnemen door die massa's kabels, waarbij er éne van Telenet maar net lang genoeg werd afgemeten zodat ik zelfs mijn TV niet naar de andere kant kan schuiven om eronder proper te maken. Als ik ook nog moet gaan leren waarvoor die brol allemaal dient en hoe die rommel moet aangepast worden, amai zenne :twisted:

Ik weet niet wat ze bij jou allemaal gedaan hebben maar 'massa's kabels' heb ik hier, ondanks telefoon, tv en internet van Telenet, niet liggen.

Eentje komt binnen in de modem, vandaar eentje naar mijn router, eentje naar de telefoon en twee naar de tv.

P.s. Om je tv met een net-lang-genoege kabel te kunnen verschuiven bij het poetsen kan je die kabel ook gewoon even uittrekken tijdens het poetsen!
:idea:

BigF 25 juni 2013 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Talisman (Bericht 6692077)
25eur(100GB) heb je bij Telenet en kabelabonnement betaal je enkel als je TV afneemt.

Idd, daar zat ik ernaast.
Je betaalt blijkbaar geen kabelabo als je enkel internet hebt via de kabel.

Maar aangezien ik ook tv kijk via de kabel is dat geen optie...

Marie van de koster 25 juni 2013 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 6692063)
Ik weet niet wat ze bij jou allemaal gedaan hebben maar 'massa's kabels' heb ik hier, ondanks telefoon, tv en internet van Telenet, niet liggen.

Eentje komt binnen in de modem, vandaar eentje naar mijn router, eentje naar de telefoon en twee naar de tv.

P.s. Om je tv met een net-lang-genoege kabel te kunnen verschuiven bij het poetsen kan je die kabel ook gewoon even uittrekken tijdens het poetsen!
:idea:

Euh ... oh ... zou ik dan wel vinden waar ik hem terug moet insteken?
Nee, zo lomp ben ik natuurlijk ook niet. Maar die technieker heeft die kabel in een contactdoos gestopt die achter mijn boekenkast verstopt zit en waar ik dus net niet aan kan :-( 't Is echt een stomme situatie.
Tja en waar al die kabels voor dienen, waarom dat er bij mij een massa zijn, ik weet het echt niet, hoor :-(

Marie van de koster 25 juni 2013 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Talisman (Bericht 6692077)
of een langere kabel kopen?

25eur(100GB) heb je bij Telenet en kabelabonnement betaal je enkel als je TV afneemt.

Héwel, ik zit niet op mijn centen, echt niet. Maar ik vertik het om geld uit te geven aan zo'n stomme kabel! Telenet moet zelf maar zorgen dat ze verschillende lengtes hebben. Da's toch niet meer dan normaal, dunkt me!

Marie van de koster 25 juni 2013 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Talisman (Bericht 6692716)
Heb jij een langere gevraagd en niet gekregen?
Tnet heeft geen glazen bol en je TV is aangesloten dus als je je TV wil verplaatsen koop je zelf een langere

Toen die technieker mijn digicorder kwam aansluiten, zag hij dat toch! Ik had er toen geen erg op omdat ik naar het toestel keek, niet naar de kabelmassa. Maar ik denk dat die gast alleen maar standaardmateriaal bij had, het moest maar passen, willen of niet!

elsina 25 juni 2013 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 6692058)
De

Die triing app werkt via wifi. Ik weet niet wat je bedoelt met een 'landlijn' maar als je internet van Telenet hebt kan je via die app gratis bellen dacht ik.

Volgens mij is het niet voldoende om internet van Telenet te hebben om de triing app te kunnen gebruiken, je moet ook beschikken over een vast toestel. Vermits je aan die voorwaarde/tarief kan bellen van je vast toestel, ook in het buitenland

Met een landlijn bedoel ik het vast toestel, bij telenet noemt men dit het FreePhone Europe-abonnement.

http://telenet.be/nl/triiing?gclid=C...FYGz3godglcAwA

Universalia 25 juni 2013 20:03

Citaat:

Maar ik vertik het om geld uit te geven aan zo'n stomme kabel!
Het zou natuurlijk kunnen dat die technieker op dat ogenblik geen kabel genoeg ter beschikking had, misschien had hij al een installatie bij andere klanten gedaan voor men bij u aankwam?
Vorig jaar ben ik zo een self-install installatie gaan kopen voor een bedrag van een 'toen' 50€ en ik heb toen veeeeeeel draad meegekregen. :oops:

Wat mij bij Telenet sites serieus begint te storen is, dat je cookies moet toelaten.
Daar ik er geen boodschap aan heb blijven die afstaan(blocked).
Wel vreselijk opdringerig is men daarmee tegenwoordig. :evil:

Clicquot 25 juni 2013 20:11

van 120 Mbps naar 150 Mpbs... sinds maandag, tof van telenet. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be