Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Dit is hoe ÉCHTE moslims denken over extremisme (https://forum.politics.be/showthread.php?t=188195)

DeProf_eet 27 juni 2013 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickb (Bericht 6693892)
Het kan me eerlijk gezegd niet schelen wat jij gelooft of niet gelooft. Ik ben moslim en begeef me onder moslims, dus ik weet waarover ik het heb. Als de moslims echt zo slecht waren, dan was ik geen moslim meer. Ik wil een stabiele toekomst voor mijn kinderen en met een goedbetaalde job, een leuk gezin, een eigen woning, enz.
Wat die imam zegt is hoe de moslims denken. Oorlog, haat, verkrachting, moord is leuk voor psychopaten en wapenfabrikanten maar niet voor de gewone mensen.

Kijk gewoon naar het straatbeeld en vergelijk het met wat je gelooft door de media. Er zijn irritante moslimkinderen die stoer willen doen, maar that's it.

In feite verraad ge U al in uw eerste antwoord (op JeeBee)
Citaat:

Het kan me eerlijk gezegd niet schelen wat jij gelooft of niet gelooft.

Dat is het hem. Wat er hier gebeurd interesseert u geen blaas, zolang we maar goed zorgen voor U en u bepamperen, wat ge ook maar uitspookt.
Citaat:

Ik ben moslim en begeef me onder moslims, dus ik weet waarover ik het heb

Uw eigen bevestiging van wat ik hierboven schreef. Aanpassen ? salut !! Ik doe wat ik wil en neem al mijn gewoontes van het thuisland gewoon mee.
Citaat:

Ik wil een stabiele toekomst voor mijn kinderen en met een goedbetaalde job, een leuk gezin, een eigen woning, enz.

Daar zullen de pamperaars bij ons wel voor zorgen natuurlijk. Ik zou u echter persoonlijk richting zandbak exporteren. Kunt ge daar gerust doen wat ge hier wil (als het U lukt uiteraard, want met die nieuwe lente ginder zal dat wel niet lukken denk ik)

daiwa 27 juni 2013 00:11

Citaat:

=nickb;6694009]
Kijk ook naar Belkacem die dacht ook een Vlaams Belang achtige partij te kunnen opzetten. Waar zit hij nu? In de gevangenis.
Nochtans deed Belkacem niets anders dan wat de koran hem voorschrijft.

daiwa 27 juni 2013 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 6694232)
Heel uwe heilige Koran staat vol met haatspreuken. .

Niet alleen haatspreuken.
Oproepen tot vervolging en vermoorden van niet-moslims zijn er schering en inslag.

DeProf_eet 27 juni 2013 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 6695126)
Nochtans deed Belkacem niets anders dan wat de koran hem voorschrijft.

In feite wel. Hij was dus in feite een goede moslim. Als we als goede moslim natuurlijk een moslim bedoelen die de Koran volgt.

Als er nu een moslim komt die zegt dat als een moslim de Koran volgt hij in feite geen goede moslim is, zijn we misschien al op de goede weg. Langs de andere kant als massa's moslims hun heilig boekje niet meer gaan geloven dan hebben we in feite misschien een even groot probleem. Namelijk een grote bende die niet meer weet waaraan of waaraf. Daarom vind ik: allemaal terug van waar ze komen, inclusief vader en moeder en kinderen. Maar ik denk wel dat we ze een flink duwtje zullen moeten geven.

BonBon 27 juni 2013 06:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickb (Bericht 6693848)
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=RT49NZhJq6M (met Nederlandse ondertitels)

Deze imam verwoord wat alle moslims denken. Ik kan het niet beter verwoorden.

Dit doet me ook denken aan:

Recent waren er ook berichtgevingen over moskee De Koepel van oa Imam van Ael (bekeerde Vlaming), dat deze radicaal zou zijn. Ik was zeer verbaasd hierover, omdat ik zoveel goeds over hem gehoord heb. Dus ben ik het gaan vragen aan de mensen die daar wel wekelijks naartoe gaan. Want als dat waar zou zijn, dan stond hij op mijn blacklist.
Ze konden zich geen beter mens dan van Ael indenken. Hij staat open voor iedereen, is geduldig, heeft geen geheimen voor het publiek (opnames staan gewoon op Youtube),...
Hij is zoals de imam uit de video, de mensen die we juist nodig hebben voor de jeugd. Ik heb namelijk mensen met een slecht leven zien binnengaan en maanden later waren ze goede mensen geworden. Ze hadden aandacht voor de armen, deden aan vrijwilligerswerk als dat kon, durfden niet meer slecht te spreken over anderen, e.d.

Ik ben pas aan het kijken en die kerel slaat al nagels met koppen.

"Ik ben bang voor de vriendelijke moslims, zolang de overheid ze onder controle houdt zijn ze braaf en vriendelijk, valt die controle weg dan worden het beesten"

Jij denkt er dus ook zo over? Straf, ik ook. Nu eens de rest bekijken.

BonBon 27 juni 2013 06:42

"Er is een nieuwe generatie moslims opgestaan waarvoor ik doodsbang ben"

"Haatpredikers, prediken haat, zij zijn de slechte, wij zijn de beste, enzovoort.
Wij zijn de meest ondankbaren tegenover de gunsten van god"

"Je leeft onder ze in Europa, je krijgt belastinggeld, werk, ziekenzorg enz, maar ... Ongelovigen, als ik de kans krijg dan vermoorden we ze.
Wat voor soort geloof is dat?

"Idiote predikers, en dan druk ik me nog zwak uit, ik zweer bij god dat het idioten zijn"

"De ene moslim minacht de andere omdat z'n baard te kort is of wat nog meer.
Waar zijn we in beland?"

"Zoals ik al zei, wacht gewoon tot de overheid niet aan de macht is om te zien wat ze elkaar aandoen."

"Slachtpartijen, moorden, onthoofden, lichaamsdelen opeten en dan Allah snackbar roepen"

"We leven hier in Europa in alle rust en veiligheid, godzijdank, er wordt ons geen onrecht aangedaan door de overheid of de ongelovige bevolking, de 'vervloekten'"

Ok, die ziet er even bang uit voor de moslims als ik, ze zijn vriendelijk tot je teveel toegeeft of de teugels wat loslaat. Ja ja, ze zijn niet allemaal zo maar genoeg om een groot probleem te vormen, blijkbaar hebben we dan toch dezelfde visie op moslims. :-)

BonBon 27 juni 2013 06:47

Citaat:

Kijk gewoon naar het straatbeeld en vergelijk het met wat je gelooft door de media. Er zijn irritante moslimkinderen die stoer willen doen, maar that's it.

Nu moet je wel die preek nog eens goed beluisteren, hij bekritiseert ook de moslims die hier leven, er leven er veel die het hier slecht bedoelen als ze de kans krijgen. Het is dus meer dan wat irritante moslimkinderen, het zit dieper.

Gevangenissen, gestichten, opvangcentra, sociale centra zitten vol met moslims, er is iets grondig verkeerd en wij doen al 50 jaar ons best om het op te lossen met zachte hand maar dat werkt niet.

g_z 27 juni 2013 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6695187)
Ik ben pas aan het kijken en die kerel slaat al nagels met koppen.

"Ik ben bang voor de vriendelijke moslims, zolang de overheid ze onder controle houdt zijn ze braaf en vriendelijk, valt die controle weg dan worden het beesten"

Jij denkt er dus ook zo over? Straf, ik ook. Nu eens de rest bekijken.

allah snackbar

helemaal zelf bedacht

goed bezig

Kallikles 27 juni 2013 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser (Bericht 6694872)
Wel wat vreemd dat een persoon als Kanko de rangen van de MR vervoegt.

Waarom is dat vreemd?

Kallikles 27 juni 2013 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee (Bericht 6694396)
Kan u ook op de twee gestelde problemen antwoorden in plaats van aanpassingen te doen. Wanneer u meent dat ik niets van de islam ken dan zou het u sieren me te verbeteren telkens ik een moslim 'verbeter'. ik leer graag bij. Tot hiertoe bent u daaromtrent zeer zwijgzaam gebleven. Een gemiste kans.

Ik heb niet gesteld dat je "niets" weet, wel dat je "niet zoveel" weet. Een matige kennis is echter soms wel gevaarlijker dan helemaal geen kennis.

De gestelde problemen zijn fout gesteld, zoals ik hierboven toonde. De ware problemen liggen vervat in de ghettovorming in onze grote steden. Die ghettovorming maakt onze samenleving kwetsbaar. Die ghettovorming aanpakken neemt meteen ook de kwetsbaarheid weg.

JeeBee 27 juni 2013 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6695283)
Ik heb niet gesteld dat je "niets" weet, wel dat je "niet zoveel" weet. Een matige kennis is echter soms wel gevaarlijker dan helemaal geen kennis.

De gestelde problemen zijn fout gesteld, zoals ik hierboven toonde. De ware problemen liggen vervat in de ghettovorming in onze grote steden. Die ghettovorming maakt onze samenleving kwetsbaar. Die ghettovorming aanpakken neemt meteen ook de kwetsbaarheid weg.

Je lijkt wel voorzitter van het simplistisch verbond.

Gettovorming is één probleem dat in wezen niets met de échte moslims te maken heeft.

Ik blijf er bij de een mogelijk ook échte islam (onder de vele mogelijke échte lezingen) gespijsd door de overvloedige petrodollars, wel degelijk een probleem vormt voor zowel niet moslims als échte moslims als ketter- moslims.

Ik reis al sinds 1968 in de regio - en niet alleen als toerist - en ik heb het gelaat van de islam zien veranderen.

En ik blijf erbij - zoals ik schreef - dat het aan de échte moslims (maar wie zijn dat?) is om schoon schip te maken met hun 'gekaapte' godsdienst. De fundi's zijn daar al druk, en met enig succes gezien de financiële onuitputtelijke bron, mee bezig.

Nu dan 'andere' echten nog.

Het is tijd dat ze uit hun intellectueel getto komen en niet alles onder de simplistische mat vegen.

Mijn 'matige' kennis laat me toe dat te stellen en te blijven zeggen: niet de modale moslim is het hoofdprobleem, de islam is dat (momenteel) wel.

Kallikles 27 juni 2013 09:10

Het gaat slecht in dit land omdat ze zoveel debielen wonen zoals poster "Cherieke" hierboven. Gelukkig hebben we daarvoor een negeerlijst.

Bericht aan de debielen: stop met het maken van nieuwe dubbelnicks. Dat maakt negeerlijst onnodig lang.

Kallikles 27 juni 2013 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee (Bericht 6695324)
Je lijkt wel voorzitter van het simplistisch verbond.

La bave du crapaud n'atteint pas la blanche colombe dans son vol...

vlijmscherp 27 juni 2013 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cherieke (Bericht 6695332)
Ik ben van mening dat elk mens recht heeft op een bestaan maar niet op de kap van anderen. Zolang er geld genoeg is, mogen mensen worden geholpen die het echt nodig hebben. Maar als je ziet hoe slecht het er met ons land aan toegaat dat stoort het me wel dat er zoveel buitenlanders steun krijgen, financiële steun, sociale steun, allerlei. En daar heb ik het moeilijk mee. Het valt me echt wel op, belgen verarmen en buitenlanders worden alsmaar rijker, kijk hoe ze zich kleden, met wat ze rijden, en hoe men zich gedraagt. Je moet al zien waar je kijkt, hoe je kijkt, hoelang je kijkt of t is van : Heb je een probleem ? En dan zijn wij in ons eigen land. Vind ik niet kunnen. Het is ook opvallend hoe je alles meer en meer ziet bevolken door buitenlanders, Vroeger waren het de steden, nu is de buiten ook niet meer zonder buitenlanders. En dan die sociale instellingen : werkloosheidsuitkeringen, ziektegeld, kindergeld, sociale woningen, gratis cursussen, politieke mandaten. Het wordt echt teveel. Ons land verzakt in armoede en ik wijt het grotendeels aan het aantal buitenlanders, meer dan 1 miljoen is heel veel op het totaal. Steden die meer buitenlanders hebben dan belgen, kan toch niet. Op de duur worden wij helemaal verdrongen op elk vlak en men laat dit maar gebeuren. Zelfs de gevangenissen raken overbevolkt. Om ziek van te worden allemaal. En het dan maar normaal vinden dat je zoveel moet afdragen, voor wie te bekostigen ? En men mag nog 100 keer zeggen, ja maar ik werk en ik betaal ook belastingen. Wij vragen er niet om dat jullie hier zo massaal zijn en blijven komen. Ons land wordt er alleen maar slechter op. Werk je als buitenlander hier ook, wel dat is dan een job te weinig voor een belg, dat is dan een woongelegenheid te weinig voor een belg. Ook de grondoppervlakte en de woongelegenheid raakt op. En zo is dit met alles. Het is niet gezond en het is niet normaal. Waarom bouwen jullie zelf niet aan jullie eigen land ? Waarom gaan jullie geen politiek doen in eigen land ? Vinden jullie zelf als buitenlander dit eerlijk ? Ik niet. Kijk naar de media. Er gaat geen journaal voorbij of er komt een buitenlander aan het woord. Het gaat volledig de verkeerde richting uit. Blijf toch allemaal in eigen land a.u.b.

dus de cijfers die bewijzen dat het vooral allochtonen zijn in de kansarmoede, die kloppen niet? en wat zijn buitenlanders voor jou?

Nietzsche 27 juni 2013 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6695344)
Het gaat slecht in dit land omdat ze zoveel debielen wonen zoals poster "Cherieke" hierboven. Gelukkig hebben we daarvoor een negeerlijst.

Bericht aan de debielen: stop met het maken van nieuwe dubbelnicks. Dat maakt negeerlijst onnodig lang.

Iemand voor debiel uitmaken en hem of haar dan op de negeerlijst zetten.

Lafheid ten top..

vlijmscherp 27 juni 2013 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cherieke (Bericht 6695353)
Cijfers kloppen zeker niet en waarom omdat ze een volledig vertekend beeld geven van de realiteit. Een buitenlander verkeert niet in armoede want de meesten werken in t zwart, diegenen die als zelfstandige werken krijgen allerhande voordelen t.o.v. een belg. Een buitenlander is er eentje dat van oorsprong geen belg is, het is niet de lettertjes op een paspoort dat een belg is. Men heeft het veel te ver laten komen en nu nog staan de grenzen open !

en van waar haal jij je gegevens?

geef eens een definitie van "van oorsprong geen Belg". Is iemand die hier geboren is maar 1 van zijn/haar ouders niet, is dat een Belg?

Kallikles 27 juni 2013 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6695347)
dus de cijfers die bewijzen dat het vooral allochtonen zijn in de kansarmoede, die kloppen niet? en wat zijn buitenlanders voor jou?

Ollemaul buttelaunders.. kzeggetou! kzeinet tegen dianou da se nie mettien buttelaunder moest gaun...

Nietzsche 27 juni 2013 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6695355)
en van waar haal jij je gegevens?

geef eens een definitie van "van oorsprong geen Belg". Is iemand die hier geboren is maar 1 van zijn/haar ouders niet, is dat een Belg?

Wettelijk gezien is dat geen autochtone belg inderdaad.

vlijmscherp 27 juni 2013 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cherieke (Bericht 6695360)
Vroeger woonde ik niet ver van het stempellokaal, mercedessen, bmw's, men durfde zelfs in werktenue die dag een stempelke komen halen, doe je ogen open en ook je oren, en je ziet en weet al heel veel. Je moest es weten hoeveel ik weet en van waar, het zou je nog verbazen ...

vroeger is gepasseerd, praat over nu.

ik woon midden de allochtonen, ik doe mijn ogen open en ook mijn oren. Wat jij vertelt, is complete onzin.

vlijmscherp 27 juni 2013 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6695362)
Wettelijk gezien is dat geen autochtone belg inderdaad.

waarom zou dat geen Belg zijn?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be