Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Albert II, de eerste Koning der Belgen die zelf aftreedt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=188575)

Boduo 5 juli 2013 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 6705141)
Van een vlaggenzee zoals we die onlangs in Nederland te zien kregen zal in alle geval geen sprake zijn. Maar dat lossen de regimemedia wel op zoals dat al eerder gebeurde met koninklijke bezoeken met een al te magere opkomst: door dezelfde 10 man en een paardenkop meerdere keren op dezelfde foto te fotoshoppen.

Wat oude, onnozele befjes en de BUBbeltjes zullen zeker van de partij zijn. Zo is er toch nog iemand om de kopstukken van de traditionele partijen en hun meelopers te flankeren. De schoolgaande jeugd uit de lagere scholen kan echter niet opgetrommeld worden vermits het vakantie is.
Wat een pech, zeg!

Juist: let er eens op: in de tv toont men op zo'n keren 10 mensen van DICHTBIJ !!! Je zal zelden of nooit, bij zo'n gelegenheid, een panoramische foto zien of brede filmbeelden.

Cyrano 5 juli 2013 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 6705121)
traag laat ALPA(°) de kaaien
en België achter zich
duizenden staan te zwaaien
naar 't wijkend kraainestlicht

die sossen en die tsjeven
hadden hem uitgeblust
finaal richt hij de steven
naar stilte en naar rust

dat Vlaams-Waals gekrakeel
spoelt hij met een Karmeliet
verzuchtend door de keel
bij een goeie biefstuk-friet

een zeebries gaat fors waaien
waardoor het scheepje zwicht
de stuurman gaat plots kraaien
want Paola dooft het licht ...

(°) ALPA : het koninklijk jacht

Descartes Jr. = altijd een verpozing in dit tranendal.

Kan u een literair vervolg breien over de omzwervingen van dit schip, de Alpa, onder Belgische militaire vlag en met een bemanning van de Belgische marine, bewoond en gebruikt door een "burger" die niet nee zegt voor enkele onwettelijke faveurkes.

Descartes Jr 5 juli 2013 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano (Bericht 6707103)
Descartes Jr. = altijd een verpozing in dit tranendal.

Kan u een literair vervolg breien over de omzwervingen van dit schip, de Alpa, onder Belgische militaire vlag en met een bemanning van de Belgische marine, bewoond en gebruikt door een "burger" die niet nee zegt voor enkele onwettelijke faveurkes.

Beste Cyrano (toevallig mijn favoriete literaire musketier alsook de naam van het paard van een van mijn dochters ;-) ) , ik ben toevallig bevriend met een beëdigd schipper van de zeemacht die regelmatig de roerhouder is van het jacht van de koning, ken een hele reeks verhalen maar heb dus zwijgplicht uit respect voor mijn kameraad. Op mijn woord van eer.

Als doekje tegen het bloeden zet ik je hieronder mijn verdichte impressies over de adellijke kringen rond het Koninklijk Hof

Sire,

vergeef me de vrijheid
die ik hier nu neem
om U onderdanig te eren

vergun me de tijd
om thans zonder fleem
Uw hoogheid zo fel te waarderen

wil goedschiks aanvaarden
waarom ik hier nu
met de deur in huis kom te vallen :

het is van geen waarde
om u ambigu
te omringen met slijmende kwallen

wees dus heel attent
en vergis u toch niet
in gladde perverte janussen

maar weet dat mijn talent
zijn gevolg achterliet
om Uw edele delen te kussen

DJr

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be