Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Schieten op de regering (https://forum.politics.be/showthread.php?t=190879)

Het Oosten 28 augustus 2013 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck (Bericht 6776146)
Als uw ouders en schoonouders na het lezen van dit artikel
http://trends.knack.be/economie/nieu...0383075443.htm
nog steeds voor traditionele partijen zouden stemmen ... zou ik het opgeven en je energie steken in het overtuigen van andere mensen.

Het is dank zij de 'traditionelen' dat België uitgegroeid is tot een welvaarstaat waar menig Westers land een punt aan kan zuigen. België een land met uitstekende sociale wetten, hoge levensstandaard, grote vrijheid, uitstekende geneeskundige zorgen, enz, enz, enz. En dat Vlaanderen één van de rijkste bevolking heeft van Europa, misschien zelfs van heel de wereld.

Uhuru 28 augustus 2013 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 6775958)
De belasting op stopzetting van zaak van 10 naar 25% vind ik wel goed,mag gerust naar 50%.Ik betaal dat ook op mijn loon.

Die betalen al meer dan 50%, dat wist je toch al....

De schoofzak 28 augustus 2013 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6777506)
Het is dank zij de 'traditionelen' dat België uitgegroeid is tot een welvaarstaat waar menig Westers land een punt aan kan zuigen. België een land met uitstekende sociale wetten, hoge levensstandaard, grote vrijheid, uitstekende geneeskundige zorgen, enz, enz, enz. En dat Vlaanderen één van de rijkste bevolking heeft van Europa, misschien zelfs van heel de wereld.

Het is in weerwil van de 'traditionelen' dat België uitgegroeid is tot een welvaarstaat waar menig Westers land een punt aan kan zuigen. België een land met uitstekende sociale wetten, hoge levensstandaard, grote vrijheid, uitstekende geneeskundige zorgen, enz, enz, enz. En dat Vlaanderen één van de rijkste bevolking heeft van Europa, misschien zelfs van heel de wereld.

.

Het Oosten 28 augustus 2013 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6777563)
Het is in weerwil van de 'traditionelen' dat België uitgegroeid is tot een welvaarstaat waar menig Westers land een punt aan kan zuigen. België een land met uitstekende sociale wetten, hoge levensstandaard, grote vrijheid, uitstekende geneeskundige zorgen, enz, enz, enz. En dat Vlaanderen één van de rijkste bevolking heeft van Europa, misschien zelfs van heel de wereld.

.

Pff... zwak, zeer, zéér zwak.

eurobug 28 augustus 2013 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6777506)

Belgie is inderdaad een erg welvarend land, en ik zou dat ook zo willen houden voor mijn kinderen. Door halsstarrig vol te houden aan traditionele recepten en blind te blijven voor de sterk veranderende omgeving (immigratie, opkomende economieen, bevolkingsgroei, ondraagbare schulden, vergrijzing, ...) gaat dit niet lukken. Combineer dit met de soms fundamentele oneerlijkheden en regelrechte corruptie begaan door de traditionelen opgelijst in mijn eerste post, en het is toch wel te verdedigen om misschien eens naar alternatieven te kijken, vooral als die het behoud van de welvaartstaat, levensstandaard en vrijheid voorop stellen.

Nu lijkt met steeds toe te geven aan minderheden, of het nu Walen, Islamieten, werklozen, ... zijn, en hiervoor de "gewone" man telkens met de gevolgen op te zadelen, in de vorm van belastingsdruk, culturele druk en religieuze druk. We zijn ook het land met de hoogste belastingen, de hoogste percentuele immigratie, het enige land waar je levenslang kan luieren, en een van de weinige landen waar de gewone hardwerkende mens steeds op de laatste plaats komt.

brother paul 28 augustus 2013 17:03

- Staatsschuld is gestegen, maar vooral oplappen van begroting is doorschuiven van geld... een cashflowbegroting en bezuiniging op investeringen die de economie moeten doen groeien

- Discriminatie tussen burgers, waar artiesten die meeheulen met als pseudointteligentia met de sossen, inderdaad bevoordeeld worden, idemdito ook de PERS, en daar vindi ik an sich deze vorm van discriminatie schandaliger. Een goed voorstel zou moeten zijn STOP SPONSORING MEDIA en EQUITAXEER DE MEDIA

- De zuilen houden stand, dit ten koste van onze rijkdom, de bende parasieten parasiteert altijd maar gezellig verder. Men zou beter alle kleine terugbetalingen in ziekenbonden afschaffen en de loonmassa evenredig doen stijgen. Idemdito naar vakbonden, men zou beter het principe hanteren dat er loon naar werk moet zijn, maar vooral, alleen maar een vervangingsloon als je effectief gemeenschapsdienst doet. Dus iedereen aan den dop komt in gemeenschapsdienst.

De grootste discriminatie is gewoon dat alle VZW's, vakbonden en ziekenbonden als WINSTEVENDE organisatie GEEN belastingen en GEEN BTW betalen op hun diensten. Dus als er nog belastingsverhoging moet komen dan moet het gewoon een BTW op de gezondheidsdiensten en een BELASTING op VZW's zijn.. dat is iets die alle concurrentievervalsing in dit land toch iets kan corrigeren.

nabat54 28 augustus 2013 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6776364)
Clowns zijn nu éénmaal onherkenbaar...
En dat moeten ze blijven ook.

Ik heb altijd gedacht dat je een clown was.....

Rahowa 28 augustus 2013 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6776369)
Say again?

Gaan ze dat echt doen?

van 10 naar 25 wel.

Rahowa 28 augustus 2013 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6776385)
Het enige gevolg van die maatregel zal zijn dat de boekhouder je zes maanden per werknemer die je hebt, vroeger zal verwittigen dat je best iedereen ontslaat, de lichten van het bedrijf dooft, de deur dicht doet en de sleutel weggooit.

.

Nu zijn er veel die met het geld van de zaak(lees winst) een appartement aan de kust kopen op naam van de zaak.Bij stopzetting betaalden ze dan 10% belasting op de waarde van het gebouw.Waarom zou iemand die een schijntje van de belastingen van een loontrekkende betaalt zijn zaak stoppen omdat hij plots de helft zal moeten betalen van zijn personeel?

Het Oosten 28 augustus 2013 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eurobug (Bericht 6777600)
Belgie is inderdaad een erg welvarend land, en ik zou dat ook zo willen houden voor mijn kinderen. Door halsstarrig vol te houden aan traditionele recepten en blind te blijven voor de sterk veranderende omgeving (immigratie, opkomende economieen, bevolkingsgroei, ondraagbare schulden, vergrijzing, ...) gaat dit niet lukken. Combineer dit met de soms fundamentele oneerlijkheden en regelrechte corruptie begaan door de traditionelen opgelijst in mijn eerste post, en het is toch wel te verdedigen om misschien eens naar alternatieven te kijken, vooral als die het behoud van de welvaartstaat, levensstandaard en vrijheid voorop stellen.

Nu lijkt met steeds toe te geven aan minderheden, of het nu Walen, Islamieten, werklozen, ... zijn, en hiervoor de "gewone" man telkens met de gevolgen op te zadelen, in de vorm van belastingsdruk, culturele druk en religieuze druk. We zijn ook het land met de hoogste belastingen, de hoogste percentuele immigratie, het enige land waar je levenslang kan luieren, en een van de weinige landen waar de gewone hardwerkende mens steeds op de laatste plaats komt.

Er wordt niets toegegeven aan de Walen of andere minderheden. Trouwens, wat het luieren betreft: de Waalse regering schorste meer werkloze Walen dan de Vlaamse regering werkloze Vlamingen. En diezelfde Waalse regering zorgde sinds 2010 voor meer jobs in Wallonië dan Vlaamse regering in Vlaanderen.

Another Jack 28 augustus 2013 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6777309)
Ik ken een paar broers, ze stemmen SPa, "omdat die eens iets voor hun vader gedaan hebben."

Leuk detail, die mens is 35 jaar dood.

En als ik die dan vierkant uitlach trekken ze nog smoelen ook.

Ik dacht dat uw pa nog leefde...

Xenophon 28 augustus 2013 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6777731)
Ik dacht dat uw pa nog leefde...

Die zou inderdaad nog kunnen leven, ik weet het niet zeker.

Rahowa 28 augustus 2013 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uhuru (Bericht 6777562)
Die betalen al meer dan 50%, dat wist je toch al....

Nee,en ik geloof het niet ook.

Pol 28 augustus 2013 19:26

Mijn vader zal nooit voor NVA stemmen. Een voorouder van een NVA-minister heeft hem tijdens de oorlog teveel opgejaagd. Wilde hem oppakken voor dwangarbeid in Duitsland...

Xenophon 28 augustus 2013 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol (Bericht 6777778)
Mijn vader zal nooit voor NVA stemmen. Een voorouder van een NVA-minister heeft hem tijdens de oorlog teveel opgejaagd. Wilde hem oppakken voor dwangarbeid in Duitsland...

- lol -

Weer een foute bloedlijn bij de N-VA.

spabert 28 augustus 2013 19:33

Citaat:

yo pol,

wat zijn de initialen van die nva minister?

spabert

Uhuru 28 augustus 2013 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 6777763)
Nee,en ik geloof het niet ook.

Dan weet je er ook geen zak van vrees ik.

Het Oosten 28 augustus 2013 19:39

Citaat:

Niets nieuws onder de zon.

Ill Duce 28 augustus 2013 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6777340)
Wat u daar schreef is waar, veel zonen/dochters nemen gewoon het stemgedrag van hun ouders over zonder er verder veel bij na te denken.

En velen blijven beleefd stemmen op diegenen waar ze een job van gekregen hebben al dan niet gestolen.

Voor mij heeft geen enkele partij ooit iets gedaan dus ik blijf die zondag in mijn bed liggen.

Ik hoop dat mijn zinnen een beetje geloofwaardig overkomen, zeker die laatste? :rofl:

Eindelijk zeg je iets verstandigs.

OMGClayAiken 28 augustus 2013 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce (Bericht 6776273)
Ik stel voor dat je gewoon niet gaat stemmen.

Mochten alle Vlamingen dit doen die echt verandering willen, dan is dit een fuck off naar de traditio's en ook naar de N-VA. Want die gaan juist hetzelfde pad op.

Al wie hier ontevreden is omtrent de huidige situatie denkt dat de N-VA redding zal brengen.
Toon gewoon eens dat jullie ballen aan jullie lijf hebben en steek die middenvinger op.

De keuze 'geen enkele van allen' (dus ongeldig, blanco en niet stemmers) haalde bij de verkiezingen van 2010 16% van de stemmen in gans België. NV-A was de grootste partij in België met 17.5% van de stemmen. de PS haalde 13%. Ik als politici zou met schaamrood op de wangen staan maar zij graaiden rustig verder. Misschien bij de volgende verkiezing 16% lege zitjes in het parlement zodat hun frank valt?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be