![]() |
[quote=Jantje;6816373]
Citaat:
Ik vroeg niet waarom Vietnam, Korea als land/staat/natie geen aanslagen plegen, maar waarom er dan eigenlijk geen radicale extremistische Vietnamese, Koreaanse bewegingen zijn die aanslagen plegen tegen 't westen, daar zij net zo goed voldoen aan je bovengenoemd lijstje. Er werden in hun landen ook oorlogen uitgevochten, hun landen verwoest, enorm veel doden, gewonden, er werden ook wapens geleverd, in de koude oorlog waren zij ook pionnen, waarin hun land gebruikt werd om die koude oorlog uit te vechten, zij zouden redenen te over hebben, jouw theorie over de Arabische en noord Afrikaanse wereld indachtig, 't westen net zo goed te haten. Ik denk dat ik tevreden ben met de uitleg van D'ARTOIS. |
Ok, ik vermoed dat wraak en terroristische neigingen niet in de aard van de persoon in casu Koreaan/Vietnamees ingebakken is. Niet dat ze specifiek geen wraak zouden kunnen nemen maar ik heb niet de indruk dat "eerwraak" - zo dat al bestaat, ikets is dat in het karakter van hun aard versluierd is. Het is ook geen Islamitisch getint trekje. Zeer juist merkte een forumlid op dat bv Indonesiërs geen wraakacties plegen of hebben gepleegd op Nederlanders en Nederland. De vnl christelijke ambonnezen wèl.
Ik kan het niet anders dan verklaren dat de Arabier geen enkel respect voor zijn medemens heeft, en wellicht ook niet voor zijn eigen persoon. Een boeddhist zal zich zelf verbranden maar zal een ander daarbij niet betrekken, in tegenstelling tot wat de arabier gewoon is die juist zijn slachtoffers zoekt bij de zwakkeren. En natuurlijk inspireert de Islam tot dat soort daden. Die worden bewierookt in allle denkbare toonaarden. Met een sadistische ondergrond. Bv die van de 70 maagden. De ontmaagdoing van een vrouw of meisje gaat bepaaldelijk niet altijd pijnloos. Met het (verkrachten) van 70 maagden heb je 70 maal leed en pijn berokkent. Om maar eens een dwarstraat te noemen. Met name de extreme gewelddadigheid tegenover de vrouw is iets dat een intentie ten volle tekent. Dit zijn zo maar wat losse gedachten, maar een simpel voorbeeld vindt je in de vluchtelingenkampen van - destijds - de Vietnam vluchtelingen die direct begonnen met het fabriceren van kunstledematen voor hun gehandicapte medevluchtelingen. Welnu, zoiets zal je een Arabier niet zien doen. Die zit apathisch te wachten tot er - weet ik veel wat - iets gebeurt. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be