Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Russische rechtbank verbiedt de Koran vanwege extremisme en haat (https://forum.politics.be/showthread.php?t=192017)

SDX 26 september 2013 00:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bin Waleed (Bericht 6817068)
Voel me niet meteen vereerd, ben dat al gewoon, blijkbaar heb ik een onweerstaanbare aantrekkingskracht bij Vlaamse blondines.

In je natte dromen.

Khalid Bin Waleed 26 september 2013 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6817071)
In je natte dromen.

Moet ik me weer vereerd voelen bij uitzondering nummer twee op 5 minuten?

Slaap zacht, liefje.

Rizzz 26 september 2013 02:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bin Waleed (Bericht 6817019)
Hopelijk komt Rusland op zijn beslissing terug, want dit is een oorlogsverklaring.

Bring it on!

cookie monster 26 september 2013 14:54

Citaat:

Deze heer heeft gelijk.

Hopelijk komt Rusland op zijn beslissing terug, want dit is een oorlogsverklaring.

Ik heb geen greintje respekt voor personen/gedachte welke hun gelijk
al moordend willen toepassen , en het maakt geen fluit uit of je
links , rechts , gelovig , niet-gelovig , anti-gelovig , scheef of recht
aards , buitenaards , enz ....
Al wie zoiets toch goedkeurt , bol het af !!!!!!!!

Er is maar 1 Aarde , help die om zeep , wat dan ??

Diego Raga 26 september 2013 19:38

Citaat:

Rustig maar, want in SA is de uiting van elke andere geloofsvorm dan de islam gans verboten en wordt in andere moslimlanden zwaar gediscrimineerd, soms uitgeroeid, enkele 'beschermde minderheden' her en der in de ummah daar gelaten.
Effe chille dus, wat die 'oorlogsverklaring' betreft, want die heeft jou Grote Voorbeeld reeds 14 eeuwen geleden aan heel de wereld afgelegd.

Hey, in het land van Mekka wordt zelfs het bezit van een bijbel zwaar bestraft, dus wat die veroordeling van de koranvertaling betreft, krijgen de (Russische) muzels nu gewoon een brokje van hun eigen jihadbraaksel te slikken.
Smaakt niet echt naar een fris tictaxke, éh ?

Nu goed, imo toont Rusland de wereld hier het goede vb, mbt de indijking van een maatschappelijke kanker. (China is next)
Mohammedaanse organisaties in niet-islamitische landen, die de koranische haatteksten geloven, daar naar leven en volledig onderschrijven en daar publiekelijk geen afstand van wensen te doen, stellen zich hierdoor automatisch buiten de (seculiere) grondwet, zeker wanneer men de wet van Allah boven elke andere stelt.
't Jah, dan vr�*�*�*g je er toch gewoon om ? Simpel toch ?

Kom dus niet zo huiliehuilie doen, als landen (met ballen) die mohammedaanse rotzooi (in de praktijk) niet meer wensen te slikken en die untermensch-opwekkende literatuur het openbare leven uitbannen.

Ach, geef het nog 'n jaartje of 7-8, tegen dan gaat de laatste moskee op Europese bodem tegen de vlakte en stapt de laatste moslim (-extremist) op de tarmac voor een vluchtje enkel richting Allahistan.
Gezien na 40 jaar (?) de moslimpopulatie hier nog steeds geen maatschappelijk/economisch/culturele meerwaarde heeft aangebracht, integendeel, wordt het dus stilaan tijd dat het westen zijn immigratiepolitiek tov moslimlanden grondig herziet.
(btw: 90% van de Europese bevolking wenst als sinds 2009 een volledige immigratiestop)
En aangezien we hiervoor niet op de zionistische EU-hoeren kunnen rekenen, ziet het er naar uit dat een extremistisch deel van de bevolking zélf die herziening in eigen handen zal nemen.

Iow, western muzels are running out of time, soon game over. :|

eno2 26 september 2013 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6816801)
Zoals de titel van de draad zegt;

Russische rechtbank verbiedt de Koran vanwege extremisme en haat

Poetin laat hier, via die rechter, z'n Siberische ballen zien, iets wat onze 'westerse' leiders duidelijk ontberen, de narcistische eunuchen die ze zijn.
Enfin, ik hoop dat het voor de Russen een eerste stap is naar een (op termijn) totaalverbod voor de islam in hun contreien.
Ben benieuwd hoe dat verder gaat uitdraaien en hoe Europa daarop gaat reageren.
Great days are coming. :twisted:

Je kan een godsdienst niet verbieden.

Diego Raga 26 september 2013 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6818067)

Idd, net zoals men het nazisme niet kan verbieden, maar wel de geweldpredikende literatuur en de eigendomsgebouwen waar ideologische haatteksten publiekelijk gedebiteerd worden.
Imo is de maatschappelijke meerwaarde van de islam in het westen minder dan nul en denk dan ook dat, bij een algemeen praktiserend verbod ervan, weinig westerlingen daar een traan voor zullen plengen.

eurobug 26 september 2013 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6818067)

Jawel, als die godsdienst op een sekte of een cultus begint te lijken. Zo is scientology keihard verboden in bijvoorbeeld Duitsland, omdat de rechter bepaald heeft dat dit een sekte is die bestaat uit een bende oplichters die uit zijn op je geld. Het is ook verboden bepaalde zaken uit 1940-1945 openlijk te ontkennen, of met bepaalde symbolen te lopen pronken uit dezelfde periode.

Een religie als islam valt zeker te verbieden, moest bijvoorbeeld blijken dat de grondslagen ervan oproepen tot geweld, je er niet "uit kunt", je vrijheid beroofd wordt (cfr. hoofddoek, geregelde huwelijken, ...), mensen opdeelt in klassen die minder- en meerderwaardig zijn (man/vrouw, islamiet of niet). Allemaal kenmerken van een gevaarlijke sekte.

Diego Raga 26 september 2013 22:44

"(Reuters) - Russia's senior Islamic clerics warned the country's leaders on Friday unrest could erupt in Muslim communities in Russia and beyond if a court decision ordering the destruction of a interpretive translation of Koran is not overturned."
http://www.reuters.com/article/2013/...98J0YW20130920

Ipv van dat die mullahs er eens rustig bij gaan zitten en onderling zelf op een volwassen manier bespreken en besluiten dat die haatteksten niet meer van deze tijd zijn en de noodzaak tot aansluiting te zoeken met de moderniteit, zit er niet echt in bij de muzels, nooit geweest trouwens.
Door op tijd en stond zo'n reactie te spuien, konden ze tot een poos geleden hun tolerante en overgastvrije goegemeente steeds laten inbinden, als het mohammedaanse herrenvolk iets eiste of afkeurde.

Nu we, dank zij internet, niet meer afhangen van de leugens en kuiperijen van de pocopers, weet de westerse bevolking meer van islamwanten, dan de EU-judassen wel zouden willen.
De laatste jaren zien we toenemende en open bedreiging en oorlogsverklaringen van de muzels naar de infidels toe.
Begrijpelijk, de natte droom van een ummah wordt hier eventjes ruw verstoord en d�*t is pas een heiligschennis van formaat, waar niets minder dan een gruwelijke uweetwel op staat.
Het westen zal de aanslagen op hun burgers kunnen beginnen tellen, inchallah.

dewanand 27 september 2013 00:29

diego zegt de waarheid, proficiat evolutie dus perfect

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 6818057)
Rustig maar, want in SA is de uiting van elke andere geloofsvorm dan de islam gans verboten en wordt in andere moslimlanden zwaar gediscrimineerd, soms uitgeroeid, enkele 'beschermde minderheden' her en der in de ummah daar gelaten.
Effe chille dus, wat die 'oorlogsverklaring' betreft, want die heeft jou Grote Voorbeeld reeds 14 eeuwen geleden aan heel de wereld afgelegd.

Hey, in het land van Mekka wordt zelfs het bezit van een bijbel zwaar bestraft, dus wat die veroordeling van de koranvertaling betreft, krijgen de (Russische) muzels nu gewoon een brokje van hun eigen jihadbraaksel te slikken.
Smaakt niet echt naar een fris tictaxke, éh ?

Nu goed, imo toont Rusland de wereld hier het goede vb, mbt de indijking van een maatschappelijke kanker. (China is next)
Mohammedaanse organisaties in niet-islamitische landen, die de koranische haatteksten geloven, daar naar leven en volledig onderschrijven en daar publiekelijk geen afstand van wensen te doen, stellen zich hierdoor automatisch buiten de (seculiere) grondwet, zeker wanneer men de wet van Allah boven elke andere stelt.
't Jah, dan vr�*�*�*g je er toch gewoon om ? Simpel toch ?

Kom dus niet zo huiliehuilie doen, als landen (met ballen) die mohammedaanse rotzooi (in de praktijk) niet meer wensen te slikken en die untermensch-opwekkende literatuur het openbare leven uitbannen.

Ach, geef het nog 'n jaartje of 7-8, tegen dan gaat de laatste moskee op Europese bodem tegen de vlakte en stapt de laatste moslim (-extremist) op de tarmac voor een vluchtje enkel richting Allahistan.
Gezien na 40 jaar (?) de moslimpopulatie hier nog steeds geen maatschappelijk/economisch/culturele meerwaarde heeft aangebracht, integendeel, wordt het dus stilaan tijd dat het westen zijn immigratiepolitiek tov moslimlanden grondig herziet.
(btw: 90% van de Europese bevolking wenst als sinds 2009 een volledige immigratiestop)
En aangezien we hiervoor niet op de zionistische EU-hoeren kunnen rekenen, ziet het er naar uit dat een extremistisch deel van de bevolking zélf die herziening in eigen handen zal nemen.

Iow, western muzels are running out of time, soon game over. :|

namaste diego raga,

Kijk wat doe je met een trojaans paard, ja jij zegt het perfect, mijn petje af voor jou want dit zocht ik in de reacties net. Zo hoort het.

Moslims gaan niets tegen Rusland en Poetin doen of zeggen, omdat zij in al hun sharia staten de bijbel toch al hadden verboden sinds de 7de eeuw en ze vonden die Russen maar domme, idiote kaffirs die hun koran gewoon leuk vonden en tolereerden. Als je islam tolereert dan heeft islam al van je gewonnen want je haalt een trojaans paard naar binnen en die vreet je op als een parasiet. Denk aan het misbruik van de kinderbijslag door moslims bijna 40 jaar lang, juichend vertelden moslims mij van kijk die domme blanken betalen ons om een nieuw jihad leger hier bij elkaar te neuken, echt totaal laag, verachtelijk, principeloos en ik hoorde het echt erg lang geleden uit de mond van vele moslims op straat die ik tegenkwam.

Ja ooit is de emmer maar volgepoept door een moslim en dan is de maat vol, voor mijn part verbieden ze nu meteen alles van het hindoeisme in Nederland of Rusland, rotzooi dat niets bijdraagt aan een betere westerse maatschappij, ach wie heeft hier nou bruine hindoe aapjes zonder mooie staarten nodig? Hoogstens goed voor bordelen als het wijfjes zijn met mooie bruine kleurtjes. Maak het maar ook direct Hindoevrij in Rusland beste Poetin, doe je werk goed en toegewijd.

Ja, nog vijf jaar en er is geen enkele koran of moskee meer over op Europese bodem of hoogstens eentje in marurodam voor islamitische toeristen die willen betalen om daar te bidden met hun kont naar Mekka gericht. Voor het bidden wel pinnen he, want het matje kan verslijten en islam moet ons rijk maken. Moskeeen krijgen ook een pinapparaat, dus tien euro pinnen voor tien minuten bidden met je kont naar Mekka gericht in de officiele staats moskeeen in heel europa over vijf jaar. Logisch he, bidden tot Allah moet Nederland rijk maken dus moskeeen nu onder staatstoezicht via koninklijk decreet vanaf 1 januari 2014, gelijk ook die mandirs meenemen van hindoe aapjes en ombouwen tot hindoe hoeren bordelen. Een hindoevrij Europa zou inderdaad beschaafder zijn volgens grote denkers en geleerden, zoals Wieroe de geniale hindoe kat uit delft kennisstad.

dewanand
hindoe fundamentlalist

dewanand 27 september 2013 12:21

hallo allemaal, namaste,

ik snap het niet, wanneer is dit gebeurd in rusland: verbieden koran? Ik hoor er nergens iets over in media, is dit bericht echt waar? wat is de bron en hoe betrouwbaar. Ik kan wel kijken op de site uit rusland, die pravda in engels online.

erg interessant dit soort hoopvolle ontwikkelingen buiten islam staten dus buiten Dar al islam, in het gebied van strijd en eeuwige oorlog: Dar Al Harb.

Pluspunt van islam is dat alles zo duidelijk is, zo logisch, net een binaire computertje, soort islam cyber bot, ergens is islam een beetje modern en superieur. Ik bekijk het puur qua kennis, dus bits and bytes. Islam heeft een goed ontwikkelde kennis kant, een data download center, en dit vind ik erg sterk van islam. HOe je in het huis van islam moet komen is erg duidelijk germaakt in vele teksten, gewoon tien knopjes drukken op je reet en je bent in Dar al islam. Heeft een schoonheid van denken en geloven, totaal anders dan de hindoe apen (titel) kasten wereld waar ik in opgroeide en tot nu moet lijden omdat ik verdoemd ben als lagere kaste koelie/chamar jongen. Helaas is alles bij hindoes kaste denken en geloven en hierom is dit geloof van hindoe apen verdoemd verder, en dit weten ze zelf verdomd goed. Hindoeisme is een perfect zelfmoord geloof kan ik stellen, erg zielig maar erg waar. Ik kan er niet meer om lachen, maar huilen heeft ook geen zin, en ik weet het zelf ook niet meer hoe het verder moet.

Wieroe doet niet moeilijk als hindoe kat, nu ligt hij lekker bloot op de bank onder een dekentje te maffen, zo zorgeloos is hij, zo zalig gelukkig, ananda, diepe shanti, shanti, vrede in zijn kleine kattenkop. Ja, Wieroe is wijzer dan ons allemaal, en zegt van kom laten wij maar zwijgen, niet handelen en alles verzaken zoals Brahman het toch al deed sinds de oerknal, tien miljard jaar geleden. Kom mensapen, kruip in je mandjes en wordt wijs met je apenkopjes.

dewanand en wieroe
hindoe fundamentalisten
planet of the intelligent apes

Nietzsche 27 september 2013 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bin Waleed (Bericht 6817068)
Voel me niet meteen vereerd, ben dat al gewoon, blijkbaar heb ik een onweerstaanbare aantrekkingskracht bij Vlaamse blondines.

:lol:

Arabieren hebben een kleintje.

circe 27 september 2013 12:55

Dewanand, je kan hier al een bloemlezing vinden van allerlei kranten die dit bericht publiceerden.

Zoek het nu wel niet in NRC handelsblad of De Standaard, want dat zijn kwaliteitskranten die zoiets onnozels niet hoeven te vermelden.

https://www.google.be/search?q=koran...m=122&ie=UTF-8

SDX 27 september 2013 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dewanand (Bericht 6818658)
hallo allemaal, namaste,

ik snap het niet, wanneer is dit gebeurd in rusland: verbieden koran? Ik hoor er nergens iets over in media, is dit bericht echt waar? wat is de bron en hoe betrouwbaar. Ik kan wel kijken op de site uit rusland, die pravda in engels online.

erg interessant dit soort hoopvolle ontwikkelingen buiten islam staten dus buiten Dar al islam, in het gebied van strijd en eeuwige oorlog: Dar Al Harb.

Pluspunt van islam is dat alles zo duidelijk is, zo logisch, net een binaire computertje, soort islam cyber bot, ergens is islam een beetje modern en superieur. Ik bekijk het puur qua kennis, dus bits and bytes. Islam heeft een goed ontwikkelde kennis kant, een data download center, en dit vind ik erg sterk van islam. HOe je in het huis van islam moet komen is erg duidelijk germaakt in vele teksten, gewoon tien knopjes drukken op je reet en je bent in Dar al islam. Heeft een schoonheid van denken en geloven, totaal anders dan de hindoe apen (titel) kasten wereld waar ik in opgroeide en tot nu moet lijden omdat ik verdoemd ben als lagere kaste koelie/chamar jongen. Helaas is alles bij hindoes kaste denken en geloven en hierom is dit geloof van hindoe apen verdoemd verder, en dit weten ze zelf verdomd goed. Hindoeisme is een perfect zelfmoord geloof kan ik stellen, erg zielig maar erg waar. Ik kan er niet meer om lachen, maar huilen heeft ook geen zin, en ik weet het zelf ook niet meer hoe het verder moet.

Wieroe doet niet moeilijk als hindoe kat, nu ligt hij lekker bloot op de bank onder een dekentje te maffen, zo zorgeloos is hij, zo zalig gelukkig, ananda, diepe shanti, shanti, vrede in zijn kleine kattenkop. Ja, Wieroe is wijzer dan ons allemaal, en zegt van kom laten wij maar zwijgen, niet handelen en alles verzaken zoals Brahman het toch al deed sinds de oerknal, tien miljard jaar geleden. Kom mensapen, kruip in je mandjes en wordt wijs met je apenkopjes.

dewanand en wieroe
hindoe fundamentalisten
planet of the intelligent apes

The Moscow Times.

Citaat:

9. Andrei Melnikov report "Unorthodox extremism" says that translation of the Koran has been banned in Russia; p 3 (600 words).

Diego Raga 27 september 2013 22:57

shanti dewanand,

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dewanand (Bericht 6818331)
namaste diego raga,

Kijk wat doe je met een trojaans paard, ja jij zegt het perfect, mijn petje af voor jou want dit zocht ik in de reacties net. Zo hoort het.

Moslims gaan niets tegen Rusland en Poetin doen of zeggen, omdat zij in al hun sharia staten de bijbel toch al hadden verboden sinds de 7de eeuw en ze vonden die Russen maar domme, idiote kaffirs die hun koran gewoon leuk vonden en tolereerden. Als je islam tolereert dan heeft islam al van je gewonnen want je haalt een trojaans paard naar binnen en die vreet je op als een parasiet. Denk aan het misbruik van de kinderbijslag door moslims bijna 40 jaar lang, juichend vertelden moslims mij van kijk die domme blanken betalen ons om een nieuw jihad leger hier bij elkaar te neuken, echt totaal laag, verachtelijk, principeloos en ik hoorde het echt erg lang geleden uit de mond van vele moslims op straat die ik tegenkwam.

Ja ooit is de emmer maar volgepoept door een moslim en dan is de maat vol, voor mijn part verbieden ze nu meteen alles van het hindoeisme in Nederland of Rusland, rotzooi dat niets bijdraagt aan een betere westerse maatschappij, ach wie heeft hier nou bruine hindoe aapjes zonder mooie staarten nodig? Hoogstens goed voor bordelen als het wijfjes zijn met mooie bruine kleurtjes. Maak het maar ook direct Hindoevrij in Rusland beste Poetin, doe je werk goed en toegewijd.

Idd, Poetin heeft een cool van Siberische omvang, met zo'n gasten sol je maar beter niet en da's net zo eentje dat het kreupele Europa nodig heeft.
En o ironie, den deze zingt de lof voor een (ex-) commie notabene, maar wél eentje die z'n zwakkere partners niet afvalt als een bully dat eist en die tegelijk de hypocrisie en oorlogsmoraal van Bully Samuel fijntjes blootlegt, met een trefzekerheid van een getraind straatvechter.
Goede en betrouwbare vrienden blijven aan je zijde staan en 'k zou dus liever de Vlad als buurman hebben dan een Obama of een Van Rompuy, sort of speak.

Dat ondertussen duidelijk is geworden dat de VS wapens en directe steun levert aan jihadhisten aka koppensnellers, die met diezelfde wapens hun eigen militairen naar de hel knallen, is ook niet echt bevorderlijk voor het gestelde vertrouwen in het huidige presidentschap van meneer Obama en z'n entourage, zeg maar.
Zo'n Poetin heeft het westen nodig, eentje die opkomt voor de westerse volkeren en grondwettelijke waarden en royaal politieke kopstoten en TKO's uitdeelt, aan elk vijandig dogma dat de vrijheid van die volkeren en die waarden aanvecht.
Het zal bloed en tranen kosten aan beide zijden (dank u EU-hoeren, de bevolking zal u ongetwijfeld levendig herdenken voor uw geforceerde cultuurrverrijking), maar het vooruitzicht van een Europees Libanon is nu ook niet bepaald een aanlokkelijk alternatief.
Korte pijn dus.

Trouwens, ik vermoed dat ook de Gita op de Russische index is geplaatst:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bhagava...rial_in_Russia

En holypalomie, voor mijn part mogen ze ook eens de talmoed grondig op de indexrooster leggen, want daar staan - oeps, weet niemand dat dan ? - nog gortiger zaken in dan in de koran:

http://www.uwkeuze.net/Artikelen/Ver...20Talmoed.html

Ja man, the times they are changing, en hoé !

Het lijkt erop dat de wereld voor een grote moreel/economisch/maatschappelijke omwenteling staat, wat ook zo voorspeld is in de oude wijsheden, en ergens zie ik het als een privilége om hier en nu aanwezig te zijn in dit kreunende tijdsgewricht, hoe affreus en beschamend het aanzicht van dit wereldtoneel zich ook voordoet en denk dan ook dat het fundamenteel slechte gedeelte in de mensheid zich in alle facetten dient te openbaren, zodat het inherente goede gedeelte zich ten volle kan manifesteren en onbevreesd de strijd ermee aangaat, in alle mogelijke vormen.

De uitgang van de hel ligt altijd in het midden, geen shortcuts mogelijk, want om werkelijk te veranderen tot een zicht- en tastbare evolutie, dienen dogma's afgeworpen te worden die soms zo 'eigen' zijn dat ze met het eigen zelf geidentificeerd worden.
Het ontgroeien en differentiëren van 'oude' denkgewoonten en of leefpatronen gaat meestal onbewust, maar dit proces staat soms gelijk aan 'identitair' sterven en doet lijden ontstaan door het (evolutie-gedwongen) onthechtingsproces van de verandering.
Koppig verzet hiertegen vermeerdert dan ook slechts het lijden en nu zien we een lijdend (oud) wereldbeeld, dat zwaar ziek is tot op het punt van sterven na, om dan in een beestig roerige tussenfase onherroepelijk te transformeren naar een rijper en omvattender mensbeeld.

In welke fasen dat (innerlijk) evolutieproces zal verlopen en welke resultaten dat gaat geven in de uiterlijke wereld, heb ik voorlopig het raden naar, maar dat dit niet zonder slag of stoot zal gaan gebeuren, staat wel vast.
Watch the future en vergeet het niet: panta rhei, so go with the flow.

Citaat:

Ja, nog vijf jaar en er is geen enkele koran of moskee meer over op Europese bodem of hoogstens eentje in marurodam voor islamitische toeristen die willen betalen om daar te bidden met hun kont naar Mekka gericht. Voor het bidden wel pinnen he, want het matje kan verslijten en islam moet ons rijk maken. Moskeeen krijgen ook een pinapparaat, dus tien euro pinnen voor tien minuten bidden met je kont naar Mekka gericht in de officiele staats moskeeen in heel europa over vijf jaar. Logisch he, bidden tot Allah moet Nederland rijk maken dus moskeeen nu onder staatstoezicht via koninklijk decreet vanaf 1 januari 2014, gelijk ook die mandirs meenemen van hindoe aapjes en ombouwen tot hindoe hoeren bordelen. Een hindoevrij Europa zou inderdaad beschaafder zijn volgens grote denkers en geleerden, zoals Wieroe de geniale hindoe kat uit delft kennisstad.

dewanand
hindoe fundamentlalist
:lol: Als die islamzooi van Europese bodem verdwenen is, ga dan maar solliciteren als scenarioschrijver bij een satirische tv-zender.
Jij hebt dan werk voor je komende 10 levens.

De groetjes aan wieroe. ;-)

Om nog even voort te gaan op je bronvraag:

http://www.reuters.com/article/2013/...98J0YW20130920

http://themuslimissue.wordpress.com/...ist-materials/

https://www.google.be/#q=russian+court+bans+koran

https://www.google.be/#q=russische+r...+verbied+koran

MSM daarentegen zwijgt als vermoord...

Diego Raga 27 september 2013 23:30

Om de echtheid van het bericht te staven, hier staat het op de website van de Russische Moeftiraad:

http://www.muslim.ru/en/articles/134/4686/

SDX 27 september 2013 23:42

Niet enkel in Novorossiysk, maar ook in Orenburg (Oblast Orenburg), werden vorig jaar reeds niet minder dan 65 islamitische geschriften verboden, waaronder o.a. de hadith-verzamelingen van al-Bukhari en al-Muslim, evenals de boeken over het leven van de profeet mohammed (sira) en de 40 Hadith van imam An-Nawawi.

Diego Raga 28 september 2013 00:12

Het zal ginder niet alleen bij het bannen van boeken blijven:

http://www.kavkazcenter.com/eng/cont...06/14456.shtml

Interestingly in this regard is the fact that together with the banning of chapters of the Koran, a landmark statement was made by the ringleader of Russian aggressors in the occupied territories of the Caucasus Emirate, Khloponin.

He openly encouraged to expel Muslims, who want to live under Sharia, from their country.

Khloponin proposes to deport these Muslims in the Middle East.

"My position is clear: anyone who does not want to live in Russia according to Russian, secular laws, should not live here. For them, there are states in the Middle East, go there and live".

In addition, Khloponin suggested deporting Muslims also to the countries neighboring Russia.

We would like to mention in this context that the idea of ​​deportation of Muslims from their lands seized by Russia is not new. During the Russian-Caucasian War in the 19 century, whole Caucasian ethnic groups who also wanted to live by Sharia were driven out and destroyed. There was a new deportation in the 20th century. Ethnic cleansing of Muslims in the occupied territories of the Caucasus is organized regularly by Russia, and there is no reason to think that Moscow abandoned this practice.

Department of Monitoring
Kavkaz Center

Mahalingam 28 september 2013 11:59

Wat ik ervan begrijp is dat een Russische rechter gekeken heeft naar wat er in een vertaalde versie van de Koran stond.
En dat heeft hij getoetst aan de hate-crime wetten.

Dat is een daad waar onze rechters in Europa voor terugschrikken.
Zo is er in Nederland artikel 137. met daarin o.a.:
Citaat:

Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht, hun hetero- of homoseksuele gerichtheid of hun lichamelijke, psychische of verstandelijke handicap, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
Me dunkt dat de inhoud van de Koran best wel aan de hate-crime wetgeving getoetst mag worden.

En dan de kwestie van de vertaalde Koran. Volgens de schriftgeleerden is er maar 1 Koran en die is in het Arabisch. Vertalingen zijn een poging tot uitleg van betekenis. Op fundi websites worden vertaalde Koran verzen dan ook altijd voorzien van de disclaimer "interpretatie van betekenis' of soortgelijke teksten.
Kort en goed: religieus gezien is een vertaalde Koran geen Koran. Behalve natuurlijk als het ze goed uitkomt.

Zondag 28 september 2013 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam (Bericht 6819915)
En dan de kwestie van de vertaalde Koran. Volgens de schriftgeleerden is er maar 1 Koran en die is in het Arabisch. Vertalingen zijn een poging tot uitleg van betekenis. Op fundi websites worden vertaalde Koran verzen dan ook altijd voorzien van de disclaimer "interpretatie van betekenis' of soortgelijke teksten.
Kort en goed: religieus gezien is een vertaalde Koran geen Koran. Behalve natuurlijk als het ze goed uitkomt.

Zeer geachte heer Bigdick,

had ik ook al willen schrijven, en ik wil hetzelfde nog eens met andere woorden zeggen:

- als wij kritiek hebben op de koran, zeggen ze dat we hem niet goed vinden omdat we de échte koran niet gelezen hebben, d.w.z. de oorspronkelijke Arabische versie (maar er is er meer dan één :lol::lol::lol:).

- we kunnen dat echter ook omdraaien en zeggen: wij verbieden de koran niet, alleen de vertaling ervan, en die is volgens jullie toch niet goed.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be