AnarchoChristophe |
7 november 2013 12:48 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
(Bericht 6875440)
Ik vind persoonlijke vrijheid wel belangrijk ja. Daarom ben ik ook liberaal, en vrijzinnig.
|
Dat blijkt uit uw bijna Marxistische voorstellen omtrent hoe anderen hun levensbeschouwing mogen beleven.
U heeft een goede dosis 'moei U met Uw eigen zaken' nodig.
Citaat:
(Bericht 6875440)
Binnen het Vlaamse katholieke volk waren processies de evidentie zelf, destijds. Mensen gingen naar de bloedprocessie in Brugge, uit misplaatste overtuiging.Het Vlaamse volk was dan ook dom, en hun levenswijze was gestoeld op katholieke zekerheden.
Van Geluwe was en is een pedofiel.
|
Van Geluwe, bloedprocessies, levenswijze op basis van katholieke zekerheden... Wat heeft dit alles te maken met jouw Jacobijnse neigingen betreft mensen hun persoonlijke levensbeschouwing?
Citaat:
(Bericht 6875440)
Het Vlaamse volk is ondertussen iets intelligenter, beter geschoold, dank zij de democratisering van onderwijs. En gelukkig, zijn er nog weinig die het volksgeblaat van destijds als evangelie beschouwen.
|
:rofl: Ben jij al eens een kijkje gaan nemen in de gemiddelde katholieke school en staatsschool? Maar goed dat er nog katholieke scholen zijn (al heeft het katholicisme daar niet echt een plaats meer), om de discipline alleen al.
En opnieuw: relevantie?
Citaat:
(Bericht 6875440)
Een paus wilt niet meer dan de menselijke vrijheid inperken. En ik kots op zijn kardinalen en bisschoppen die enkel zes jaar Latijn hebben gestudeerd om hun vee (gemeente, dorp, gehucht) te indoctrineren. Die indoctrinatie is nog steeds alom tegenwoordig in de achtergestelde boerendorpjes.
|
Zie je de Paus België excommuniceren omdat euthanasie hier kan? Dit zijn de middeleeuwen niet, de Paus heeft 0,0 politieke macht hier. Die kan niets aan jouw vrijheid inperken. Dat in tegenstelling tot jouw progressieve clubje.
Opnieuw, wat is de relevantie van dit alles in Uw pleidooi om religieuze beleving in het openbaar te bannen?
En kom alstublieft van uw hoog paard, het is iedereen hier overduidelijk hoe tolerant en vrijheidslievend jij echt bent. Jij wilt verdomme mensen hun persoonlijke levensbeschouwing ontzeggen, op basis van niets meer dan dat jij er niet mee akkoord gaat, het stom vind en het niet wilt zien.
Wat een verachtelijk excuus voor een vrijheids-lievende persoon ben jij. Als mensen al niet meer onder de vrije associatie in het openbaar vredig hun religie mogen beleven... Als libertariër, vind ik het afschuwelijk dat jij het woord vrijheid nog maar in de mond durft nemen.
|