Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Greyhounds in nood (https://forum.politics.be/showthread.php?t=19962)

Mambo 11 september 2004 02:12

Dacht dat non omnis moriar betekende; niet sterven vandaag. Komt er wel een beetje op neer zeker? Heb dat eens gelezen van iemand die ging sterven en drie maal daags zei hij dat en hij leefde nog meer dan 20 jaar. Ik vond dat schoon. Zo schoon zelfs dat ik het op de achterkant van hun behangpapier heb geschreven (zo zien ze dat niet)

oriana 11 september 2004 02:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Dacht dat non omnis moriar betekende; niet sterven vandaag. Komt er wel een beetje op neer zeker? Heb dat eens gelezen van iemand die ging sterven en drie maal daags zei hij dat en hij leefde nog meer dan 20 jaar. Ik vond dat schoon. Zo schoon zelfs dat ik het op de achterkant van hun behangpapier heb geschreven (zo zien ze dat niet)

non : niet
omnis : geheel, volledig, helemaal
moriar : sterven

komt er op neer ja, als jij 't zo gelooft is dat ok, 't is dat wat telt! ;-)

Bobke 11 september 2004 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Wat is dat nu voor zever.
katten kunnen niet voor zichzelf zorgen, als elke kat gesteriliseerd wordt, dan doe je daadwerkelijk iets aan de wantoestand. Dat is een vrom van solidariteit ja.
Ik héb een kat van de poezenboot en daar heb ik de kosten van betaald, je "koopt" daar een kat en dat dekt de kosten grotendeels. Verder stort ik maandelijks mijn deeltje om andere katten te helpen verzorgen. Zeg nu niet dat dat niets oplost hee?!

Katten kunnen uitstekend voor zichzelf zorgen maar dat is het punt niet.
Wat de poezenboot doet is helemaal niet slecht maar het is een druppel op een hete plaat.
Als ik zelf een kattenjong in huis neem en verzorg doe ik net hetzelfde als de poezenboot en betaal ik zelf de kosten.
Maar daarmee wordt het probleem van de zwerfkatten niet opgelost.

Bobke 11 september 2004 11:03

Citaat:

Ken jij de poezenboot trouwens?
Die vangen zwerfkatten op en steriliseren die en zoeken adoptieouders. Zij hebben er al meer dan 7000, uit het Gentse alleen al, zo verzorgd en een thuis bezorgd, allemaal gesteriliseerd ook hee. Kan je je voorstellen als daar de helft katinnen van zouden zijn geweest die allemaal gemiddeld een 10tal jongen hadden gehad: dat zijn 35000!!!!! potentiële zwerfkatjes minder.
Zeg nu niet dat dat niets uithaalt hee?!

Ik moet je gelijk geven.

oriana 11 september 2004 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik moet je gelijk geven.

bwah, daar gaat het mij niet om...
ik had het vermoeden wel dat wij hetzelfde wilden maar naast mekaar praatten, vandaar dat ik de werking van de poezenboot effe uitlegde.
Jammer genoeg zijn ze nog niet zo bekend.
Afin, als je dochter nog eens een gewond zwerfkatje vindt, weet ze waar naartoe ;-)

www.poezenboot.be

Bobke 11 september 2004 13:51

Citaat:

bwah, daar gaat het mij niet om...
ik had het vermoeden wel dat wij hetzelfde wilden maar naast mekaar praatten, vandaar dat ik de werking van de poezenboot effe uitlegde.
Jammer genoeg zijn ze nog niet zo bekend.
Afin, als je dochter nog eens een gewond zwerfkatje vindt, weet ze waar naartoe

www.poezenboot.be

Echt zoeken is niet nodig.
Twee keer per jaar komen er wel een paar katten bij.
De landbouwers sporen de nesten zoveel mogelijk op en vernietigen ze wel als ze die tijdig vinden.

George 12 september 2004 21:54

Citaat:

Hup daar gaan we weer.
Greyhounds en andere honden rassen worden voornamelijk in spanje in het wild losgelaten. Dat ze wel of niet overleven maak hun niet uit. De mengeling van al die honden (inmiddels verwilderd) troepen samen in "de bergen". Hier en daar eentje aan een boom of ergens anders met alle wansmakelijke folteringen er bovenop natuurlijk. Die troepen honden "roedels dus" hinderen mensen en vooral toeristen en net voor het grote toeristen seizoen gaan daar de jagers op pad. Enfin wie een geweer heeft dus. En ze worden neergeschoten!
Greyhounds worden gebruikt voor de race, geen winnaar betekend geen toekomst.
Beetje te vergelijken met de pitbuls voor de gevechten, de haantjes voor de hanengevechten, de beren voor de toeristen en ga zo maar verder.
Nu zijn die gasten ook niet op hun achterhoofd gesukkeld en van alle kennis ontdaan zodat ze al heel snel in de mot hebben dat de belgen hun arme verloren en mishandelde hondjes komen "adopteren" waar een flink financieel luchtje bij komt te kijken. Je weet dat de liefde door de portemonnee gaat nietwaar!
Publiciteit, transport, opvang, dierenarts, en gans dat boeltje in één of ander vzw tje natuurlijk met donateurs en peetje's en ga zo maar verder.
En wat gaan ze hier met die beesten doen? kweken natuurlijk!

Beste Mambo, wij hebben onze Veija € 150 betaald. Een voorbijgangster heeft haar in Spanje gered van opknoping, heeft de "eigenaar" betaald om haar los te maken. Deze dame heeft Veija vervolgens naar een lokale opvang in Spanje gebracht waar ze 3 jaar is gebleven. De organisatie Greyhounds in nood heeft dat dier gechipt, ingeënt, en ginds gaan halen. Eens kijken hoever jij komt met €150 om dit allemaal te regelen. Ik zou alvast mijn boterham er niet mee willen verdienen.

En dan nog, je hebt gelijk dat het met andere wedstrijddieren net zo gaat, ze worden afgemaakt als ze niet meer presteren. Er is wel een verschil in de manier waarop je dat doet hé. Je laat blijken dat men die beesten ophangt omdat ze geen geweer zouden hebben. Dat is zever betreffende hoe ze daar met die honden omgaan. Vandaag een hond gezien die zijn oor afgeschoten was. Dat "baasje" had dus een geweer en heeft geschoten maar niet om te doden, enkel om het dier pijn te doen. Maar soit, je kan dit afdoen als een uitzondering. Een andere pijnloze manier om het leven te beëindigen is het oversnijden van de keel met een scherp mes en dat is financieel toch niet te zwaar hé. Zelfs ophanging ook al is dat op zich al veel wreeder, waarom hangen ze die beesten ginds op zodat ze zichzelf ophangen van zodra ze door hun poten zakken van vermoeidheid? Om geld te verdienen aan Belgische organisaties die ze hier trachten te plaatsen? Tuurlijk, kan niet missen.

Misschien kan je beter eerst eens wat gaan rondneuzen op sites van organisaties waar ze zich om het leed van deze dieren bekommeren. Zoals Oriana ook al zei, een hond uit een asiel hier die niet geädopteerd word krijgt een spuitje en is er in alle gevallen beter aan toe dan deze spaanse wedstrijddieren, al dan niet gekruist met andere op straat gezette honden.

Mambo 13 september 2004 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door George
Beste Mambo, wij hebben onze Veija € 150 betaald. Een voorbijgangster heeft haar in Spanje gered van opknoping, heeft de "eigenaar" betaald om haar los te maken. Deze dame heeft Veija vervolgens naar een lokale opvang in Spanje gebracht waar ze 3 jaar is gebleven. De organisatie Greyhounds in nood heeft dat dier gechipt, ingeënt, en ginds gaan halen. Eens kijken hoever jij komt met €150 om dit allemaal te regelen. Ik zou alvast mijn boterham er niet mee willen verdienen.

En dan nog, je hebt gelijk dat het met andere wedstrijddieren net zo gaat, ze worden afgemaakt als ze niet meer presteren. Er is wel een verschil in de manier waarop je dat doet hé. Je laat blijken dat men die beesten ophangt omdat ze geen geweer zouden hebben. Dat is zever betreffende hoe ze daar met die honden omgaan. Vandaag een hond gezien die zijn oor afgeschoten was. Dat "baasje" had dus een geweer en heeft geschoten maar niet om te doden, enkel om het dier pijn te doen. Maar soit, je kan dit afdoen als een uitzondering. Een andere pijnloze manier om het leven te beëindigen is het oversnijden van de keel met een scherp mes en dat is financieel toch niet te zwaar hé. Zelfs ophanging ook al is dat op zich al veel wreeder, waarom hangen ze die beesten ginds op zodat ze zichzelf ophangen van zodra ze door hun poten zakken van vermoeidheid? Om geld te verdienen aan Belgische organisaties die ze hier trachten te plaatsen? Tuurlijk, kan niet missen.

Misschien kan je beter eerst eens wat gaan rondneuzen op sites van organisaties waar ze zich om het leed van deze dieren bekommeren. Zoals Oriana ook al zei, een hond uit een asiel hier die niet geädopteerd word krijgt een spuitje en is er in alle gevallen beter aan toe dan deze spaanse wedstrijddieren, al dan niet gekruist met andere op straat gezette honden.

Een donatie van 150€ is niet weinig en zeker niet in spanje. Ongeveer 3 keer zo hoog dan bij ons het geval is ook alles inclusief.
Zulke organisatie's draaien heus niet om die enkele honden, financieel heb je daar echt niks aan. Het draait om donateurs. Symphatisanten om welke reden dan ook. Vaak genoeg soms een subsidie bovenop.
Ik kan u verzekeren dat dergelijke vzw's heel renderend werken. 1000 donateurs vinden is niks. Mik eerder op een equivalent op termijn hiervan!
Nu zitten we al plots met een machtig klantenbestand die een sterke printer nodig heeft om de overschrijvingen en de nieuwbladjes snel genoeg de deur uit te krijgen tegen stempel tarief drukwerk. (bewijs van grote hoeveelheden post).
Het eten en dergelijke komen natuurlijk ook van sponsors hé, zo staan ze ook op de affiche.
Ik ben jarenlang donateur geweest van amnesty intern. tot ik vernam dat het kader steenrijk was inmiddels en zichzelf lonen van 300'000 frank uitschreven + wagens en noem maar op (sterke groepsverzekeringen)

oriana 13 september 2004 23:14

Citaat:

Een donatie van 150€ is niet weinig en zeker niet in spanje. Ongeveer 3 keer zo hoog dan bij ons het geval is ook alles inclusief.
Zulke organisatie's draaien heus niet om die enkele honden, financieel heb je daar echt niks aan. Het draait om donateurs. Symphatisanten om welke reden dan ook. Vaak genoeg soms een subsidie bovenop.
Ik kan u verzekeren dat dergelijke vzw's heel renderend werken. 1000 donateurs vinden is niks. Mik eerder op een equivalent op termijn hiervan!
Nu zitten we al plots met een machtig klantenbestand die een sterke printer nodig heeft om de overschrijvingen en de nieuwbladjes snel genoeg de deur uit te krijgen tegen stempel tarief drukwerk. (bewijs van grote hoeveelheden post).
Het eten en dergelijke komen natuurlijk ook van sponsors hé, zo staan ze ook op de affiche.
Ik ben jarenlang donateur geweest van amnesty intern. tot ik vernam dat het kader steenrijk was inmiddels en zichzelf lonen van 300'000 frank uitschreven + wagens en noem maar op (sterke groepsverzekeringen)

Los daarvan, je weet toch wat een dierenarts kost?
Onlangs met mijn ouwetje moeten gaan, een ontsteking aan een tand, heel haar kopje was gezwollen. foto getrokken, bloedonderzoek want ze was al zo oud, en passant ontworming voor de 2 honden en katten gekocht + pipetjes frontline. Ze kreeg een antibiotica spuit en antibioticapilletjes meegegeven en moest 2 dagen daarna onder 't mes. Die eerste consultatie moest ik 165 euro betalen. Dan de operatie + de nodige medicijnen voor de naverzorging: nog eens 259 euro. Later nog eens een overschrijving gekregen voor 43 euro voor 't bloedondezoek van 't labo.
Zo'n hond van ginderachter wordt vaak met wonden en ziektes gevonden en eerst verzorgd. Dan de overtocht enz. dat bekostig je niet met 150 euro per hond. Sorry, maar met de beste wil van de wereld kan ik dat toch niet als een lucratieve business beschouwen hoor.

Mambo 13 september 2004 23:27

Citaat:

Los daarvan, je weet toch wat een dierenarts kost?
Onlangs met mijn ouwetje moeten gaan, een ontsteking aan een tand, heel haar kopje was gezwollen. foto getrokken, bloedonderzoek want ze was al zo oud, en passant ontworming voor de 2 honden en katten gekocht + pipetjes frontline. Ze kreeg een antibiotica spuit en antibioticapilletjes meegegeven en moest 2 dagen daarna onder 't mes. Die eerste consultatie moest ik 165 euro betalen. Dan de operatie + de nodige medicijnen voor de naverzorging: nog eens 259 euro. Later nog eens een overschrijving gekregen voor 43 euro voor 't bloedondezoek van 't labo.
Zo'n hond van ginderachter wordt vaak met wonden en ziektes gevonden en eerst verzorgd. Dan de overtocht enz. dat bekostig je niet met 150 euro per hond. Sorry, maar met de beste wil van de wereld kan ik dat toch niet als een lucratieve business beschouwen hoor.

Heb je zelf moeten betalen nietwaar?
Zulke organisatie's zitten met andere overeenkomsten. En dit berichtje van jou kan al makkelijk 100 donateurs alleen opbrengen.
Wat kost een maandelijkse bijdrage? Of wat is het gemiddelde?

Mambo 13 september 2004 23:31

Kijk ik ken mensen die een opvangtehuis hebben voor mensen die uit de bak komen of andere situaties. In het begin dat ze het overnomen hadden ze daar zo gast of 5 op een kamertje geplaatst, niet meer. De vorige van wie ze die handel hadden overgenomen had ongeveer een 1000 donateurs en die gaven giften hiervoor. Niet weinig alles samen. Hola je oren zouden zelfs eens rood durven aanlopen. Nu vele jaren later doen ze daar geen klop meer aan en ergens in de tuin staat een caravan waar af en toe nog eens eentje komt slapen of zoiets. Maar de donateurs geven nog steeds even ruim hoor. t' is vzw hé.

oriana 13 september 2004 23:33

Citaat:

Heb je zelf moeten betalen nietwaar?
Zulke organisatie's zitten met andere overeenkomsten. En dit berichtje van jou kan al makkelijk 100 donateurs alleen opbrengen.
Wat kost een maandelijkse bijdrage? Of wat is het gemiddelde?

mits het een vzw is moeten die zaken op te vragen zijn dacht ik.
Ik heb er geen idee van maar ik weet, in 't geval van de poezenboot dat die continue met geldtekort kampen.Zij organiseert bv een nieuwjaarsdiner en om de zoveel tijd een mosselsouper en een BBQ edm. en staat zelf mee in de keuken om de kosten te drukken.
Van de greyhoundorganisaties weet ik het niet maar ik kan me niet voorstellen dat die daar rijk van worden, echt niet. Als 't je om geld te doen is, zou ik andere dingen voorstellen om te doen ipv zo'n shelter.

oriana 13 september 2004 23:34

George 15 september 2004 22:22

Citaat:

Dat dergelijke misbruiken zich voordoen weet ik ook, vandaar dat ik zeer argwanend ben t.o.v. enige "hulporganisaties". Greyhounds in nood lijkt mij vooralsnog een correcte organisatie met de beste bedoelingen. Elke hond die ze leed kunnen besparen is er 1. Naast deze organisatie ken ik er nog 1, surplus, verplegend personeel van een ziekenhuis. Zij hebben sponsors, wie of wat weet ik (nog) niet maar bieden de patienten wel citytrips aan aan €50 p/p all in. Dit kan je enkel in dank aannemen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be