![]() |
bwa dat plein in Borgerhout is ook niet slecht :) en dan kunnen die dokken terug uitgegraven worden .. lekkere verhoging van de grondprijs ideaal voor de economie en voor de mensen die er rond wonen, want in al die tijd zijn er enkel maar zes mensen die gezamenlijk een klacht hebben ingediend .. trust me er wonen meer mensen en niemand hoor je ervan dus ze zijn lekker voor.
|
Citaat:
|
Citaat:
b) ik denk dat die zuiderdokken toch al veel langer gedempt waren. ben nog voor de laatste keer naar de Sinksenfoor geweest toen ik zwanger was, en het kind is nu 34. |
Ze hebben goe hun best gedaan met betogen. Ik ben trots!
Het gaat allemaal om parkeerplaats voor mij! Als ge de kermis al op een parkeerplaats legt, ... Ik vind de verhuis jammer, maar ... Hoe gaat het zijn met de parkeerplaatsen aan park Noord? |
Citaat:
|
Ik zag gisteren een aanhangwagen op het protest met een belgische vod. Ik wist genoeg.
|
Citaat:
|
Citaat:
ik weet niet waar tegen geprotesteerd wordt maar als ge van de voetgangerstunnel naar burcht rijdt/wandelt/fietst komt ge hectaren ongebruikt weiland tegen in de middle of nowhere. daar kunt ge ne foor zet die 3x zo groot als de sinksenfoor is |
Lol, al die mensen die hier zo zitten te zanikken over de Sinksenfoor en hoeveel 'last' dat die met zich meebrengt, terwijl het deel van onze cultuur uitmaakt. En dan maar zitten bleiten dat onze cultuur weggevaagd wordt door alle importallochtonen! Willen jullie je eigen cultuur eigenlijk nog wel? Zo ja, wees dan verdomme eens consequent!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Blijkbaar zijn de mensen kort van geheugen, want de juridische strijd was helemaal niet ten einde, maar volop aan de gang (het klopt ook langs geen kanten dat het vorige stadsbestuur de zaak heeft laten liggen, ze was immers bezig met een bestemmingswijziging). Vorig jaar was er een uitspraak van de rechter in kortgeding, maar nog geen uitspraak ten gronde. En toen heeft het stadsbestuur er niets beter op gevonden dan de klagers (waaronder toevallig ook een vriendje van Van Campenhout uit de vastgoedsector die zijn campagne heeft gefinancierd) af te kopen met een juridisch aanvechtbare overeenkomst zonder overleg met andere betrokken partijen (waaronder de foorkramers, maar ook andere actiegroepen zoals Zuid Open Zuid). Iedereen met een beetje verstand wist toen al dat de zaken daarmee niet waren opgelost. De juridische veldslag is nog niet ten einde. En de juridische opties voor de stad waren nog niet uitgeput. Daar is ook Unizo blijkbaar van overtuigd, want zij willen dat laten herbekijken. De overeenkomst met de klagers heeft het er alleen maar moeilijker op gemaakt. Dat was pure paniekvoetbal en korte termijndenken.
|
refendum voor een foor locatie
Citaat:
Ik ben het hier volledig mee eens. En dat er maar zes klagers zouden zijn is anders uitgedrukt; dat er voor het ogenblik er maar zes de moed hebben gehad. Maar er zijn er zeer waarschijnlijk een pak meer die elke jaar afzien. T'Stad heeft binnen een "dading" bepaalde gerechtskosten laten vallen. http://forum.politics.be/showthread.php?t=186551&page=7 Bart De Wever is vandaag "eerlijk" als hij zegt dat hij niets meer kan doen. De foor is definitief weg van de gedempte dokken. Verder zouden bepaalde mensen die zich hier lichtzinnig uitspreken over de lawaaihinder hun mening moeten herzien. Een foor van een paar dagen is voor de omwoners van een marktplein al zwaar stel je die hinder op honderden meters gedurende vier of vijf weken maar eens voor. Maar ja, zolang het niet voor uw deur gebeurd is er schijnbaar geen begrip te verwachten. Dus weg met de foor op die plaats. T'stad en dus Janssens de vorige burgemeester heeft voldoende tijd gehad om er iets aan te doen. Ik hoop verder dat zij hun volgende locatie liefts buiten het centrum goed gaan overleggen, misschien met een referendum op de nieuwe mogelijke locatie. |
Net zoals het trouwens gisteren ook weer paniekvoetbal was in de stad. De buurt rond het stadhuis hermetisch afsluiten (dus ook voor fietsers en voetgangers) voor zoiets? Dat is ongezien en getuigt van grootheidswaanzin (en paranoia). Het optreden van de LOKALE politie (waar Bart de Wever aan het hoofd van staat) getuigt van een dictatoriaal machtsvertoon. Blijkbaar is onderhandelen iets waar De Wever en co echt geen kaas van gegeten hebben. Daarvoor hadden ze ook gisteren weer anderen nodig, want het was Unizo die de kolen uit het vuur hebben gehaald. Als het van het stadsbestuur en de politie had afgehangen was Antwerpen nu nog geblokkeerd.
|
Wat belet die foorkramers een NV op te richten, een lap grond in een industriegebied aan te kopen en daar hun foor permanent op te stellen ver weg van een bebouwde kom?
|
Citaat:
Het moet juist andersom: de loftbewoners/yuppies/hufters die allemaal zonder uitzondering nieuwelingen zijn (de foor was er al) moeten een lap grond ergens buiten de stad aankopen en daar hun rust en stilte zoeken, ver weg van een bebouwde kom . |
Citaat:
Het gaat daar op die gedempte zuiderdokken blijkbaar om héél veel geld, en daarvoor durft men al eens wat verder gaan. Niet enkel zatte Ludo, maar ook de 'kabinetschef' van de wever zit in dat milieu. Ik denk dat dit nog lang gaat duren. Die foorkramers hebben duidelijk geen zin om te plooien voor de macht van het geld van die immo maffia. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be