Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Statutaire ambtenaren : het feest gaat door (https://forum.politics.be/showthread.php?t=200586)

fred vanhove 8 april 2014 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7091089)
Gij klust gewoon door via uw vennootschappen, trekt uw pensioen en keert u gewoon ieder jaar een goeie lap uit. Dat pensioen gaat ge nog niet eens merken op uw rekening.

Weliswaar een barmhartige samaritaan in ons midden ....:lol::lol::lol: ..Dat ik zo oud niet was ik zou hem nog gaan geloven ook !

fred vanhove 8 april 2014 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote (Bericht 7090851)
het feets gaat door...en Demonen zijn plaat slaat door...

Demonen is in mijn ogen een zeer beleefd iemand die zeker zijn plaats heeft op dit Forum ...Ik hou van mensen die een mening hebben ook al is het niet de mijne...zolang deze maar met het nodige respect wordt gedeeld is alles prima.

Libro 8 april 2014 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7091080)
Indien U mij wenst te vergelijken met een moordenaar dan zegt dat meer over U dan over mij.
Ik vind uw uitspraak walgelijk!

Uw bezetenheid over ambtenaren baart mij wel degelijk zorgen. U lijkt thePiano wel.

Demper 8 april 2014 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7089995)
- de pensioenleeftijd wordt opgetrokken naar MINSTENS 67 jaar.

Ziekelijk gewoon.
Dit is geen welvaart.

Dat is geen pensioen meer, dat is werken tot de dood.
Wat bvb. met de kuisvrouwen?
Een vrouw van 65 zie ik niet meteen overal gaan schoonmaken.
Een deel daarvan heeft net hulp nodig.

demonen 9 april 2014 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7091740)
Ziekelijk gewoon.
Dit is geen welvaart.

Het is niet de bedoeling dat U tot 67 jaar werkt maar wel dat U een onvolledige loopbaan heeft en dus een zeer klein pensioen trekt op hoge leeftijd. Met dit uitgespaard bedrag worden de zeer hoge statutaire pensioenen dan uitbetaald.

AsGardSGO 9 april 2014 00:27

Citaat:

Ziekelijk gewoon.
Dit is geen welvaart.

HA welkom in onze paradoxale realiteit waar in surrealisme, mediocriteit, naïviteit en onverschilligheid enkele van de drijvende begrippen zijn!

Wiley E Coyote 9 april 2014 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7091109)
Groot gelijk doorgaan....een echte Flandrien geeft nooit op !:-) :-)

een zot ook niet

Wiley E Coyote 9 april 2014 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7091169)
Demonen is in mijn ogen een zeer beleefd iemand die zeker zijn plaats heeft op dit Forum ...Ik hou van mensen die een mening hebben ook al is het niet de mijne...zolang deze maar met het nodige respect wordt gedeeld is alles prima.

het probleem is wel dat zijn plaat blijft hangen en het steeds hetzelfde is dat hij uitkraamt. Hoeveel verschillend etopics dient hij hierover nog op te starten?

Tavek 9 april 2014 14:32

Citaat:

Ziekelijk gewoon.
Dit is geen welvaart.

Het gaat ook niet gebeuren. Ik zie bij de generatie van mijn ouders (60 jaar nu) dat ze af zijn. Een voor een gaan ze op pensioen omdat het gewoon niet meer gaat.

Op papier kan 67 er staan, maar het zal een enkeling zijn die dat haalt. De meeste gaan rond 60 stoppen. De dop en de ziekenkas gaan hun werk mogen doen. 60 is ook een realistische pensioenleeftijd.

De schoofzak 9 april 2014 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7092446)
Het gaat ook niet gebeuren. Ik zie bij de generatie van mijn ouders (60 jaar nu) dat ze af zijn. Een voor een gaan ze op pensioen omdat het gewoon niet meer gaat.

Op papier kan 67 er staan, maar het zal een enkeling zijn die dat haalt. De meeste gaan rond 60 stoppen. De dop en de ziekenkas gaan hun werk mogen doen. 60 is ook een realistische pensioenleeftijd.

Niet akkoord.
Ik zie er velen in mijn omgeving, die nog zeer actief zijn tot en met, en soms ver voorbij hun 65°.

Maar natuurlijk, als ge vanaf uw 50° uw collega's ziet vertrekken op 52, 54 .. tot maximaal 58 ... en ge ziet hen een mobilhome aanschaffen of een koersfiets kopen om na twee jaar opbouw, de Mont Ventoux te doen ... dan hebt ge er gauw genoeg van ... psychologisch.

Evengoed wel het omgekeerde:
als ge 55 zijt en dan niet 4/5 begint te werken, dan zijt ge een onnozele worcoholic. Niets mis met zo'n mensen, maar in mijn ogen ...

.

Bad Attila 9 april 2014 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7092475)
Niet akkoord.
Ik zie er velen in mijn omgeving, die nog zeer actief zijn tot en met, en soms ver voorbij hun 65°.

Maar natuurlijk, als ge vanaf uw 50° uw collega's ziet vertrekken op 52, 54 .. tot maximaal 58 ... en ge ziet hen een mobilhome aanschaffen of een koersfiets kopen om na twee jaar opbouw, de Mont Ventoux te doen ... dan hebt ge er gauw genoeg van ... psychologisch.

als ge 55 zijt en dan niet 4/5 begint te werken, dan zijt ge een onnozele worcoholic. Niets mis met zo'n mensen, maar in mijn ogen ...

.

Ik zie bij mijn buitenlandse collega's uit o.a. Scandinavië dat zij zonder al te veel last werken tot hun 65ste of zelfs later. Maar zij hebben wel een cultuur waarin men rekening houdt met lange carrières en waarbij de werknemers niet als jongelui uitgeperst worden, om op hun 50ste met de vuilnis buiten gesmeten te worden.

Ik denk dat werken tot uw 65ste of later zeer goed kan in zoverre er aanpassingen komen binnen onze Belgische werkcultuur. In plaats van bij voorbeeld te bekvechten over het al dan niet behoud van het brugpensioen (dat voor mij part afgeschaft kan worden), zouden de sociale partners beter hun energie hierin steken, want op dat vlak staat België werkelijk nergens.

fred vanhove 9 april 2014 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7092475)
Niet akkoord.

.

Hoe lang je kan doorgaan met werken zal naar mijn mening wel veel te maken hebben met de job zelve denk ik...Werk je al of niet met plezier ? Haal je voldoening uit je werk ? Heb je enkel een uitvoerende taak zonder enige verantwoordelijkheid ? Kun je je creatief uitleven op het werk ? Heel veel mensen hebben een baantje dat hun totaal niet boeit met als enige doel een salaris te vangen.Wie langer wil werken dan hij zou moeten heeft meestal een baantje waarover niet te klagen valt.

Bob 9 april 2014 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 7090263)
Een bittere pil voor demonen... :lol:

Maar voor ons: :cheer:

Hoogmoed komt voor de zondvloed. Als het geld op is, en al het kapitaal is gepikt of gevlucht, dan is het gedaan ;-)

Bob 9 april 2014 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 7091817)
HA welkom in onze paradoxale realiteit waar in surrealisme, mediocriteit, naïviteit en onverschilligheid enkele van de drijvende begrippen zijn!

...en waar het begrip werken zeer rekbaar is...

Bob 9 april 2014 16:17

Wel leuk van die professoren. De lonen in Belgie zijn al onbetaalbaar, maar geen probleem. We gaan de lasten nog wat verhogen om ze later meer pensioen te kunnen betalen.

Gipsy 9 april 2014 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote (Bericht 7092440)
een zot ook niet

Ik heb onlangs een nieuw internet verkoop bedrijf gestart in Europa en nu staat er één in de blokken in China waar een gigantische markt open ligt. Ik vind het nog steeds boeiend om nieuwe uitdagingen aan te gaan.

Raf 9 april 2014 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 7092612)
Hoogmoed komt voor de zondvloed.

Is dat een Vlomsch spreekwoord?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 7092612)
Als het geld op is, en al het kapitaal is gepikt of gevlucht, dan is het gedaan ;-)

Maar dat is juist het mooie: het geld is NOOIT op en zal ook NOOIT op zijn. :-D

demonen 9 april 2014 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7092488)
Ik zie bij mijn buitenlandse collega's uit o.a. Scandinavië dat zij zonder al te veel last werken tot hun 65ste of zelfs later. Maar zij hebben wel een cultuur waarin men rekening houdt met lange carrières en waarbij de werknemers niet als jongelui uitgeperst worden, om op hun 50ste met de vuilnis buiten gesmeten te worden.

Ik denk dat werken tot uw 65ste of later zeer goed kan in zoverre er aanpassingen komen binnen onze Belgische werkcultuur. In plaats van bij voorbeeld te bekvechten over het al dan niet behoud van het brugpensioen (dat voor mij part afgeschaft kan worden), zouden de sociale partners beter hun energie hierin steken, want op dat vlak staat België werkelijk nergens.

Hoeveel 50 plussers wensen op 55 te stoppen wetende dat dit 60% inleveren is op uw levensstandaard en een zeer klein pensioen opleverd.
Ik weet het uit ervaring, NIET 1!
Dat is wat ambtenaren niet begrijpen want zij hebben vastheid van betrekking maar als je zoals ik afgedankt wordt samen met 10.000 mensen tegelijk dan wens ik U als 55 plusser veel succes op de arbeidsmarkt!

Gipsy 9 april 2014 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7092702)
Hoeveel 50 plussers wensen op 55 te stoppen wetende dat dit 60% inleveren is op uw levensstandaard en een zeer klein pensioen opleverd.
Ik weet het uit ervaring, NIET 1!
Dat is wat ambtenaren niet begrijpen want zij hebben vastheid van betrekking maar als je zoals ik afgedankt wordt samen met 10.000 mensen tegelijk dan wens ik U als 55 plusser veel succes op de arbeidsmarkt!

Colonel Sanders was over de 65 toen hij met zijn eerste kiprestaurant "Kentucky Fried Chicken" begon. Nu is het de 2de grootste fast food keten ter wereld na Mac Donalds. Bijna 20.000 vestigingen over méér dan 100 landen.

Op 65 laat staan 55 ben je niet afgeschreven.

Bob 9 april 2014 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 7092674)
Maar dat is juist het mooie: het geld is NOOIT op en zal ook NOOIT op zijn. :-D

Dat dachten de Grieken ook ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be