Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Jihad raast door Afrika en doodt duizenden christenen: Wat doet het Westen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=200811)

Dixie 23 april 2014 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 7107709)
Voor een deel zeer zeker ja !
Israel word ook gezien als onderdeel van het westen overigens, genoeg haat daar tussen die geloven.

kom je hier je haat op Israël ook al tentoonstellen?! pff :roll:

Nietzsche 23 april 2014 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7108168)
Als we stoppen met olie pompen krijgen de militairen en politie geen loon meer. Resultaat, bloedige twisten.
Als we tewerkstelling en belastingen betalen, dan worden die ingepikt door de elite.

Wat wil je nu? Stoppen met burgeroorlog als gevolg. Of doorgaan met crapuleuze presidenten? Of de crapuleuze presidenten afmaken en vervangen door andere crapuleuze presidenten. Zeg het eens.

Ik wil gewoon dat wij (het westen) blijven profiteren van zulke landen.

Wij moeten ons niet gaan bemoeien met conflicten van wilde barbaren.

Jan van den Berghe 24 april 2014 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7097860)
Te druk bezig met u bang te maken voor Vladimir Poetin, die christelijke waarden in Europa wil beschermen.

Welke christelijke waarden mogen Poetin dan wel beschermen? Vergevensgezindheid? Barmhartigheid? Rechtvaardigheid? Wijsheid? Geloof?

Jan van den Berghe 24 april 2014 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7097870)
Niets te melden, Franciscus?
Of gaat de leiband van de wereldse macht waaraan je loopt dan knellen?

U kent wel heel weinig af van deze paus, nietwaar?! Tijdens de Goede Week heeft de paus in een heel indringende catechese daar nog over gesproken.

Daarom kom ik tot het besluit dat u wel uw mond vol hebt van "christelijke waarden" hier en daar, maar eigenlijk geen flauw benul hebt wat juist het christendom in geest en waarheid eigenlijk echt inhoudt.

atmosphere 24 april 2014 05:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7111463)
Ik wil gewoon dat wij (het westen) blijven profiteren van zulke landen.

Wij moeten ons niet gaan bemoeien met conflicten van wilde barbaren.

Het blijven profiteren van andere landen (kortom andere mensen) is ook barbaars
en zorgt voor corrupte regeringen.

Bobke 24 april 2014 06:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 7111530)

Hoe profiteren we dan precies van andere landen ?
Huldigt gij ook niet principe dat grondstoffen van iedereen zijn ?
Of geld dat alleen als ge er zelf aanspraak wilt op maken ?

Thuleander 1 mei 2014 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7111475)
U kent wel heel weinig af van deze paus, nietwaar?! Tijdens de Goede Week heeft de paus in een heel indringende catechese daar nog over gesproken.

Daarom kom ik tot het besluit dat u wel uw mond vol hebt van "christelijke waarden" hier en daar, maar eigenlijk geen flauw benul hebt wat juist het christendom in geest en waarheid eigenlijk echt inhoudt.

Praten en lezen en ondertussen duizenden christenen laten afslachten.
Dat is waar de ouwe, muffe huichelaars van de 'moderne' kerk goed in zijn.

andev 6 mei 2014 12:09

http://www.standaard.be/plus/ochtend/18

Citaat:

Ik heb jullie meisjes ontvoerd en ik ga ze in naam van Allah verkopen op de markt’

In een videoboodschap zegt Abubakar Shekau, de leider van de moslimterreur- groep Boko Haram, dat hij 200 Nigeriaanse meisjes die op 14 april werden ontvoerd, in handen heeft. Ze zullen in Tsjaad en Kameroen als ‘slaven’ te koop worden aangeboden voor 12 dollar per persoon, om hen uit te huwelijken.
Het zoveelste voorbeeld van hoeveel achterlijk moordend krapuul "in naam van Allah" rondloopt op onze wereldbol. Straks staan er hier misschien een paar van die gasten asiel op te eisen. Of gaat het hier over "godsdienstvrijheid" misschien?
Maar laten we rustig verder doen met de islam ook hier te laten groeien en al wie wat twijfels heeft is een racist. Dergelijke lieden zullen nooit in onze straten rondlopen, daar zijn onze multicullers absoluut zeker van!

Lukkas 6 mei 2014 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7111472)
Welke christelijke waarden mogen Poetin dan wel beschermen? Vergevensgezindheid? Barmhartigheid? Rechtvaardigheid? Wijsheid? Geloof?

Nog altijd beter dan de islam.

Jan van den Berghe 6 mei 2014 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7120969)
Praten en lezen en ondertussen duizenden christenen laten afslachten.
Dat is waar de ouwe, muffe huichelaars van de 'moderne' kerk goed in zijn.

U spreekt over het christendom... U weet wel, genoemd naar Jezus Christus, Jezus, onze Heiland.

Welnu, waar staat ergens in de evangeliën of de handelingen of apostelbrieven dat Jezus ons tot geweld opriep?

Jan van den Berghe 6 mei 2014 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 7128030)
Nog altijd beter dan de islam.

Ook u antwoordt niet op mijn vraag: welke christelijke waarden verdedigt Poetin?

Thuleander 12 mei 2014 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7128039)
U spreekt over het christendom... U weet wel, genoemd naar Jezus Christus, Jezus, onze Heiland.

Welnu, waar staat ergens in de evangeliën of de handelingen of apostelbrieven dat Jezus ons tot geweld opriep?

Als een man zijn familie beschermt tegen zij die hen kwaad willen doen, noemt u dat dan ook 'geweld'?
Bent u zelfs daar te laf voor misschien?

En wie zijn medechristenen niet als broeders ziet, hoe kan die in godsnaam een waarachtig christen zijn?

'Want Een is uw Meester, namelijk Christus; en gij zijt allen broeders.'

Mattheus 23:8

Nietzsche 12 mei 2014 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 7111530)

Dus?

Zolang wij er zelf maar voordeel uit kunnen halen.

kiko 12 mei 2014 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7097860)
Een uiterst gewelddadige jihad raast door Afrika en laat een bloederig spoor van afgeslachte christenen/andersgelovingen achter.
Zondag werden in Nigeria weer 60 mensen afgeslacht door de islamitische terreurgroepering Boko Haram.
Het hypocriete westen kijkt fluitend de andere kant op.
Te druk bezig met u bang te maken voor Vladimir Poetin, die christelijke waarden in Europa wil beschermen.

1. Het Westen, wat is dat ? West-Europa, Europa, Amerika, of gewoonweg alles wat niet Afrikaans en Oosters is ? Ik heb geen flauw idee hoor.

2. Hoe oprecht gruwelijk de situatie in Nigeria ook is, is het in de eerste plaats niet de verantwoordelijkheid van Nigeria zelf ?

3. Wat Poetin er mee te maken heeft, zelfs heel onrechtstreeks, is mij een compleet raadsel.

4. Ik heb de indruk dat je vooral klaagt dat het christenen zijn die vermoord worden. Net alsof die hun levens meer waard zijn dan de levens van moslims.

Citaat:

Niets te melden, Franciscus?
Of gaat de leiband van de wereldse macht waaraan je loopt dan knellen?
Wat kan die mens daar aan doen, hij is ocharme een jaar paus.

Jan van den Berghe 12 mei 2014 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7136951)
Als een man zijn familie beschermt tegen zij die hen kwaad willen doen, noemt u dat dan ook 'geweld'?
Bent u zelfs daar te laf voor misschien?

En wie zijn medechristenen niet als broeders ziet, hoe kan die in godsnaam een waarachtig christen zijn?

'Want Een is uw Meester, namelijk Christus; en gij zijt allen broeders.'

Mattheus 23:8

Inderdaad, we zijn één met de Meester. Nogmaals: waar riep Jezus op tot geweld? Herinnert u zich dan niet Zijn uitspraak over de wang?

Ik blijf dan ook bij mijn aanvoelen dat u niet goed weet waar het christendom eigenlijk overgaat. U ziet het eerder als een cultureel element geënt op een heidens denkkader, maar weet door te dringen tot de eigenlijke kern.

Jan van den Berghe 12 mei 2014 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 7137165)
Wat kan die mens daar aan doen, hij is ocharme een jaar paus.

Ook al was hij tien jaar paus, welk verschil zou dit uiteindelijk maken? En stel dat de paus zou oproepen tot een of andere gewapende strijd, wie zou hem daarin dan wel volgen? Europa, dat in het Westen grotendeels geseculariseerd is en de grote christelijke diepgang ontbeert?

Ook daar mag Thuleander even over nadenken...

Thuleander 12 mei 2014 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 7137165)
Ik heb geen flauw idee hoor.

Laat ons het daarop houden.

Citaat:

Wat kan die mens daar aan doen
Paus Urbanus II kon nochtans wél iets doen aan het uitmoorden van christenen in verre landen.
En zijn moedige kruisleger had geen vliegtuigen of tanks maar ondernam de helse tocht naar het heilige land op moed, geloof en vastberadenheid.

kiko 12 mei 2014 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7137208)

Paus Urbanus II kon nochtans wél iets doen aan het uitmoorden van christenen in verre landen.
En zijn moedige kruisleger had geen vliegtuigen of tanks maar ondernam de helse tocht naar het heilige land op moed, geloof en vastberadenheid.

Sorry, naar goede gewoonte wou ik iets intelligents neerpennen, maar tegen zoveel stompzinnigheid kan ik echt niet op.

Andy 12 mei 2014 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7137208)

Het staat u vrij om in die voetsporen te treden en u ginder aan te sluiten bij deze of gene militie. Al zal je daarvoor vanachter je computerscherm vandaan moeten komen.

Thuleander 12 mei 2014 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7137200)
waar riep Jezus op tot geweld?

Waar riep hij op tot lafheid?

Citaat:

Herinnert u zich dan niet Zijn uitspraak over de wang?
Zelfs de middeleeuwers wisten dat je dit niet moest interpreteren als lafheid, Jan.
Dat je jezelf en je medechristenen moet laten afslachten is nooit de betekenis geweest van deze uitspraak.

Citaat:

Ik blijf dan ook bij mijn aanvoelen dat u niet goed weet waar het christendom eigenlijk overgaat. U ziet het eerder als een cultureel element geënt op een heidens denkkader, maar weet door te dringen tot de eigenlijke kern.
Ik voel vooral aan dat jij luiheid, lafheid en vadsigheid wil vergoeilijken met eigenzinnige interpretaties van christus' woorden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be