Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Prutsprofke sos dik in zijn bloot gat gezet op tv door Homans (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201236)

De schoofzak 24 april 2014 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7112574)
Iedereen zonder vooroordeel heeft gezien wie steeds de andere onderbrak.

In vele politieke praatprogramma's zie je politiekers mekaar onderbreken om "hun grote gelijk" te halen.

Hier zagen we iemand die persoonlijk aangevallen werd in een boek, die erg verontwaardigd was en geen enkele leugen of verdraaiing nog duldde.
Zo'n mooie verontwaardiging, recht uit het hart. En telkens met rake klappen bij: je kent me van geen kanten en je trekt psychologische conclusies over mij, in een wetenschappelijk sausje ....

.

Henri1 24 april 2014 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7112596)
Logisch ook als je de waarheid aan je kant hebt.

Dat is ook de kracht van BDW, de man spreekt de waarheid, en het volk weet het.

Hij zou beter wat praten over wat hij echt wil doen als hij zou kunnen/mogen/durven/kunnen.....

Dat zou eerlijk zijn.
Warm en koud blazen kan iedereen.

MORPHEUS 24 april 2014 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7112583)
VOKA zijn werkmanleegzuigers.
U bent blijkbaar "ondernemer" dat u zo'n waarde hecht aan de werkman klein en arm te houden ?

ik ben kaderbediende.

VOKA is een onderdeel van een evenwicht in onze samenleving.
Uw beeld dat een arbeider arm is in Vlaanderen komt van den tijden van priester Daans.

Intussen staat de parking van ons bedrijf met arbeiders auto's van het merk Audi, BMW en zelfs Mercedes.

Niet overdrijven dat VOKA werkmanleegzuigers zijn.

Bobke 24 april 2014 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7112599)
Hij zou beter wat praten over wat hij echt wil doen als hij zou kunnen/mogen/durven/kunnen.....

Dat zou eerlijk zijn.

Hoeft niet, jij weet dat zonder dat hij dat zegt.:lol:

Xenophon 24 april 2014 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7112590)
Eigenlijk is de NVA de doodgraver van ons sociaal zekerheidsstelsel. Alleen, de mensen beseffen het (nog) niet echt.

Ongeveer juist, maar niet helemaal.

De juiste versie is dit:

Eigenlijk is ons sociaal zekerheidsstelsel nu al niet meer betaalbaar, en dit door de desastreuze politiek van de traditio's. En de mensen beginnen het nu - nu het te laat is - eindelijk te beseffen.

fonne 24 april 2014 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 7112595)
Gisteren waren we met zijn allen terug bevoorrechte getuigen van de uitgekiende communicatiestrategie van N-VA. Liesbeth Homans ging op Terzake ‘in debat’ met professor-emeritus Jan Vranken, een gerenommeerd expert in armoede en sociale uitsluiting. Vranken schreef vanuit zijn jarenlange expertise een evaluatie van het sociale beleid in Antwerpen en van het beleid van Homans als zogenaamd ‘super’-schepen in het bijzonder. Wat aangekondigd werd als een debat over dat boek werd een politieke afrekening die louter gestoeld was op populistische slagen onder de gordel en geen enkele inhoudelijke argumentatie naar boven bracht. Maar toch moesten we blijkbaar met zijn allen de illusie hebben dat we uitstekend geïnformeerd werden. Dat we een eerlijk debat ten gronde hadden aanschouwd. Niets is minder waar. Een reconstructie.

Het standpunt van KifKif. Waw, nu zijn we onder de indruk:lol: Hun vriendje stond voor aap in het debat, en dat is niet eerlijk, oh nee:cry: Stelletje calimero's, dat links langharig werkschuw tuig:roll:

MORPHEUS 24 april 2014 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7112597)
In vele politieke praatprogramma's zie je politiekers mekaar onderbreken om "hun grote gelijk" te halen.

Hier zagen we iemand die persoonlijk aangevallen werd in een boek, die erg verontwaardigd was en geen enkele leugen of verdraaiing nog duldde.
Zo'n mooie verontwaardiging, recht uit het hart. En telkens met rake klappen bij: je kent me van geen kanten en je trekt psychologische conclusies over mij, in een wetenschappelijk sausje ....

.

moest het Johan Vandelnnte van Spa geweest zijn. Hij dreigde met een rechtzaak

fonne 24 april 2014 20:51

Citaat:

Eigenlijk is de NVA de doodgraver van ons sociaal zekerheidsstelsel. Alleen, de mensen beseffen het (nog) niet echt.

De mensen zullen het wel beseffen als ze zien hoeveel rijker ze worden zonder het onzekere en asociale "sociale zekerheidsstelsel" dat door de zuilen en traditionele partijen is leeggezogen.

Savatage 24 april 2014 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7112593)
Als er één zuurpruim is in dit verhaal, is het toch wel Homans. Volgens mij werd ze als zuurpruim geboren.

Wie schrijft er hier een verzuurd boekje vol gefrustreerde beschuldigingen aan het adres van een politica die hij niet afkan?

MORPHEUS 24 april 2014 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7112599)

Dat zou eerlijk zijn.

NVA is erg duidelijk. De beste eerste minister , de beste premier is die ons programma het meest en best uitvoert.

In principe volgt NVA op dat punt de strategie van Di Rupo die hij al jaren toepast met veel succes ( verhofstadt-leterme).

BDW is een even grote strateeg als Elio.

Bobke 24 april 2014 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7112607)

De juiste versie is dit:

Eigenlijk is ons sociaal zekerheidsstelsel nu al niet meer betaalbaar, en dit door de desastreuze politiek van de traditio's. En de mensen beginnen het nu - nu het te laat is - eindelijk te beseffen.

Zou de NVa het in Griekenland verkloot hebben ? ;-)

ViveLaBelgique 24 april 2014 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 7112614)
NVA is erg duidelijk. De beste eerste minister , de beste premier is die ons programma het meest en best uitvoert.

Op wie gaat N-VA beroep doen om te arbitreren wie de beste eerste minister is ? Gaan ze het Huis van België hiervoor inschakelen ?

Ke Nan 24 april 2014 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 7112608)
Het standpunt van KifKif. Waw, nu zijn we onder de indruk:lol: Hun vriendje stond voor aap in het debat, en dat is niet eerlijk, oh nee:cry: Stelletje calimero's, dat links langharig werkschuw tuig:roll:

Ge moogt de link in mijn bericht best meequoten. Een reconstructie

Het Oosten 24 april 2014 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7112607)

De juiste versie is dit:

Misbruiken moeten bestreden worden. Met vaste hand. Voor mij geen enkel probleem. Maar niet het stelsel zelf.

Wij willen hier geen Duitse toestanden, ook al zou de NVA deze willen en dit omdat het grootkapitaal het wil.

Cheminot 24 april 2014 20:57

Citaat:

Eigenlijk is de Ps de doodgraver van ons sociaal zekerheidsstelsel. Alleen, de mensen beseffen het (nog) niet echt.

Klopt als een bus...

Ke Nan 24 april 2014 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 7112611)
Wie schrijft er hier een verzuurd boekje vol gefrustreerde beschuldigingen aan het adres van een politica die hij niet afkan?

Hij heeft een boek geschreven over het sociale beleid van het laatste jaar in Antwerpen, niet over de persoon Homans.

giserke 24 april 2014 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 7112449)
Raar, ik zag een verbaal zeer sterke Homans die inderdaad niet echt blij was met het flutboekje van de prof. Zeggen dat iemand zijn beleid heeft gebaseerd op persoonlijke ervaringen zonder ook maar één gesprek te voeren met die persoon. Door zich enkel te baseren op interviews van Homans.

Net zoals het beleid een voortzetting is van dat van het vorige stadsbestuur, maar toen was het niet zo erg. Toen meneer helemaal verdronk werden ook maar de foorkramers erbij gesleurd...

De foorkramers, een brandje die werd aangestoken door zijn SPA fuckbrothers

Bobke 24 april 2014 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7112620)
Misbruiken moeten bestreden worden. Met vaste hand. Voor mij geen enkel probleem. Maar niet het stelsel zelf.

Wij willen hier geen Duitse toestanden, ook al zou de NVA deze willen en dit omdat het grootkapitaal het wil.

Wilt ge liever Griekse toestanden ?

Cheminot 24 april 2014 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 7112619)
Ge moogt de link in mijn bericht best meequoten. Een reconstructie

Dat krijg je als je jezelf moreel altijd boven de ander plaatst, dan kom je regelmatig met je smoel keihard op de grond. Ja, gisteren was het weer lachen geblazen als de links elite, nogmaals, in een debat op z'n plaats werd gezet.

Xenophon 24 april 2014 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7112620)

De grootste misbruikers zijn de ziekenkassen en de vakbonden.

In andere woorden, de politici en vrienden van de traditionele partijen.

Vertel me maar hoe je die misbruikers gaat bestrijden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be