Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94
(Bericht 7122761)
Hoeveel mensen zijn er niet in mijn geval denk je? Mensen tussen de 25 en 35, geïnvesteerd in hogere studies, een goeie boterham verdienen (méér dan 3000 euro bruto op een maand maar géén grootverdieners), alleenstaand, niemand te laste, ... dus zwaarst belast van allemaal én overal en altijd net dat tikkeltje teveel verdienen om aanspraak te maken op subisidies, kortingen of andere voordelen.
|
Wel ik ben zo iemand. Alleen ben ik zo verstandig genoeg om mijn loon voorlopig niet boven die 3000 euro te laten gaan maar om te opteren voor nettovergoedingen, auto met tankkaart, telefoonabbo, fiscaal voordelige bonus en internet van het werk. Maar die opties zijn zo stilaan ook uitgeput.
Neemt niet weg dat om te lenen of subsidies te krijgen, ik nog altijd de pineut ben.
Citaat:
Al jaren is er amper ruimte voor loonsopslag volgens werkgevers en na een promotie moet je eerst nog minstens een jaar topprestaties leveren vooraleer je loon wordt aangepast aan die promotie... En nu gaat een partij als N-Va ook nog eens 'mijn' index afpakken en mij een wortel voor de neus hangen met de belofte dat ik op 'langere termijn' moet kijken?!
|
Op mijn werk is het vooral omdat IEDEREEN een vaste index krijgt, lees de echt hoge lonen inclusief, dat er geen geld is voor opslag (of extra voordelen). Schaf wat mij betreft de index maar af zodat er geld is om de mensen die goed werk leveren te belonen. Het vooropgestelde budget gaat zo goed als integraal naar de indexverhoging. En wat ben jij of ik daarmee? Niets. Voor elke euro die ik krijg, krijgt de staat er twee. Wat mij betreft is het dus bye bye index.
Dan het tweede fantastische plan: de index laag houden maar een loonstop invoeren. Alweer naast de prijzen grijpen dus. Al goed dat ik promotie heb gemaakt (en dus een opslag kon krijgen daardoor) of het was 4 jaar geen opslag dankzij Di Rupo I.
Beweren dat de NVA mensen zoals jij en ik, meer schade zou berokkenen itt de andere partijen is dus pertinent onwaar. In tegendeel. Als de 45% schaal weg valt, krijg ik plots een pak meer loon.
Wat betreft die promotie: mijn regel is als ik een half jaar of meer een bepaalde functie uitvoer en ik krijg geen promotie op mijn evaluatie, dan zoek ik ander werk. Soms lukt dat, soms niet. In het laatste geval ga ik een bijkomend gesprekje voeren met mijn baas.
Citaat:
En, gaan ze de huurindex dan ook afschaffen? Want dat soort zaken lees je natuurlijk nergens in hun programma natuurlijk...
|
Ben ik het mee eens. Maar anderzijds spreekt geen enkele partij daarover, ook niet de partijen die de index laag houden door allerlei aanpassingen. Dus ook daar zie ik geen reden om niet op NVA te stemmen.
Wat bij mij wel zou scoren is het laten vallen van fiscale aftrekbaarheid van hypothecaire leningen en andere subsidie zever. Schaf dat af samen met de administratie ervan en verlaag de belastingen.
|