Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   "De Wever weet dat hij met ons systeem kan openbreken" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201681)

Demper 4 mei 2014 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7125436)
En daarmee is alles gezegd.

Ja en nee.

Jullie moeten stemmen winnen van de traditionele kiezers.

Enkel dan is verandering mogelijk.

Nu zijn het enkel communicerende vaten.

Johan Bollen 4 mei 2014 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7125331)
Het ging niet over blokkeren maar over openbreken.

Wat verkies jij als de N-VA met 35% wordt "vermeden"? Dat ze blij en gelukkig "aan de kant gaat staan", of dat ze de de enige uitgestoken hand aanneemt ipv zich opnieuw buiten spel te laten zetten?

Hangt van het programma af.

Ik schat dat als dat risico bestaat van een NVA VB samenwerking, dat men dan nog liever NVA in een regering haalt met de klassieken om die dan vanaf dag 1 te doen mislukken, in de hoop bij de volgende verkiezingen NVA te kunnen decimeren (een goede strateeg nodig om dat te kunnen opvangen).

Denk ook niet dat de zuiderse partijen zo 'positief' zullen collaboreren met het NVA als de Vlaamse regeringspartijen nu braaf doen met Di Rupo. En de schuld zal sowieso langs alle kanten op NVA gestoken worden vermoed ik.

Maar ik heb te weinig zicht op wat de NVA en het VB samen kunnen doen eigenlijk. Ik denk niet dat men daar op dit moment al te veel van dient te verwachten in functie van de Vlaamse gelijkberechtiging, autonomie of onafhankelijkheid. Een meerderheid tussen die twee zal slechts nipt zijn. Er ontbreekt daar een partij in dat spectrum. Mijn mening hé, maar ik geef toe dat het me aan inzicht ontbreekt in de korte termijn mogelijkheden na de komende verkiezingen.

Knuppel 4 mei 2014 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7125466)
Hangt van het programma af.

Ik schat dat als dat risico bestaat van een NVA VB samenwerking, dat men dan nog liever NVA in een regering haalt met de klassieken om die dan vanaf dag 1 te doen mislukken, in de hoop bij de volgende verkiezingen NVA te kunnen decimeren (een goede strateeg nodig om dat te kunnen opvangen).

Denk ook niet dat de zuiderse partijen zo 'positief' zullen collaboreren met het NVA als de Vlaamse regeringspartijen nu braaf doen met Di Rupo. En de schuld zal sowieso langs alle kanten op NVA gestoken worden vermoed ik.

Maar ik heb te weinig zicht op wat de NVA en het VB samen kunnen doen eigenlijk. Ik denk niet dat men daar op dit moment al te veel van dient te verwachten in functie van de Vlaamse gelijkberechtiging, autonomie of onafhankelijkheid. Een meerderheid tussen die twee zal slechts nipt zijn. Er ontbreekt daar een partij in dat spectrum. Mijn mening hé, maar ik geef toe dat het me aan inzicht ontbreekt in de korte termijn mogelijkheden na de komende verkiezingen.

Ik ben het helemaal met je eens.

Everytime 4 mei 2014 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de voorruit (Bericht 7125375)
Als de N-VA nogmaals buitenspel gezet wordt, zal men dat dan zo maar slikken? Of zou men protestbetogingen in Brussel gaan houden?

Zou het niet wijselijk zijn dat men (boven de partijgrenzen heen) nu reeds die betogingen voorbereidt, zodat men kort op de bal kan spelen?

En wat zouden uw "protestbetogingen" veranderen? Niets, helemaal niets!8-)

Knuppel 4 mei 2014 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7125553)
En wat zouden uw "protestbetogingen" veranderen? Niets, helemaal niets!8-)

Natuurlijk wel. Dat bewijst de "protestbetoging" van een dertigtal separatisten in 1830.

De Vlamingen zijn, jammer genoeg, geen vechtersbazen zoals jouw soort.

Boduo 4 mei 2014 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7125464)
Ja en nee.

Jullie moeten stemmen winnen van de traditionele kiezers.

Enkel dan is verandering mogelijk.

Nu zijn het enkel communicerende vaten.

Is er al verandering in je erectie ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be