brother paul |
14 mei 2014 22:31 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit
(Bericht 7138485)
Deze post toont wederom aan dat je geen enkel valabel argument meer in je mars hebt. Dat is uiteraard niet de eerste keer.
Spreken is zilver, zwijgen is goud, zou ik zo bij deze zeggen ...
|
Wel ik heb hier toch drie denkpistes die totaal overzien worden door de groen...
Wat ik wel zou doen is gewoon de grond verkavelen boven de autostrade en daar stroken van laten bebouwen.
Als een toren op een platform boven de autostrade gebouwd wordt, dan heb je in één trek zovel vierkante kilometer meer grond, en heb je tegelijkertijd een groot gebouw die direct bereikbaar is met de autostrade,
En heb je in één trek uw overkapping van de autostrade. met dat verschil dat ipv te zittn lullen en vragen en zoeken achter een maffe natuurdomein boven een snelweg, heb je vaneerstekeer een rendabel gebruik. Kost 0 euro in de begroting... En dat is nog het interessantste aan het idee
Denk vooral aan ontwerpen van gebroeders Das, die zo met pyramidevormige terras appartementen met de rug tegen de snelweg de snelweg overkappen.
De andere optie, waar groen totaal aan voorbijgaan: als je nadenkt over googlecar. Vraag u af hoe de spoorweg kan concurreren tegen een googlecar ? Volgens mij zijn spoorwegen ten dode opgeschreven en gaat alles naar gepersonaliseerde commuters. Groene moeten dus stoppen met hun ouderwetse treinstelsels te promoten, in feite gaat de mobiliteit vooral in die richting revolutionaliseren, en in feite zijn we als klein intens bewegenend land bevoorrecht om als testgebied te fungeren.
De derde vraag: ivm mobiliteit:aangezien we afstevenen op een is het nu zesde oliechock, kunnen we niet beter ons woonpark isoleren naar BEN niveau, en niet druppelgewijs door de nieuwbouw te gaan normeren EN tegelijkertijd onze mobiliteit onafhankelijk maken van fossiele input ZFE, zonder daarom op voorhand te besluiten dat het elektrisch moet zijn, want methaangas gemaakt met overschotten van elektrische zonneenergie is ook fossielvrij.
Dus geautomatiseerde, personal commuters over het huidige wegdek zal volgens mij blijven bestaan. Mits dat er voldoene fossiel onafhankelijke energie kan vrijgezet worden. Voila
|