Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Overkapping van de ring van Antwerpen: een vraagje (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201798)

vlaams realist 12 mei 2014 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7137040)
Niet belangrijk, Vlaams Brabant, dat is de parking. :evil:

Een opstijgtunnel boven Brussel is nochtans een goed plan. De mate van humor en realiteit mag je zelf bepalen.

thefishdoesntthink 12 mei 2014 20:03

schone serviceweg in't midden om snel te kunnen reageren op ongevallen

vlaams realist 13 mei 2014 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink (Bericht 7137096)

schone serviceweg in't midden om snel te kunnen reageren op ongevallen

Mocht het zo simpel zijn, dan hadden we het zelf getekend. Maar waar gaat die in en uitgang komen? In Zaventem? zoals we hier wel gewend zijn?

DewareJakob 13 mei 2014 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7137090)
Een opstijgtunnel boven Brussel is nochtans een goed plan. De mate van humor en realiteit mag je zelf bepalen.

Dat van die opstijgtunnel is absoluut goede humor. Dat de Vlaamse rand niet meetelt is helaas realiteit.

vlaams realist 13 mei 2014 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7138023)
Dat van die opstijgtunnel is absoluut goede humor. Dat de Vlaamse rand niet meetelt is helaas realiteit.

Weet ik al lang. Stijgende vliegers mogen niet boven Franstaligen komen, dalende vliegers ook niet.
Werkloze Franstaligen willen vooral gerust gelaten worden.

DewareJakob 13 mei 2014 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7138054)
Weet ik al lang. Stijgende vliegers mogen niet boven Franstaligen komen, dalende vliegers ook niet.
Werkloze Franstaligen willen vooral gerust gelaten worden.

Ik woon in de rand plat onder de opstijg- en landingsroutes (afhankelijk van de windrichting waarschijnlijk) van de vliegtuigen, nadat ze de bocht rond Brussel hebben gemaakt. Eerlijk gezegd, stoort het mij niet of nauwelijks.
-eigenlijk een beetje off-topic- aan het gaan...

vlaams realist 13 mei 2014 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7138065)
Ik woon in de rand plat onder de opstijg- en landingsroutes (afhankelijk van de windrichting waarschijnlijk) van de vliegtuigen, nadat ze de bocht rond Brussel hebben gemaakt. Eerlijk gezegd, stoort het mij niet of nauwelijks.
-eigenlijk een beetje off-topic- aan het gaan...

Jep. Jouw mening is niet belangrijk omdat je niet geklaagd hebt.Tip, Melsbroek heeft nooit dalende of opstijgende vliegers. Ik heb alvast grond gekocht aldaar. Kben zeker. Adolf heeft het zo beslist.

freespirit 13 mei 2014 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7136606)
Kunnen die dokters verklaren waarom er een hogere levensverwachting is in Belgie dan pakweg in Marokko? Of lopen daar nog meer snelwegen dan hier?

Natuurlijk slaat dat argument als een tang op een varken. De gezondheidszorg en levensstandaard is hier stukken beter, dat is uiteraard dé reden ! Maar uiteraard neemt dat niet weg dat de mensen rond een ringweg sneller sterven en als dat te vermijden valt dan is het onze plicht daaraan iets te doen.

freespirit 13 mei 2014 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7136608)
In Antwerpen overkappen, en de ring rond Brussel, die voornamelijk op Vl. grondgebied ligt dan? Die mensen krijgen er dan nog eens de vliegtuigen bovenop. Of gaan we een opstijgtunnel bouwen? Oei, straks heb ik de groene linkiewinki's een idéé gegeven.:lol:

Deze post toont wederom aan dat je geen enkel valabel argument meer in je mars hebt. Dat is uiteraard niet de eerste keer.

Spreken is zilver, zwijgen is goud, zou ik zo bij deze zeggen ...

freespirit 13 mei 2014 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7136625)
Eerst de woestijn verlaten om in Antwerpen te komen wonen, en dan klagen dat er te veel fijn stof is, een typische groen en PVDA stemmer.

Zwak ... echt zwak !

Lukkas 13 mei 2014 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 7138486)
Zwak ... echt zwak !

Maar toch juist.

koe de poing 14 mei 2014 06:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7135468)
Als je volksgezondheid in overweging neemt, mag er vanaf morgen geen enkele auto, laat staan vrachtwagen de weg op. Iedereen met eens stressvol beroep moet dan ook stoppen met werken, want stress vermindert de levensverwachting. Niemand mag nog ploegenwerk doen, want ploegenwerk vermindert de levensverwachting met 5 jaar, enzoverder, enzoverder. Er zijn meer verwezenlijkingen die ons leven verlengd hebben, dan die ze verkorten. Als je in overweging neemt met wat in de jaren 60-70-80 we voor vuiligheid te verwerken kregen, moet onze generatie allang dood zijn, maar nee, het aantal 80-ers, 90-ers is nog nooit zo hoog geweest. Wie een hond wil slaan, vindt licht een stok, en aan de bangmakerij van de groenen heb ik geen boodschap.

Ons land zit in een rechte lijn naar een veroordeling door Europa omdat de minimale luchtkwaliteitseisen niet worden gehaald.

Micele 14 mei 2014 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 7139301)
Ons land zit in een rechte lijn naar een veroordeling door Europa omdat de minimale luchtkwaliteitseisen niet worden gehaald.

Die veroordeling of tenminste de vele verwittigingen hebben ze toch al gekregen, dacht ik. (Fijnstof en NOx).
Alle Europese richtlijnen sinds halfweg 1980 qua voertuigemissies heeft Be er niet aan gehinderd dieselpersonenwagenland n° 1 te worden in Europa. En ook qua huisverwarming heeft men de dieselstoker nooit iets in de weg gelegd qua prijspolitiek versus milieu.

http://www.mobimix.be/inhoud/2012/1/17/2886

Tavek 14 mei 2014 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 7134441)
Ik heb ergens een prachtige vergelijking opgepikt aangaande de verkeersproblematiek.

Gans dat gedoe met de Oosterweel en nu weer die overkapping is te vergelijken met iemand die last heeft van ernstige obesitas te "helpen" door hem een ruimere riem aan te reiken zodat hij weer een beetje op zijn gemak is...

....hij is wel STERVENDE door zijn gewoontes! :-(

Minder verkeer is de enigste optie, inderdaad.

We stikken in onze roet. Letterlijk. Begint anders met de accijnzen op diesel te verhogen (en fors) en te verlagen op diesel en lpg.

Micele 14 mei 2014 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7139663)
Minder verkeer is de enigste optie, inderdaad.

We stikken in onze roet. Letterlijk. Begint anders met de accijnzen op diesel te verhogen (en fors) en te verlagen op diesel en lpg.

Benzine. ;-)

Tavek 14 mei 2014 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 7140224)
Benzine. ;-)

Correct. Bedankt voor de correctie :)

brother paul 14 mei 2014 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 7138485)
Deze post toont wederom aan dat je geen enkel valabel argument meer in je mars hebt. Dat is uiteraard niet de eerste keer.

Spreken is zilver, zwijgen is goud, zou ik zo bij deze zeggen ...

Wel ik heb hier toch drie denkpistes die totaal overzien worden door de groen...

Wat ik wel zou doen is gewoon de grond verkavelen boven de autostrade en daar stroken van laten bebouwen.
Als een toren op een platform boven de autostrade gebouwd wordt, dan heb je in één trek zovel vierkante kilometer meer grond, en heb je tegelijkertijd een groot gebouw die direct bereikbaar is met de autostrade,
En heb je in één trek uw overkapping van de autostrade. met dat verschil dat ipv te zittn lullen en vragen en zoeken achter een maffe natuurdomein boven een snelweg, heb je vaneerstekeer een rendabel gebruik. Kost 0 euro in de begroting... En dat is nog het interessantste aan het idee
Denk vooral aan ontwerpen van gebroeders Das, die zo met pyramidevormige terras appartementen met de rug tegen de snelweg de snelweg overkappen.

De andere optie, waar groen totaal aan voorbijgaan: als je nadenkt over googlecar. Vraag u af hoe de spoorweg kan concurreren tegen een googlecar ? Volgens mij zijn spoorwegen ten dode opgeschreven en gaat alles naar gepersonaliseerde commuters. Groene moeten dus stoppen met hun ouderwetse treinstelsels te promoten, in feite gaat de mobiliteit vooral in die richting revolutionaliseren, en in feite zijn we als klein intens bewegenend land bevoorrecht om als testgebied te fungeren.

De derde vraag: ivm mobiliteit:aangezien we afstevenen op een is het nu zesde oliechock, kunnen we niet beter ons woonpark isoleren naar BEN niveau, en niet druppelgewijs door de nieuwbouw te gaan normeren EN tegelijkertijd onze mobiliteit onafhankelijk maken van fossiele input ZFE, zonder daarom op voorhand te besluiten dat het elektrisch moet zijn, want methaangas gemaakt met overschotten van elektrische zonneenergie is ook fossielvrij.
Dus geautomatiseerde, personal commuters over het huidige wegdek zal volgens mij blijven bestaan. Mits dat er voldoene fossiel onafhankelijke energie kan vrijgezet worden. Voila

brother paul 15 mei 2014 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7137090)

een soort jet launcher in gedachte ?
ja sommige politici houden van verbieden hier en daar, maa rkomen nooit af met oplossingen. Sommige mensen houden van oplossingen...

koe de poing 16 mei 2014 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 7140761)
Wel ik heb hier toch drie denkpistes die totaal overzien worden door de groen...

Wat ik wel zou doen is gewoon de grond verkavelen boven de autostrade en daar stroken van laten bebouwen.
Als een toren op een platform boven de autostrade gebouwd wordt, dan heb je in één trek zovel vierkante kilometer meer grond, en heb je tegelijkertijd een groot gebouw die direct bereikbaar is met de autostrade,
En heb je in één trek uw overkapping van de autostrade. met dat verschil dat ipv te zittn lullen en vragen en zoeken achter een maffe natuurdomein boven een snelweg, heb je vaneerstekeer een rendabel gebruik. Kost 0 euro in de begroting...a

Dat groot gebouw zal niet direct bereikbaar zijn vanaf de autostrade, want je zal een afrit nodig hebben. Een afrit die omwille van de hoger vermelde veiligheidsredenen niet mag in een tunnel...

Micele 16 mei 2014 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 7143637)
Dat groot gebouw zal niet direct bereikbaar zijn vanaf de autostrade, want je zal een afrit nodig hebben. Een afrit die omwille van de hoger vermelde veiligheidsredenen niet mag in een tunnel...

Snelwegafritten in tunnels bestaan heus wel hoor.
Ik ken er in Duitsland:
bovenaanzicht oprit/afrit: http://goo.gl/maps/rngA0
en bovenop de tunnel een "groene zone" met fiets en voetpaden en enkele dwarsende wegen: http://goo.gl/maps/a2mgY

afrit in de snelwegtunnel: http://goo.gl/maps/qC47D
oprit snelweg tunnel : http://goo.gl/maps/GJQzP >> http://goo.gl/maps/QVzf4

Men mag daar nu* tot vlotte 100 kmh in een 3+3 tunnel , nu dynamische borden. (google foto´s zijn van 2009, toen was het *80 kmh wat teveel opstoppingen gaf).
(in de Kennedytunnel doen ze -bij Vmax 100 km- in "hun broek")

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be