Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur
(Bericht 7146881)
U stelde zeer duidelijk "minder Marokkanen is minder criminaliteit". Dat is als zeggen dat we allemaal een steen onder ons bed moeten leggen, want die houden krokodillen weg. Ahja, want ik heb nog nooit een krokodil bij mijn bed gezien. Het is niet die steen die relevant is, het is het feit dat krokodillen hier niet leven dat de relevante factor is. Het kan dus ook zijn (KAN!) dat niet het Marokkaan-zijn de relevante factor is, maar wel de sociale achtergrond.
Als ge werkelijk de criminaliteit wilt verminderen, moet ge daarmee rekening houden. En dat doet ge niet door gewoon te zeggen: 'minder Marokkanen is minder criminaliteit'.
|
Ik vind dit een leuk politiek correct opgelegd riedeltje.
Als men weet dat tachtig procent van de gevangenispopulatie uit mensen van vreemde afkomst bestaat - we houden dan zelfs nog geen rekening met de enkelbandjes en de strafjes onder de drie maanden, noch met de werkstrafjes - dan betekent dit ook dat 20% uit autochtone belgen bestaat.
Hieruit kan ik dus afleiden dat in verhouding ook slechts 20% van de autochtone bevolking een .... en nu zoek ik het woord: andere(?) lagere(?) foute(?)... sociale achtergrond hebben.
Dit zouden we dus evenzeer kunnen ontdekken in de werkloosheidscijfers, waarbij enkel 20% van de werklozen/bijstandtrekkers etc... uit autochtonen zou mogen bestaan?
|