Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
(Bericht 7148604)
U oordeelt dus niet op basis van kennis, maar veralgemeent. Ongetwijfeld zijn er rommelige Oost-Europese chauffeurs, maar dat heeft u op geen enkele wijze het recht de Roemeense verpleegster te beschuldigen van gebrek aan kennis en kunde.
Indien wel, maak uw beschuldigingen hard met feiten. Wat de taal betreft, zit u trouwens fout. Vooraleer ze naar hier komen, moeten ze eerst een jaar Nederlands in Roemenië hebben gevolgd. Enkele Nederlandse firma's zijn in Roemenië op dat vlak actief.
En neen, deze verpleegsters nemen helemaal geen jobs in die wij anders zouden doen. In de zorg en verpleegkunde is er een schrijnend gebrek aan mankracht. Het is al jaar en dag een knelpuntberoep. Heel veel vacatures raken maar niet opgevuld.
|
Ik oordeel op basis van de kennis die met de kilometers is opgedaan.
Citaat:
Zoals ik al zei, als die hun werk uitvoeren zoals de chauffeurs van ginder vraag ik me af of de veiligheid van de patiënten niet in 't gedrang komt.
Ten eerste kennen die kerels hun job niet, ten tweede kennen ze de taal niet en ten derde nemen ze arbeidsplaatsen in die we hier al niet teveel hebben.
|
Dat u met uw verpleegsters in uw hoofd zit moet u weten, zoals ik al zei: Als die hun job doen zoals de chauffeurs van ginder....
Dat die Nederlandse firma met zo'n zaken bezig is kan ik enkel maar verafschuwen, me dunkt dat er ginder ook werk te vinden is. De beelden van Roemeense weeshuizen en dergelijke doen me gruwelen, en dan gaan zij de capabele verpleegsters er nog weg halen, schande...
Dat ze hun tijd gebruiken om in Nederland en Vlaanderen de verpleegsters te helpen en er voor te zorgen dat er meer verpleegsters bij komen.
Maar dat ligt dan weer een pak moeilijker, de arbeidsplaatsen verbeteren is lastiger dan ze op een laag niveau te houden en mensen te importeren.
Hoe vaak hoorden we al van de witte woede? Hoeveel verdienen verpleegsters? Ik ken er een paar, die hebben geen weet van Roemeense verpleegsters en verdienen amper genoeg om de maand door te geraken. Nochtans moeten ze er hard voor werken...
|