Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Is daten (te) duur ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=202413)

Gelukkoos 21 mei 2014 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke (Bericht 7151899)
Telkens 50, 100 of meer euro kwijt. En op het einde geen seks gehad :D

Een date hoeft niet altijd met sex te zijn. De SOA's breiden zich namelijk gestaag verder uit. Nu is er bijvoorbeeld weer keelkanker tgv orale sex tgv een Humaan Papillomavirus.

circe 21 mei 2014 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos (Bericht 7150281)
Ik leef met een vrienden/vriendinnenkring waar niemand het erg breed heeft. Dat is dan wederzijds.
Ik heb een paar keer de stap erbuiten gezet. En wat bleek; mijn portefeuille was te klein !
Een date heb ik nooit gedaan; vandaar deze vraag.

allez komaan.

Om te beginnen is het beter bij de eerste date niet direct aan restaurantbezoek te doen, vermits men dan de tafel niet zomaar kan verlaten als het tegenslaat.

Verder begin ik me af te vragen of ik een unicum ben: ik betaal ALTIJD mijn eigen rekening bij het daten. Dit omdat ik niet wil dat er verplichtingen worden geschapen.
Soms krijg ik van die leuke verhalen in de aard van : ho, wat ben ik blij dat U zelf de rekening betaalt, een vorige date liet me eerst 100 km rijden en liet me dan zelfs nog de rekening betalen: dit is natuurlijk niet heel bevorderlijk als men een vervolgverhaal wil.

Wat evenmin bevorderlijk is, bij gescheiden rekeningen dus, is : samen zeggen dat we nog een koffietje nemen, echter wel een pousse café voor zichzelf erbij bestellen en dan de rekening netjes in twee delen.
Dan ben je zeker dat het een eenmalige bedoening zal zijn.

Wat ik - nog steeds eigen rekening betalend, of 50% betalend - evenmin kan appreciëren is dat men me zegt: ik zie dat jij nog genoeg in je glas hebt, ik ga me nog een biertje bestellen (waarna de rekening dus wordt gedeeld).

Tenslotte, na je eerste date (ieder betaalt eigen drankje) kan je ook een volgende date voorstellen, met een leuke natuurwandeling (helemaal gratis).

alles natuurlijk zonder sex. Daarvoor heb je wat meer nodig.

The Paulus Experience 21 mei 2014 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7150855)
Amuzement kost geld, punt, uit.
Als je je een scheiding van 4 miljard kan permitteren ben je geen sukkel.
De grootste sukkels zijn zij die daten out of the blue met trouwen associëren...

tss staaf, nog steeds in de waan dat je voor de dames bent wat je bankrekening zegt?
Voor sommige wel uiteraard, maar die mag jij hebben :twisted:
Arme sukkels met vorstelijke salarissen zijn er genoeg, echte mannen zijn schaars.

Gelukkoos 21 mei 2014 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 7152093)
Arme sukkels met vorstelijke salarissen zijn er genoeg, echte mannen zijn schaars.

https://www.youtube.com/watch?v=vrWzD6ZPhI0

From_Vlaanderen 21 mei 2014 19:26

Ik ga anders morgen lunchen met een concullega (voor de Nederlands: iemand die in dezelfde sector werk, maar een ander bedrijf).
Kwas tijdens het werk wat komisjes (voor de Nederlanders: boodschappen) aan het doen en ik stuur ze een snapchat (I know i'm hip).
Toen belde ze dat ze niet wist dat in de geburen was (voor de Nederlanders: nabijheid) en dat we eens samen moesten lunchen.

Universalia 21 mei 2014 19:44

Citaat:

Verder begin ik me af te vragen of ik een unicum ben: ik betaal ALTIJD mijn eigen rekening bij het daten. Dit omdat ik niet wil dat er verplichtingen worden geschapen.
U bent een unicum Circe een dat siert u dan ook. :-D

Persoonlijk heb ik dat nooit mogen meemaken dat een vrouwtje het drankje, het eten wist te betalen.

In mijn geval, integendeel zelfs, ze zopen en vraten mijn bankrekening gewoon plat.

Laten we het in mijn geval dan ook houden op: 'Eigen schuld dikke bult'

Meegemaakt in een café in het Antwerpse, iets Bengelachtig :-D

Een knappe juffrouw komt naast mij zitten en het eerste wat die vroeg was: (Ik zal het in het Antwerps proberen te schrijven want zo klonk het ook 'leuker')

Yo! maat mee azo wa ver nen otto rijde gij???

Ik verslikte mij in mijn biertje, sprong recht betaalde mijn rekening naar goed gewoonte en trok huiswaarts.

Het speelde zich af in een ver verleden want sinds die heugelijke dag lijd ik aan 'smetvrees'.

Henri1 21 mei 2014 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos (Bericht 7149809)
Ik ben een man van middelbare leeftijd, en heb niet veel verstand van daten.
Juist omdat ik het nog nooit gedaan heb.
Ik vrees dat het ongeveer zo gaat. . . Je komt bij mekaar, en gaat iets drinken en eten (=60 euro). De dag erna nog eens hetzelfde (=60 euro). Dan vind ze dat ik een auto moet hebben (=13000 euro). Dan wil ze nieuwe schoenen (=120 euro). Dan een nieuwe smartphone (150 euro). Dan nieuwe kleren (=350 euro). Dan wil ze dat ik de kapper, de nagelstudio, de apotheker, enz. betaal.
. . . Dus ik begin hier niet aan !
Denken jullie er anders over, of is dit paranoia ?

Spreek een vrouw aan en zeg onmiddellijk: Ik wil seks met jou.

Zo weet je direct waar je staat zonder dat het geld kost.

Gelukkoos 21 mei 2014 19:50

Alle goei dingen zijn met drie.
Eerst gebruik je, je IQ (intelligentie quotiënt), dan je EQ (emotioneel quotiënt), en dan je MQ (motorisch quotiënt).
Achter een computerscherm vraagt dit wel wat meer werk en doorzicht.

From_Vlaanderen 21 mei 2014 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7152313)
U bent een unicum Circe een dat siert u dan ook. :-D

Persoonlijk heb ik dat nooit mogen meemaken dat een vrouwtje het drankje, het eten wist te betalen.

In mijn geval, integendeel zelfs, ze zopen en vraten mijn bankrekening gewoon plat.

Laten we het in mijn geval dan ook houden op: 'Eigen schuld dikke bult'

Meegemaakt in een café in het Antwerpse, iets Bengelachtig :-D

Een knappe juffrouw komt naast mij zitten en het eerste wat die vroeg was: (Ik zal het in het Antwerps proberen te schrijven want zo klonk het ook 'leuker')

Yo! maat mee azo wa ver nen otto rijde gij???

Ik verslikte mij in mijn biertje, sprong recht betaalde mijn rekening naar goed gewoonte en trok huiswaarts.

Het speelde zich af in een ver verleden want sinds die heugelijke dag lijd ik aan 'smetvrees'.

In den tijd toen ik nog met mijn defender reed van 15 jaar oud heb ik der toch een paar goed doen verschieten ze :D.

From_Vlaanderen 21 mei 2014 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7152029)
allez komaan.

Om te beginnen is het beter bij de eerste date niet direct aan restaurantbezoek te doen, vermits men dan de tafel niet zomaar kan verlaten als het tegenslaat.

Soms krijg ik van die leuke verhalen in de aard van : ho, wat ben ik blij dat U zelf de rekening betaalt, een vorige date liet me eerst 100 km rijden en liet me dan zelfs nog de rekening betalen: dit is natuurlijk niet heel bevorderlijk als men een vervolgverhaal wil.

Wat evenmin bevorderlijk is, bij gescheiden rekeningen dus, is : samen zeggen dat we nog een koffietje nemen, echter wel een pousse café voor zichzelf erbij bestellen en dan de rekening netjes in twee delen.
Dan ben je zeker dat het een eenmalige bedoening zal zijn.

Wat ik - nog steeds eigen rekening betalend, of 50% betalend - evenmin kan appreciëren is dat men me zegt: ik zie dat jij nog genoeg in je glas hebt, ik ga me nog een biertje bestellen (waarna de rekening dus wordt gedeeld).

Tenslotte, na je eerste date (ieder betaalt eigen drankje) kan je ook een volgende date voorstellen, met een leuke natuurwandeling (helemaal gratis).

alles natuurlijk zonder sex. Daarvoor heb je wat meer nodig.

Zo op de euro heb ik het nooit bekeken. Een koffietje nadien, daar valt toch nemand over?

From_Vlaanderen 21 mei 2014 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos (Bericht 7151944)
Een date hoeft niet altijd met sex te zijn. De SOA's breiden zich namelijk gestaag verder uit. Nu is er bijvoorbeeld weer keelkanker tgv orale sex tgv een Humaan Papillomavirus.

En ik altijd denken dat whiskey en roken slecht waren!

circe 21 mei 2014 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 7152416)
Zo op de euro heb ik het nooit bekeken. Een koffietje nadien, daar valt toch nemand over?

natuurlijk niet.

en ik val er ook niet over als er op voorhand wordt gezegd: willen we nog een pousse café drinken.

Ik val er wel over als er samen wordt beslist om nog een koffietje te drinken, maar dat er - nadat ik voor mezelf die koffie heb besteld - hij ineens voor zichzelf een pousse café bestelt, waarna hij het normaal vindt dat ik daarvan de helft betaal.

Supe®Staaf 21 mei 2014 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 7152093)
tss staaf, nog steeds in de waan dat je voor de dames bent wat je bankrekening zegt?

Arme Paulus, nog steeds in de waan dat geld stinkt, en dat ge moet gegeneerd zijn als ge er ofwel geen ofwel veel hebt?

Citaat:

Voor sommige wel uiteraard, maar die mag jij hebben :twisted:
Ik herhaal: u amuzeren kost geld, alleen, met vrienden, met vriendinnen, met vrouwen, zelfs met uw eigen vrouw.
ik snap uw probleem daarmee niet echt.

Citaat:

Echte mannen maken van geld geen spel.
Way to go.

Sfax 22 mei 2014 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke (Bericht 7151899)
1/ Ge gaat naar een hoer en betaalt al naar wat je wil 50 tot 500 euro. Geen gezever, geen daten maar boem boem en zonder gezaag terug buiten.

2/ Ge koopt u een kostuum, huurt een limo, gaat naar carré en smijt er enkele honderden euro's tegen. Ge trakteert elke snottebel die in uw buurt staat een glas en ge neemt in uw gehuurde limo een paar snottebellen mee naar een hotel. Of uw eigen woning als het aantoonbaar is. Wel zien dat ze allemaal +18 zijn. Maar van grond gaat ge gegarandeerd.

3/ Ge gaat casual gekleed op een zonnige namiddag tijdens de week in een betere brasserie een koffie drinken. Daar zitten genoeg -meestal wel iets oudere- vrouwen die zich vervelen omdat hun vent lange dagen op zijn bedrijf zit. Speel wat de zachtaardige vrouwvriendelijke charmeur en er zal wel een vrouw zijn die eens graag met u in bed duikt. Wel niet op rimpels en maatje meer letten dan.

4/ Of het goedkoopste: ge koopt wat carapils, huurt of download een seksfilm en trekt uw eigen af. Voor enkele euro's zijt ge dan ook gesteld.

5/ Ge brengt lange dagen op verschillende datingsites af in de hoop een vrouw te vinden die even geil staat als u en een flinke portie seks zoekt. Zal misschien ook wel lukken maar ik denk dat lotto spelen meer kansen gaat bieden.

Of ge doet zoals ge vertelde. Afspreken, daten, iets gaan drinken, op restaurant gaan, naar de cinema ... Telkens 50, 100 of meer euro kwijt. En op het einde geen seks gehad :D

Double lol :D

Beetje simpel eh gij

Marie van de koster 22 mei 2014 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7152670)
Arme Paulus, nog steeds in de waan dat geld stinkt, en dat ge moet gegeneerd zijn als ge er ofwel geen ofwel veel hebt?

Ik herhaal: u amuzeren kost geld, alleen, met vrienden, met vriendinnen, met vrouwen, zelfs met uw eigen vrouw.

Way to go.

Geld is belangrijk in deze tijd, dat is waar.
Maar om zo maar klakkeloos te stellen dat u amuzeren geld kost?????
Allee, zeg! Ik heb medelijden met u als ik het lees!

Sfax 22 mei 2014 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos (Bericht 7149809)
Ik ben een man van middelbare leeftijd, en heb niet veel verstand van daten.
Juist omdat ik het nog nooit gedaan heb.
Ik vrees dat het ongeveer zo gaat. . . Je komt bij mekaar, en gaat iets drinken en eten (=60 euro). De dag erna nog eens hetzelfde (=60 euro). Dan vind ze dat ik een auto moet hebben (=13000 euro). Dan wil ze nieuwe schoenen (=120 euro). Dan een nieuwe smartphone (150 euro). Dan nieuwe kleren (=350 euro). Dan wil ze dat ik de kapper, de nagelstudio, de apotheker, enz. betaal.
. . . Dus ik begin hier niet aan !
Denken jullie er anders over, of is dit paranoia ?

Upgrade your taste als dat het type vrouwen zijn dat je ontmoet.

Niks zo afstotelijk als goedkope Carré-snolletjes

Clicquot 22 mei 2014 15:44

Citaat:

dikke 2 Staaf!

Sfax 22 mei 2014 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Orie (Bericht 7153768)
oh my god, da's wel grof, ocharme zeg...

Niet dan?

The Paulus Experience 22 mei 2014 17:35

Citaat:

Ik vraag me af op welke manier dan ook dit antwoord past in hetgeen ik vooropstelde. Dit slaat gewoon nergens op Staaf.

Citaat:

Ongetwijfeld heb je gelijk, als je een 'wetenschappelijke' ondersteuning van cafépraat en je eigen goeddunken aanvaardt.
Voor de rest is het gewoon te gek om te vereren met een antwoord.

dan maar een filmpje

Citaat:

Way to go.
om even Jeff Lynn te citeren;

"a fool and his money soon go separate ways"

d�*t is the way you go ;-)

circe 22 mei 2014 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Orie (Bericht 7153766)
gaat het dan om een officiële mondelinge bevestiging van dat er een relatie is of liever een echt huwelijkscontract?
ik bedoel, veel mannen vinden dat ze voor seks enkel u nodig hebben...

ik ga u mijn privé truuk niet vertellen hé.

Er is alvast meer nodig dat een éénmalig etentje, met sex als toetje, als je begrijpt wat ik bedoel.

(ooit was ik zelfs zo achterlijk om mensen bij me thuis uit te nodigen, en er zèlf voor te koken, en dan NOG dachten ze dat er gratis sex als toetje kwam. Dat heb ik dus héél snel afgeschaft)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be