Ke Nan |
5 december 2014 10:15 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
(Bericht 7438333)
Ik ben niet akkoord beste Ke Nan.
Deze regering zal inderdaad offers eisen,en steekt dat niet weg,er komen er nog!
Slogans die neerkomen op "de anderen" moeten betalen maar ik niet(zoals gedragen door de vakbonden)zijn niet meer dan dat;slogans,niet uit te voeren anders dan door diktaturen.
En het ziet er niet naar uit dat in de komende 5 jaar deze regering ook maar 1 NIEUWE kost zal verzinnen "voor de mensen"....
...om te verhinderen dat mensen van over 25 jaar dat dan ook maar moeten mee betalen,zoals wij NU betalen voor kemels geschoten tussen 1974 en 2000......
Ik besluit met de wijsheid van Antoine de Saint-Escupery...zo oud,maar vergeten door de babyboom-generatie en hun "Middenveld-organisaties"
"We erven de wereld niet van onze ouders,we lenen ze van onze kinderen"
|
Eerst en vooral: dit gaat niet om de strijd tussen links en rechts. Wat mij betreft staat de huidige sociale onrust boven politiek. Natuurlijk probeert de politiek het ongenoegen te recupereren. De politiek heeft echter zijn failliet bewezen.
De grootste uitdaging sinds de Tweede Wereldoorlog, zegt Bart De Wever. Qua toonzetting kan het wel tellen. Verwijzen naar een apocalyptische periode in de geschiedenis insinueert dat we op een cruciale punt staan. Een alles of niets. Ein Totalen Krieg. En dan zijn buitengewone maatregelen blijkbaar gerechtvaardigd. Maatregelen echter die echter vooral de kleine man lijken te viseren. Voor de mensen die het nu aandurven om op straat te komen is het de spreekwoordelijke druppel. En je kan het ze niet kwalijk nemen want de misnoegde burger ziet gevallen als de bankencrisis, Luxleaks en Marc Coucke die de dans ontspringen. Deze boven water gekomen legale fraude zal zonder twijfel het topje van de ijsberg zijn. De ernst van de crisis komt niet geloofwaardig over als het zwaartepunt van de inspanningen bij de financieel zwakkere groep gelegd wordt.
Voorgaande regeringen hebben kemels geschoten. De huidige regering schiet kemels. Toekomstige regeringen zullen nog vele kemels schieten. Niemand, niet links en ook niet rechts, kan garanderen dat zijn beleid de oplossing biedt. Maar het staat buiten kijf dat zowel vorige regeringen als de huidige regering bepaalde vermogens buiten schot hebben gelaten. En dat kan niet meer. Het is godnondeju de plicht van iedere rechtgeaarde burger zijn hete adem in de nek van de politiek te blazen. De politiek moet de dienaar van het volk zijn en zich ook zo gedragen nl. nederig. Het volk moet zijn ploat niet afzetten maar grijs draaien.
|