Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nationale staking: '7 op de 10 bedrijven werken door' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=210962)

Klojo eerste klas 15 december 2014 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7455074)
Er was toch zeer weinig verkeer toen ik ging werken vanochtend,overigens hebben de stakers gelijk vind ik.

Bij ons, daarentegen, was er nog nooit zoveel congé of thuiswerk aangevraagd, dus dat 'weinig verkeer' in verband brengen met 'stakingsbereidheid'......... :twisted:

Gipsy 15 december 2014 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert de wafel (Bericht 7455004)
Welke mail ? De cijfers komen van Unizo.
http://www.unizo.be/images/res381886_10.pdf
pagina 17
2.5 KMO’s volgens tewerkstellingsklassen.

Ik bedoel uit gebrek aan tijd. Vandaag heb ik een mail van ofwel de Unizo, VBO of Voka (ik weet het niet meer) gekregen om vragen te beantwoorden ivm de staking. Tijdens de dag ben duizend procent op mijn werk gefocust, ik heb daar echt geen tijd voor. Uit ervaring weet ik toch dat ik zal genaaid worden. De beslissingen wat de tewerkstelling in mijn bedrijf betreft staan toch al vast.

Ze gaan terug toegeven en de bedrijven gaan terug het gelag mogen betalen. It's not my war anymore.

HOUZEE ! 15 december 2014 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 7454556)
Nog zo'n teken dat de hersenen van de gemiddelde NVA-stemmer totaal verrot zijn. Het gebruik van die tautologie "politieke staking".

Maar je moet eerst het woord tautologie opzoeken zeker?

Dat is geen tautologie maar een pleonasme, slimmeke. :lol:

Jan van den Berghe 15 december 2014 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 7454543)
Zeg waar gaat dit forum naartoe? Wat een onnozel laag niveau van redeneren dat hier de laatste tijd te lezen valt. Heeft de NVA nu ook de hersenen van een gemiddelde brave Vlaming aangetast? Het is triest hoor.

Maar natuurlijk werken bedrijven door! Voor bedrijven tellen mensen niet. Arbeid is een productiefactor. Het leven van mensen, het milieu, onze bestaansvoorwaarden -- da's allemaal irrelevant voor een bedrijfsleider. Da's last.

In een voor bedrijfsleiders ideale kapitalistische wereld is elke mens slaaf, mag het milieu vervuild en vernietigd worden en heeft niemand rechten.

Natuurlijk dat bedrijven voortwerken. Of dacht je dat een bedrijfsleider een altruist is?

Bedrijven? Mensen kozen ervoor te werken. Mensen.

Antoon 15 december 2014 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 7455165)
Dat is geen tautologie maar een pleonasme, slimmeke. :lol:

:lol:

hamac 16 december 2014 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7454621)
Ik ben toch een industrieterrein gepasseerd waar geen kat aan het werk was.

Verlaten en doods. Buiten de piketten.

Onnodige kilometers gereden op uw extra vakantiedag? :-P

Antoon 16 december 2014 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7455831)

Hij heeft niet gemerkt dat de werkwilligen binnen zaten te werken. ;-)

Cheminot 16 december 2014 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7455831)

Raar, de industrieterreinen waar ik ben gepasseerd daar zag je het gevolg van de vakbondspesterijen: tientallen wagens langs de kant van de weg geparkeerd en mensen die te voet het industrieterrein opgingen. Een daverend succes! -)

Antoon 16 december 2014 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 7455969)
Raar, de industrieterreinen waar ik ben gepasseerd daar zag je het gevolg van de vakbondspesterijen: tientallen wagens langs de kant van de weg geparkeerd en mensen die te voet het industrieterrein opgingen. Een daverend succes! -)

Zo ging dat inderdaad.

omaplop 16 december 2014 11:00

Ik vind het wel opvallend dat op TV ook de uitspattingen van de vakbond werden getoond!!

Het was niet echt allemaal hoerageroep.

Antoon 16 december 2014 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 7456063)
Ik vind het wel opvallend dat op TV ook de uitspattingen van de vakbond werden getoond!!

Het was niet echt allemaal hoerageroep.

Ja, maar heel voorzichtig, hé. Als je de sociale media volgt, dan pas kun je merken hoe die staking eigenlijk is mislukt en hoe het de vakbonden gelukt is om de werknemers tegen zich te krijgen, zonder dat men het over de regering heeft. Een misser van formaat, zou ik zeggen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be