Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   'Pegida is vergelijkbaar met IS' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=212721)

smiley 14 januari 2015 15:40

De media heeft ons gevonden. Op naar de 5000 volgers! De eerste manifestatie komt er sowieso aan!
(géén geld storten via de vermelde website in het artikel, aangezien we van die site niets afweten)
-------------------------------------------------
Nogmaals voor alle duidelijkheid: de website die om geld vraagt is geen initiatief van ons! Wie of wat daarachter zit, weten we niet, dus gelieve geen geld te geven via die website! Deze Facebook-pagina is het enige geldende communicatiekanaal voor Pegida Vlaanderen.

https://www.facebook.com/pegidavlaanderen

hamac 14 januari 2015 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7499356)
Realisme.

Welkom bij de N-VA. ;-)

smiley 14 januari 2015 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7499366)
Vervang 'is' maar door 'was' en dan zit je erop.
Als wat nog rest is wat folklore rond kerstdag + de paasklok en een verplicht uur godsdienst op school.
Als je een dam wil opwerpen tegen moslim fundamentalisme kun je dat beter doen vanuit een neutraal standpunt dan vanuit beginselen van een quasi uitgestorven godsdienst uit ons verleden. Zo maak je er trouwens een zuiver godsdienstconflict van. Eentje dat je dan grandioos gaat verliezen trouwens.
Wil dergelijk initiatief enige geloofwaardigheid houden kan het best levensbeschouwelijk neutraal zijn.

Wel men wil die folklore behouden. En naar mijn weten is pegida neutraal, niet christelijk en niet links of rechts al trachten sommigen het in een 'extreem rechts' kamp te steken. De middeleeuwer Erdogan wil het zelfs in een 'christelijk' kamp steken vergelijkbaar met ISIS, kan het nog gekker.

Pandareus 14 januari 2015 15:54

Even op die facebook pagina gekeken, onder punt 'info' het volgende gevonden :

8. De christelijk-Europese cultuur is de cultuur van het Westen en moet beschermd en behouden blijven.

neen bedankt...
Niet voor mij. Met zoiets wil ik niets te maken hebben.

smiley 14 januari 2015 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7499390)
Even op die facebook pagina gekeken, onder punt 'info' het volgende gevonden :

8. De christelijk-Europese cultuur is de cultuur van het Westen en moet beschermd en behouden blijven.

neen bedankt...
Niet voor mij. Met zoiets wil ik niets te maken hebben.

Hoe kan je die folklore anders benoemen of wil jij kerstmisviering weg paaseieren weg ?

plǝɹǝʍ ǝp 14 januari 2015 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7499171)
Er is in elk geval het verschil dat Pegida "die van ons" zijn en IS "die van hun".

Pegida is alleszins niet van mij.

smiley 14 januari 2015 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp (Bericht 7499420)
Pegida is alleszins niet van mij.

Wat kunt ge zoal tegen pegida hebben ?

TheFourHorsemen 14 januari 2015 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 7499394)
Hoe kan je die folklore anders benoemen of wil jij kerstmisviering weg paaseieren weg ?

Zoals ik op de vorige pagina al zei: cultuur en folklore is mooi als het exotisch is, en dient uitgespuwd te worden als het westers is.

Universalia 14 januari 2015 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7499199)
Dat Merkel meestapt in de tegenbetoging zal haar hopelijk een pak stemmen kosten.

was het niet die Frau Merkel die in den beginnen wist te vertellen, van de daken schreeuwde' dat de multiculturele samenleving niet werkte of ooit zou werken?

Citaat:

Merkel: "Multiculturele samenleving een flop"
Bron

Citaat:

De poging om in Duitsland een multiculturele samenleving te creëren, is volledig mislukt. Dat heeft bondskanselier Angela Merkel zaterdag gezegd tijdens een bijeenkomst met de jongeren van haar christendemocratische partij CDU in Potsdam.
Ik kan mij niet van de indruk ontmaken dat ze er daar de laatste tijden anders over denkt of hebben ze haar bang gemaakt? 8O

Citaat:

PEGIDA's anti-Muslim calls shake up German politics
Bron

plǝɹǝʍ ǝp 14 januari 2015 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 7499423)

Dus volgens u kan je enkel voor of tegen Pegida zijn? Er is geen grijze zone?

Another Jack 14 januari 2015 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 7499423)

Dat het het zoveelste variatie is op hetzelfde thema.

Wij > < Zij
Wij Braaf > < Zij Stout

Boduo 14 januari 2015 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 7499367)
De media heeft ons gevonden. Op naar de 5000 volgers! De eerste manifestatie komt er sowieso aan!
(géén geld storten via de vermelde website in het artikel, aangezien we van die site niets afweten)
-------------------------------------------------
Nogmaals voor alle duidelijkheid: de website die om geld vraagt is geen initiatief van ons! Wie of wat daarachter zit, weten we niet, dus gelieve geen geld te geven via die website! Deze Facebook-pagina is het enige geldende communicatiekanaal voor Pegida Vlaanderen.

https://www.facebook.com/pegidavlaanderen

De eerste manifestatie: op 24 januari in A'pen ?

smiley 14 januari 2015 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp (Bericht 7499498)
Dus volgens u kan je enkel voor of tegen Pegida zijn? Er is geen grijze zone?

Ga jij een eigen beweging oprichten ?

smiley 14 januari 2015 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7499532)
De eerste manifestatie: op 24 januari in A'pen ?

Dat las ik op hun facebooksite, ja.

smiley 14 januari 2015 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7499505)
Dat het het zoveelste variatie is op hetzelfde thema.

Wij > < Zij
Wij Braaf > < Zij Stout

Gij zijt niet voor of tegen pegida ? Niet voor of tegen islam ? Vis nog vlees ? Gij kiest ervoor om alles op zijn beloop te laten. Pegida is opgericht voor al diegenen die de buik vol hebben van de islamtoestanden.

Bolleke Wol 14 januari 2015 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp (Bericht 7499068)
²

Dat Pegida niet de meest progressieve beweging is, is zonneklaar, maar hen vergelijken met ISIS is zo wereldvreemd als maar kan zijn.

Wat wel een feit is, is dat de eerste betoging van Pegida een betoging was tegen het Koerdisch verzet in Kobanê dat daar IS bestrijdt.

Ja, tegen degenen die het moslimfundamentalisme momenteel effectief aan het bestrijden zijn.

smiley 14 januari 2015 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 7499632)
Wat wel een feit is, is dat de eerste betoging van Pegida een betoging was tegen het Koerdisch verzet in Kobanê dat daar IS bestrijdt.

Ja, tegen degenen die het moslimfundamentalisme momenteel effectief aan het bestrijden zijn.

Als dat waar is is dat natuurlijk stom. Koerden zijn onze bondgenoten tenminste diegenen die tegen IS vechten en niet voor IS want die zijn er ook. Exmoslims zijn ook onze bondgenoten. Erdogan is onze vijand.

Bolleke Wol 14 januari 2015 18:55

De enige "terreurgroep" die in het beginselprogramma van Pegida effectief bij naam genoemd wordt is de PKK. Nota bene een volkomen seculiere organisatie die met de Islam in het geheel niets te maken heeft.

smiley 14 januari 2015 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 7499643)
De enige "terreurgroep" die in het beginselprogramma van Pegida effectief bij naam genoemd wordt is de PKK. Nota bene een volkomen seculiere organisatie die met de Islam in het geheel niets te maken heeft.

Zal een gebrek aan kennis zijn bij de oprichters :-P
In elk geval weten ze goed waar dat de islam van 'profeet' mohammed voor staat. Dat is al veel waard.

Another Jack 14 januari 2015 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 7499629)
Gij zijt niet voor of tegen pegida ? Niet voor of tegen islam ? Vis nog vlees ? Gij kiest ervoor om alles op zijn beloop te laten. Pegida is opgericht voor al diegenen die de buik vol hebben van de islamtoestanden.

Er zijn zo wel meer bewegingen waar ik geen boodschap aan heb.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be