Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Laurent, mijn kinderen krijgen privéles Arabisch (https://forum.politics.be/showthread.php?t=214670)

circe 21 februari 2015 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7549987)
Tja, gebrek aan humor is geen misdrijf, laat staan een misdaad, maar het is soms erg ambetant. Zelfs als men het er metersdik op legt, snappen sommigen het nog niet. De humor van Charly Hebdo was waarschijnlijk ook al boven je petje, zeker?

2

Shadowke 21 februari 2015 16:08

Laurent doet een Philippe Moreaux'ke (plutot Arabe que flamand)

dalibor 21 februari 2015 16:16

Laurents Nederlands is prima. Wat een gezeik toch.

circe 21 februari 2015 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7550114)
Laurents Nederlands is prima. Wat een gezeik toch.

en ties zijn kient krijg ook nederlandse les in de privé zeker?

dalibor 21 februari 2015 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7550132)

Geen idee waar die naar school gaan. Ik koester geen Vlaams-nationale obsessie met de koninklijke familie.

circe 21 februari 2015 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7550143)
Geen idee waar die naar school gaan. Ik koester geen Vlaams-nationale obsessie met de koninklijke familie.

wat heeft kennis van de taal van de meerderheid nu te maken met vlaams-nationalisme?

Spitting Image 21 februari 2015 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7550226)
wat heeft kennis van de taal van de meerderheid nu te maken met vlaams-nationalisme?

Hij kan niet lachen. Rood verzuurt.

DucDEnghien 21 februari 2015 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7550132)

Ja natuurlijk. Je vois pas le pansement zoals de Vloemsche boerkes zeggen.

Eberhard Leclerc 21 februari 2015 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7550319)
Ja natuurlijk. ..

Nee

Ze krijgen 2 uur per week Nederlandse les op de BS

Garry 22 februari 2015 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7550076)
Wie doet dat niet?

Het hoogtepunt ligt rond 1 november.

Ja, maar hij hoort ze antwoorden. Heb jij dat al gehoord?
Zoals ik dus zei, die incest toestanden laat sporen na. Dat was al zo bij Ludwig II en zijn broer Otto. Knetter gek.

daiwa 22 februari 2015 04:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7548789)
bron ... enkele kranten van vandaag die het wisten te blokletteren. (met enige graagte naar alle waarschijnlijkheid) :-D

Misschien goeie optie om eerst eens deftig Nederlands te leren Laurent.

Ik heb de man in kwestie lang het voordeel van de twijfel gegeven maar nu verklaar ik hem compleet gek.

Nu is het nog wachten tot hij Syriëstrijder wil worden zeker?

Zouden ze niet beter een beroep leren zodat ze niet als hun vader als een parasiet op de kosten van de belastingbetaler moeten leven?

Jay-P. 22 februari 2015 04:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7549485)
Een Marokkaanse arabier verstaat een Palestijn alleen met een tolk.
Wel is het Arabisch schrift universeel.

Een beetje zoals een W.Vlaming en een Fries, behalve het schrift dan.

DeProf_eet 22 februari 2015 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 7549017)
Arabisch is een hele mooie taal

Onnozelareke, dat is weer typisch iets voor U om zoiets te zeggen. Phonetisch is het voor een Westerling (maar dat zijt gij allang niet meer neem ik aan), de meest walgelijke taal op de wereld, dan volgt het Russich. Als ge dat Arabisch taaltje hoort is dat net of die moeten gaan overgeven. Om te kotsen die taal, en dat meen ik. De klank "oewah" komt er veelvuldig in voor, en is dat nu toevallig net het geluid dat we maken vooraleer we moeten kotsen.

circe 22 februari 2015 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 7550623)
Onnozelareke, dat is weer typisch iets voor U om zoiets te zeggen. Phonetisch is het voor een Westerling (maar dat zijt gij allang niet meer neem ik aan), de meest walgelijke taal op de wereld, dan volgt het Russich. Als ge dat Arabisch taaltje hoort is dat net of die moeten gaan overgeven. Om te kotsen die taal, en dat meen ik. De klank "oewah" komt er veelvuldig in voor, en is dat nu toevallig net het geluid dat we maken vooraleer we moeten kotsen.

Over het schrift kunnen we nog redetwisten, maar over die "rijke" taal heb ik mijn twijfels.
Arabisch heeft dus maar een beperkt aantal woorden, die bijgevolg een trits aan betekenissen hebben.
Ter vergelijking: de Inuit hebben een twintigtal (of meer) woorden om "sneeuw" of "wit" aan te duiden.

Me dunkt zijn talen die een veelvoud aan specifieke woorden hebben toch "rijker" dan talen die slechts één woord hebben, waartegenover dan (vb. in het Nederlands) tien betekenissen kunnen gezet worden.

Universalia 22 februari 2015 10:43

Citaat:

Elke taal heeft misschien wel zijn charme, gustibus et coloribus non est disputandum. (Nee!, ik ben niet BDW ;-) )

Ons land, (willekeurige volgorde) Nederlandstalige gemeenschap, Franstalige -en Duitstalige ... het Engels lijkt mij vrij logische zaak dat het meer en meer zijn intrede doet met als geldige reden:

Citaat:

De bedrijfswereld roept op om het Engels te omarmen als volwaardige opleidingstaal aan onze universiteiten. "Kennis van het Engels op academisch niveau is noodzakelijk voor verdere economische groei"

Universalia 22 februari 2015 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7550703)
Elke taal heeft misschien wel zijn charme, DE gustibus et coloribus non est disputandum. (Nee!, ik ben niet BDW ;-) )

Ons land, (willekeurige volgorde) Nederlandstalige gemeenschap, Franstalige -en Duitstalige ... het Engels lijkt mij vrij logische zaak dat het meer en meer zijn intrede doet met als geldige reden:

Dat vergat ik :oops:

Eberhard Leclerc 22 februari 2015 14:08

Citaat:

Phonetisch is het voor een Westerling (maar dat zijt gij allang niet meer neem ik aan), de meest walgelijke taal op de wereld....

https://www.youtube.com/watch?v=dWahuREerq0
فيديو كليب إليسا - أسعد واحدة

Another Jack 22 februari 2015 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 7550880)

Dan is Nederlands ineens niet meer belangrijk.

Nietzsche 22 februari 2015 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 7550880)

Arabische nummers zijn altijd standaard, habibi en nog eens habibi.

circe 22 februari 2015 14:37

Hij is al héél ver gevorderd hoor!
Op VTM leert hij de mensen hoe hij zelfs zijn eigen naam al in het arabisch kan schrijven.

Geloof het of niet: Laurent in het arabisch (maar in het westerse alfabet geschreven van gewoon links naar rechts) is dus: LRNT !

En ik heb dus ook ineens tien uren les gevolgd en nu kan ik Circe ook in het arabisch schrijven met westers alfabet en gewoon van links naar rechts: CRC! Straf hé!

Na nog eens drie weken dagelijkse uren arabisch kon ik zelfs Eberhard Leclerc in het arabisch schrijven: brrhrd Lclrc

Zeg nu zelf, ik maak toch vorderingen?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...Arabisch.dhtml

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be