Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Meisje sterft twee jaar na bekogelen van auto met stenen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=214675)

Charlie don't Surf 25 februari 2015 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7554889)
Samaria? een landstreek in Israel? nooit van gehoord?

en zelfs al is het in Kifkif el hares: een palestijns dorp begot. Wat doen daar inderdaad israelische joden met hun kinderen vraag je je af?
Wat doen dan al die Marokkanen met hun kinderen in Borgerhout?

of wil je binnenkort ook komen vertellen: wat doen die stomme racistische vlamingen met hun kinderen daar in de straten van Borgerhout?

... wat een domme vergelijking , beschouwt de internationale gemeenschap de Marokkaanse nederzettingen in Borgerhout als illegaal ... ?

circe 25 februari 2015 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf (Bericht 7554923)
... wat een domme vergelijking , beschouwt de internationale gemeenschap de Marokkaanse nederzettingen in Borgerhout als illegaal ... ?

soms wel ja.
Heeft u het nu over "illegale personen" of "illegale woningen"?

Mogen illegale personen dan volgens U worden afgeknald als ze in een bepaald gekoloniseerd gebied komen?

U zegt het maar hoor.

Charlie don't Surf 25 februari 2015 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7554925)
soms wel ja.

Wat ? Dom ?

circe 25 februari 2015 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf (Bericht 7554926)
Wat ? Dom ?

U herkent uw eigen vraag dus niet?

Charlie don't Surf 25 februari 2015 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7554927)
U herkent uw eigen vraag dus niet?

... toch wel , maar als je achteraf je post aanpast dan staat dat nogal knullig ...

Jay-P. 25 februari 2015 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7554703)
neen, Jordanië is het arabische gedeelte van het Palestijnse Mandaatgebied. Israel is het kwart van het Palestijnse Mandaatgebied dat aan de joden werd toegewezen.
Goed dat je het eindelijk begrijpt.

Fijn zo.
En als er nog iets anders is waar je moeite mee hebt moet je alleen maar je vingertje gebruiken.
Dat lucht op, schatje :lol:

Klein Licht 25 februari 2015 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7554914)
Dus als de Marokkanen in Borgerhout niet mee mogen stemmen voor de federale regering, dan mogen die de Vlamingen uit Borgerhout neerschieten?

De vergelijking is eerder als volgt:

U woont in Borgerhout als Vlaming tussen Vlamingen. De Belgische regering beslist dat u geen stemrecht hebt, en Marokkanen die er komen wonen wel. Ook beslist ze dat er woningen gebouwd zullen worden voor Marokkanen, en dat als u uw familie wil bezoeken u telkens drie uur mag wachten aan elk checkpoint.

Zou u dan niet een zeker vorm van, euh, vijandigheid ontwikkelen tegen die Marokkanen die daar komen wonen? Zou u van Marokkanen die daar komen wonen niet zeggen dat ze zichzelf en hun kinderen in de vuurlinie plaatsen?

circe 25 februari 2015 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7554992)
De vergelijking is eerder als volgt:

U woont in Borgerhout als Vlaming tussen Vlamingen. De Belgische regering beslist dat u geen stemrecht hebt, en Marokkanen die er komen wonen wel. Ook beslist ze dat er woningen gebouwd zullen worden voor Marokkanen, en dat als u uw familie wil bezoeken u telkens drie uur mag wachten aan elk checkpoint.

Zou u dan niet een zeker vorm van, euh, vijandigheid ontwikkelen tegen die Marokkanen die daar komen wonen? Zou u van Marokkanen die daar komen wonen niet zeggen dat ze zichzelf en hun kinderen in de vuurlinie plaatsen?

afschieten dus?

Klein Licht 25 februari 2015 14:02

Hoe lang zou het bij u duren voor u een steen naar een auto gooit in die situatie?

Charlie don't Surf 25 februari 2015 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7555016)
afschieten dus?

... dat is uw gedachtegang , een bouwstop bijvoorbeeld is waarschijnlijk een iets te rationele oplossing ...

circe 25 februari 2015 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf (Bericht 7555052)
... dat is uw gedachtegang , een bouwstop bijvoorbeeld is waarschijnlijk een iets te rationele oplossing ...

Het topic ging over een tweejarige kleuter die door een baksteen dodelijk werd geraakt, gegooid door die brave jongetjes, en de goedkeuring die daarop volgde door sommige medeposters, vermits mama maar niet in die straat had moeten rijden.

Charlie don't Surf 25 februari 2015 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7555238)
Het topic ging over een tweejarige kleuter die door een baksteen dodelijk werd geraakt, gegooid door die brave jongetjes, en de goedkeuring die daarop volgde door sommige medeposters, vermits mama maar niet in die straat had moeten rijden.

... het kind was niet dodelijk geraakt , het overleed twee jaar later aan een longontsteking , de moeder claimt dat dit rechtstreeks te wijten was aan het ongeval niemand anders ...

... en verwar goedkeuring niet met onverschilligheid ...

Klein Licht 25 februari 2015 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7555238)

Een leuke poging om er tussenuit te raken maar deze discussie ging over uw stelling "Het was toch niet zo dat die ouders hun baby zo vlak in het schootsveld plaatsten zodat ze geraakt werden."

Als ik morgen te horen krijg dat de supporters van mijn favoriete voetbalclub de confrontatie gaan opzoeken met de rivalen om uit te vechten wie nu er eigenlijk de Ploeg van 't Stad is, dan ga ik daar nooit van mijn leven mijn baby mee naar toe nemen en al zeker niet gaan beweren dat ik geen enkele schuld tref als die een kassei op zijn bolleke krijgt...

circe 25 februari 2015 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7555344)
Een leuke poging om er tussenuit te raken maar deze discussie ging over uw stelling "Het was toch niet zo dat die ouders hun baby zo vlak in het schootsveld plaatsten zodat ze geraakt werden."

Als ik morgen te horen krijg dat de supporters van mijn favoriete voetbalclub de confrontatie gaan opzoeken met de rivalen om uit te vechten wie nu er eigenlijk de Ploeg van 't Stad is, dan ga ik daar nooit van mijn leven mijn baby mee naar toe nemen en al zeker niet gaan beweren dat ik geen enkele schuld tref als die een kassei op zijn bolleke krijgt...

U wil dus toch zeggen dat ik beter niet met mijn kleinkinderen in Borgerhout ga wandelen.

Dit is dan genoteerd.

Klein Licht 25 februari 2015 18:21

U begrijpt het niet. Ik wil zeggen:

Als u in Borgerhout woont en op een dag mogen enkel nog de Marokkanen daar nog stemmen en gebruik maken van de openbare weg, dan komt er ooit een dag dat u stenen wil gooien naar voorbijrijdende Marokkanen zonder dat u eerst 100% zeker bent zijn kleinkinderen niet op de achterbank zitten.

Drukazz 25 februari 2015 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7555344)

Hoe in godsnaam kon die vrouw weten dat er daar stenengooiers gingen staan? Die reed gewoon naar haar huis. Het is niet dat zij de dag op voorhand verwittigen van: "Opgelet hé, morgen gaan we eens een dagje stenen gooien. Studeren en werken, dat staat niet in ons woordenboek"

Schaamt gij u eigenlijk niet?

Drukazz 25 februari 2015 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7555359)
U begrijpt het niet. Ik wil zeggen:

Als u in Borgerhout woont en op een dag mogen enkel nog de Marokkanen daar nog stemmen en gebruik maken van de openbare weg, dan komt er ooit een dag dat u stenen wil gooien naar voorbijrijdende Marokkanen zonder dat u eerst 100% zeker bent zijn kleinkinderen niet op de achterbank zitten.

Ok, we zitten hier met iemand die de situatie op het terrein duidelijk niet kent. Ik ben hier weg, als de bliksem.

Klein Licht 25 februari 2015 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7555363)
Hoe in godsnaam kon die vrouw weten dat er daar stenengooiers gingen staan? Die reed gewoon naar haar huis. Het is niet dat zij de dag op voorhand verwittigen van: "Opgelet hé, morgen gaan we eens een dagje stenen gooien. Studeren en werken, dat staat niet in ons woordenboek"

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7555365)
Ok, we zitten hier met iemand die de situatie op het terrein duidelijk niet kent.

Wat voor naïeve zever is dat nu weer. Die kolonisten worden dagelijks bekogeld met stenen. Als u zelf te laf bent om dit ter plaatse te gaan verifiëren kan u altijd een documentaire bekijken natuurlijk.

circe 25 februari 2015 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7555382)
Wat voor naïeve zever is dat nu weer. Die kolonisten worden dagelijks bekogeld met stenen. Als u zelf te laf bent om dit ter plaatse te gaan verifiëren kan u altijd een documentaire bekijken natuurlijk.

Borgerhout is dus geen goed voorbeeld.

We nemen het Duitse Gewest: geannexeerd door Belgique na WOI. Gelijkaardig aan de annexatie van de Westbank nadat de aanvallende moslims de oorlog verloren;

Dus wat jij nu bedoelt is dat geen enkele Waal of Vlaming zich in het Duitse Gewest zou mogen bewegen, want dat de daar wonende mensen het recht hebben om ze dan telkens de kop in te slaan?

Begrijp je het zo beter?

Klein Licht 25 februari 2015 19:00

We gaan er nog komen zie

Voeg in je voorbeeld nog toe dat de inwoners van de oostkantons in België geen stemrecht krijgen, zes uur langer onderweg zijn naar hun werk 'omdat de wegen veilig moeten blijven voor de Belgische kolonisten', en de boodschap krijgen dat als het ze niet aanstaat ze maar naar Duitsland moeten verhuizen.

Denk jij dan dat die mensen hun nieuwe buren gaan verwelkomen met een lekker taartje?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be