Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlamingen tweederangsburgers in "Maingain-Ville" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=214913)

vlijmscherp 25 februari 2015 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7555027)
:-) daarom vroeg ik het dus. Jij gebruikt dezelfde truuk als onze Schoof.

geen linkje, dan weet je dat het van de eigen partijpropaganda molen komt.

het blijft toch raar dat de Nederlandstalige site niet dezelfde is als de Franstalige.

Mag ik dan gewoon concluderen dat ook binnen deze gemeente er een kloof bestaat tussen Nederlandstaligen en Franstaligen?

Pandareus 25 februari 2015 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7555036)
het blijft toch raar dat de Nederlandstalige site niet dezelfde is als de Franstalige.

Mag ik dan gewoon concluderen dat ook binnen deze gemeente er een kloof bestaat tussen Nederlandstaligen en Franstaligen?

Ik denk dat de diensten van de bevoegde minister dhr Maingain even moeten aan zijn oren trekken en rechtzetting vragen. En daarna terug overgaan tot de orde van de dag.

Witte Kaproen 25 februari 2015 14:03

Citaat:

Is het daarom soms minder waar?

vlijmscherp 25 februari 2015 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7555045)
Ik denk dat de diensten van de bevoegde minister dhr Maingain even moeten aan zijn oren trekken en rechtzetting vragen. En daarna terug overgaan tot de orde van de dag.

het is gewoon symptomatisch hoor, de kloof is er en is er om te blijven. Maingain zelf heeft dit niet gedaan hé, het is zijn administratie, gewone Franstaligen die dit mss zelf niet bewust gedaan hebben, ze denken gewoon niet aan de "anderen", de Nederlandstaligen.

Zucht 25 februari 2015 14:05

Op de Franse welkompagina staan bijv. een vijftal jobaanbiedingen in de gemeentelijke administratie die niet op de Nederlandse versie voorkomen. Is dat dan ook een bagatel ?

Pandareus 25 februari 2015 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7555053)
Is het daarom soms minder waar?

Je kan niet verwachten dat mensen die niet tot de sekte behoren zin hebben om te reageren op die propaganda of bereid zijn blindelings te aanvaarden dat het de waarheid is.

Pandareus 25 februari 2015 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7555059)
het is gewoon symptomatisch hoor, de kloof is er en is er om te blijven. Maingain zelf heeft dit niet gedaan hé, het is zijn administratie, gewone Franstaligen die dit mss zelf niet bewust gedaan hebben, ze denken gewoon niet aan de "anderen", de Nederlandstaligen.

Kom... laat ons niet naïef doen : uiteraard is dit in opdracht gedaan.
Maingain zijn handelsfonds is nu net dergelijke provocatieve spelletjes. En jammer genoeg zijn er politici die hem op zijn wenken bedienen.
Het is efficiënter hem administratief te dwingen dit recht te zetten. Het is zijn probleem dat hij dan extra kosten heeft.

Spitting Image 25 februari 2015 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7555063)
Je kan niet verwachten dat mensen die niet tot de sekte behoren zin hebben om te reageren op die propaganda of bereid zijn blindelings te aanvaarden dat het de waarheid is.

Welke sekte?

vlijmscherp 25 februari 2015 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7555071)
Kom... laat ons niet naïef doen : uiteraard is dit in opdracht gedaan.
Maingain zijn handelsfonds is nu net dergelijke provocatieve spelletjes. En jammer genoeg zijn er politici die hem op zijn wenken bedienen.
Het is efficiënter hem administratief te dwingen dit recht te zetten. Het is zijn probleem dat hij dan extra kosten heeft.

geen idee. Mijn ervaring is dat Franstaligen en Nederlandstaligen meer en meer in een aparte wereld leven, dit kan er gewoon een gevolg van zijn.

Xenophon 25 februari 2015 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7555160)
geen idee. Mijn ervaring is dat Franstaligen en Nederlandstaligen meer en meer in een aparte wereld leven, dit kan er gewoon een gevolg van zijn.

Is dat niet altijd zo al geweest, dat in een aparte wereld leven?

Als je kijkt naar de Franstalige imperialistische waandenkwereld kijkt, welke Nederlandstalige leeft daarin?

Pandareus 25 februari 2015 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7555160)

Zou het dan toeval zijn dat dit fenomeen steeds opduikt 'toevallig' in de gemeente van Maingain en van dat ander fenomeen Damien Thièry ?

vlijmscherp 25 februari 2015 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7555167)
Zou het dan toeval zijn dat dit fenomeen steeds opduikt 'toevallig' in de gemeente van Maingain en van dat ander fenomeen Damien Thièry ?

ik denk dat het eerder daar meer opvalt, omdat iedereen het daar verwacht. in andere gemeenten zullen er ook wel zo'n voorbeelden te vinden zijn, maar die zijn minder interessant voor de media en de lokale politici.

Pandareus 25 februari 2015 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7555169)
ik denk dat het eerder daar meer opvalt, omdat iedereen het daar verwacht. in andere gemeenten zullen er ook wel zo'n voorbeelden te vinden zijn, maar die zijn minder interessant voor de media en de lokale politici.

Waarom zou een gemeenteraadslid van n-va uit de buurgemeente van Kraainem of Linkebeek en die vergelijkbare toestanden zou opmerken daar geen interesse voor hebben ? Lijkt me heel onwaarschijnlijk.

De bestelling van een gemeentelijk magazine is een behoorlijke hap in het budget. Zoiets bestellen met een overtreding van de taalwet stelt hen bloot aan het risico dat ze hun bestelling een tweede keer kunnen doen na rechtzetting. Mij lijkt het zo goed als onmogelijk dat een ambtenaar dat uitvoert zonder dat hij hiervoor expliciete orders heeft gekregen. Vandaar dat ik ervan uitga dat Maingain zijn gebruikelijke spelletje speelt.

vlijmscherp 25 februari 2015 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7555173)
Waarom zou een gemeenteraadslid van n-va uit de buurgemeente van Kraainem of Linkebeek en die vergelijkbare toestanden zou opmerken daar geen interesse voor hebben ? Lijkt me heel onwaarschijnlijk.

De bestelling van een gemeentelijk magazine is een behoorlijke hap in het budget. Zoiets bestellen met een overtreding van de taalwet stelt hen bloot aan het risico dat ze hun bestelling een tweede keer kunnen doen na rechtzetting. Mij lijkt het zo goed als onmogelijk dat een ambtenaar dat uitvoert zonder dat hij hiervoor expliciete orders heeft gekregen. Vandaar dat ik ervan uitga dat Maingain zijn gebruikelijke spelletje speelt.

ik had het vooral over die website.

Maar hij zal ervoor beloond worden, hiermee stijgt zijn kans om nogmaals tot voorzitter verkozen te worden. en nog zo'n paar streken en hij kan bij de volgende verkiezingen nog wat meer stemmen halen.

Franstaligen houden ervan dat de Nederlandstaligen op hun plaats gezet worden.....

Pandareus 25 februari 2015 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7555174)
ik had het vooral over die website.

Maar hij zal ervoor beloond worden, hiermee stijgt zijn kans om nogmaals tot voorzitter verkozen te worden. en nog zo'n paar streken en hij kan bij de volgende verkiezingen nog wat meer stemmen halen.

Franstaligen houden ervan dat de Nederlandstaligen op hun plaats gezet worden.....

Hij kan er enkel garen uit spinnen als er veel ruchtbaarheid aan zou gegeven worden. Wat nu blijkbaar niet het geval is (ik zie niks in de pers althans)
Vergeet niet dat wij hier nu zitten te praten over iets dat Kaproen blijkbaar van de website van n-va haalt hee.

vlijmscherp 25 februari 2015 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7555177)
Hij kan er enkel garen uit spinnen als er veel ruchtbaarheid aan zou gegeven worden. Wat nu blijkbaar niet het geval is (ik zie niks in de pers althans)
Vergeet niet dat wij hier nu zitten te praten over iets dat Kaproen blijkbaar van de website van n-va haalt hee.

oh, maar als de N-VA het schrijft, zal de Franstalige pers het op een gegeven moment oppikken hoor.

Witte Kaproen 25 februari 2015 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7555179)
oh, maar als de N-VA het schrijft, zal de Franstalige pers het op een gegeven moment oppikken hoor.

Inderdaad de fratsen van Maingain hebben ons al duizenden kiezers opgeleverd.

Wij koesteren deze Franstalige provocateur :-)

En dan te bedenken dat de Belgicisten deze
N-VA stemmen ronselaar nog steeds blijven verdedigen :roll:

Nu is het nog wachten op Madam Non;
die is zo stil de laatste tijd.

Witte Kaproen 25 februari 2015 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 7555060)
Op de Franse welkompagina staan bijv. een vijftal jobaanbiedingen in de gemeentelijke administratie die niet op de Nederlandse versie voorkomen. Is dat dan ook een bagatel ?

De gemeentelijke administratie zal waarschijnlijk moeten bevolkt worden door Franstalige bedienden.
En als de Nederlandstaligen de jobaanbiedingen niet kennen ,
dan kunnen ze er ook niet voor solliciteren en
dan kan Maingain rustig zeggen dat er geen Nederlandstalige kandidaten waren.:roll:

Ze zijn toch zo leep onze Franstalige transfer-ontvangers.

circe 25 februari 2015 16:28

Waarom denk ik nu dat het FDF al lang door het CGKR zou gekortwiekt zijn moest het over een partij FVN gaan (Front Van Nederlandstaligen) gaan die op identiek dezelfde manier de franstaligen zou discrimineren.

De schoofzak 25 februari 2015 16:42

Citaat:

Pardon, verekskuseert mij, sorryschuldiging,
maar Schoofken zet altijd, altijd, altijd, linken,
tenzij hij er bij zet waarom niet.
Maar bijvoorbeeld linken naar de site van de nva, zal ik nooit weglaten. Nooit. Jamais, Nimmer. Jamas.

Ik voel me hier wel ferm door beledigd. Want ik speel mijn politieke spelleke eerlijk. Soms vuil, soms hard, maar wel eerlijk.

.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be