Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Boeken ... en hun meerwaarde (https://forum.politics.be/showthread.php?t=215546)

Rudy 10 maart 2015 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 7569965)
Onlangs een eReader gekocht voor't vrouwke.

prima idee. Toen ik nog pendelde naar Brussel zag ik in de trein regelmatig vrouwen e-reader uit de handtas halen. Perfect voor wie fictie leest, of non-fictie maar dan zonder afbeeldingen.

Rudy 10 maart 2015 15:00

Citaat:

Ik lees echter ook regelmatig eens een computerboek, en schema's e.d. lijkt mij toch niet handig op zo'n klein zwart/wit scherm (nog niet geprobeerd eigenlijk).

Computerboeken zijn niet zo ideaal voor e-readers. Op tablet kan het nog net.
Computerboeken lees ik op pc in pdf.

TheFourHorsemen 10 maart 2015 15:54

Ik lees erg graag en vaak. De laatste tijd vooral boeken over recente geschiedenis en politiek.

cookie monster 11 maart 2015 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7569708)
waarom niet ?

Mijn zichtprobleempje :oops:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7569708)
waarom niet ?
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7569844)
dat lettertype kan je niet aanpassen.

:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
Maar nu serieus , klopt , onaanpasbaar !!

Anna List 11 maart 2015 08:34

Citaat:

Onlangs een eReader gekocht voor't vrouwke. Verschil is toch wel groot tegenover een tablet voor 'gewone' boeken. Ik lees echter ook regelmatig eens een computerboek, en schema's e.d. lijkt mij toch niet handig op zo'n klein zwart/wit scherm (nog niet geprobeerd eigenlijk).

:cheer: 50 shades :cheer:

Anna List 11 maart 2015 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 7570587)
Mijn zichtprobleempje :oops:

Maar nu serieus , klopt , onaanpasbaar !!

toch praktischer dan een leesbril ook hoor :D

cookie monster 11 maart 2015 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7570705)
toch praktischer dan een leesbril ook hoor :D

Ik lach me letterlijk krom , da's ne goeie :lol:

lombas 11 maart 2015 23:21

Ik lees erg graag. Voor zo'n 95% non-fictie. Meestal meerdere boeken tegelijkertijd (momenteel een stuk of 6).

Bovenbuur 11 maart 2015 23:30

Ik kan de laatste jaren vrij weinig enthousiasme opbrengen om nog eens voor de lol een boek te lezen. Ik heb vroeger toch wel een aantal pillen verslonden. Uitzondering zijn de Discworld boeken van Terry Pratchett. Ze zijn niet allemaal even goed, maar het gemiddelde niveau ligt erg hoog. Erg leuke niet super serieuze fantasy met veel mooie humoristische beschrijvingen en grappige wendingen. En mijn Engels wordt er waarschijnlijk nog beter van ook, de woordenschat die die gast inzet bij het maken van rare opmerkingen is behoorlijk groot.

lombas 11 maart 2015 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 7571680)
Ik kan de laatste jaren vrij weinig enthousiasme opbrengen om nog eens voor de lol een boek te lezen. Ik heb vroeger toch wel een aantal pillen verslonden. Uitzondering zijn de Discworld boeken van Terry Pratchett. Ze zijn niet allemaal even goed, maar het gemiddelde niveau ligt erg hoog. Erg leuke niet super serieuze fantasy met veel mooie humoristische beschrijvingen en grappige wendingen. En mijn Engels wordt er waarschijnlijk nog beter van ook, de woordenschat die die gast inzet bij het maken van rare opmerkingen is behoorlijk groot.

²

Jammer genoeg aan het achteruitgaan door zijn ziekte, Pratchett. Leuke gast ook om naar te luisteren.

Libro 12 maart 2015 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7568867)
Een boek dwingt je er toe even de tijd te nemen, eist je aandacht op, waardoor je het ook intenser beleeft of, ingeval van non-fictie, beter verwerkt.

Audiovisuele media worden vaak herleid tot achtergrondlawaai bij andere taken. Je vouwt de was op en kijkt ondertussen met een scheef oog naar TV, je luistert naar de radio tijdens het uitladen van de vaatwasser, ...

En tot nader order leest een boek nog altijd gemakkelijker en er blijft meer van hangen. Als ik een vergelijking mag maken tussen boeken en elektronische boeken: een boek is sex, een e-book is cybersex. Wat hebben julllie het liefste?

Xenophon 12 maart 2015 00:45

Een tijd geleden in de bibliotheek, 5€ voor drie e-boeken te huren. Je hebt dan 40 dagen de tijd om ze te lezen. Eerst moest ik eerst een e-reader kopen, anders ging het niet, mijn gsm was niet goed genoeg volgens het personeel daar.
Waarom ik met mijn gsm op het net wel boeken kon kopen en lezen, maar niet huren en lezen van de bibliotheek kwam omdat ik een e-reader moest kopen zo verzekerden ze me.

Ik begrijp ook niet goed waarom het zoveel geld moet kosten om een boek te huren.

Rudy 12 maart 2015 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7571759)
Een tijd geleden in de bibliotheek, 5€ voor drie e-boeken te huren. Je hebt dan 40 dagen de tijd om ze te lezen. Eerst moest ik eerst een e-reader kopen, anders ging het niet, mijn gsm was niet goed genoeg volgens het personeel daar.
Waarom ik met mijn gsm op het net wel boeken kon kopen en lezen, maar niet huren en lezen van de bibliotheek kwam omdat ik een e-reader moest kopen zo verzekerden ze me.

Ik begrijp ook niet goed waarom het zoveel geld moet kosten om een boek te huren.

Xeno. Het lezen van geleende e-boeken via een bibliotheek is inderdaad nog steeds een dure grap.
Elkaar gekochte e-boeken uitlenen is een pak goedkoper.

Rudy 12 maart 2015 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 7571743)
En tot nader order leest een boek nog altijd gemakkelijker en er blijft meer van hangen. Als ik een vergelijking mag maken tussen boeken en elektronische boeken: een boek is sex, een e-book is cybersex. Wat hebben julllie het liefste?

Libro. Niet iedereen leest enkel seksboekjes.

Rudy 12 maart 2015 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 7571680)

Bovenbuur. En als je een top drie van je boeken zou mogen maken.

Terry Pratchett heb ik voorlopig genoteerd.

Anna List 12 maart 2015 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 7571743)

ik heb persoonlijk liefst vergelijkingen die steek houden.

Anna List 12 maart 2015 15:19

Citaat:

waarom moet je daar extra bib-geld voor betalen mss ???

Anna List 12 maart 2015 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7572174)
Xeno. Het lezen van geleende e-boeken via een bibliotheek is inderdaad nog steeds een dure grap.
Elkaar gekochte e-boeken uitlenen is een pak goedkoper.

foei! :lol:

Anna List 12 maart 2015 15:20

Citaat:

en nog iets, moet je daarvoor langs de bib dan ? :lol:

Rudy 12 maart 2015 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7572233)
foei! :lol:

Anna. Doe geen beroep op schuldgevoelens aub. Ik lees graag. En mijn vrienden en vriendinnen ook. Dat een E-book nu eenmaal gemakkelijker uitleenbaar is, is een feit. Je hoeft het niet terug te vragen. Als je een papieren boek uitleent moet je het meestal nog op de koop toe terugvragen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be