Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   het kookt in Frankrijk: "Travailler moins pour vivre mieux!" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=216071)

lombas 20 maart 2015 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7580681)
je bedoelt miljoenen 'jongere mensen' want ondanks m'n geklaag trappel(de) ik heus ook nog, maar kreeg onlangs nog te horen dat ze de voorkeur geven aan <26jr! tja, ik kan moeilijk m'n ID gaan vervalsen hé

Ik dacht dat je niet meer trappelde omdat je eerder uitkeek naar een erkenning als gehandicapte.

bembem 20 maart 2015 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 7580718)
Ik dacht dat je niet meer trappelde omdat je eerder uitkeek naar een erkenning als gehandicapte.

tja, zolang ik niet zeker ben van die erkenning moet ik wel ...

Another Jack 20 maart 2015 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7580731)
tja, zolang ik niet zeker ben van die erkenning moet ik wel ...

Wat moet jij?

bembem 20 maart 2015 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7580708)
Kutjobs = kutlonen.
Dat is een universeel gegeven.

Ik ben ooit ook fruitplukker, garçon, zaalwachter, bandarbeider geweest....

mja "ooit"

dat is het verschil, en wanneer je dan ook nog eens aldoor geweigerd wordt wegens te oud, geen ervaring genoeg of weet ik wat welke reden, en uiteindelijk met een gat in je cv zit ondanks dat je met succes een herscholing volgde, tja dan zit men met de gebakken peren, niet iedereen is immers slim en energiek genoeg om er steeds het beste van te maken :-(

bembem 20 maart 2015 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7580734)
Wat moet jij?

trappelen ...

lombas 20 maart 2015 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7580734)
Wat moet jij?

Doen alsof ze werk zoekt.

bembem 20 maart 2015 11:23

schrijnende toestanden ...

Citaat:

Les conseillers Pole emploi sont dépassés par les évènements.
Le mien avant même d'avoir regardé mon CV m'avait conseillé de faire une formation complémentaire dans mon métier...alors qu'�* 47 ans après mon premier licenciement (et après refus d'une formation dans un autre domaine) j'ai repassé un diplôme récent
, le plus haut qui existe dans mon métier �* l'heure actuelle (soit 1 an d'étude �* l'autre bout du pays)...en clair aujourd'hui, niveau diplôme, c'est comme si j'étais une demandeuse d'emploi de 28 ans, ayant passé un diplome �* 21 ans....et 20 ans d'expérience en plus.

Au final, après avoir regardé mon parcours, il n'a plus insisté sur les formations. Idem au niveau mobilité. Après le premier licenciement il a vu que j'avais accepté de partir travailler �* 3h de chez moi pour un salaire 30 % inférieur �* celui que j'avais sans compter les frais de déplacement et logement sur place (et avec ce diplôme en plus...qui ne me sert �* rien sinon �* voir encore plus l'hypocrisie du système !).

Les diplômes c'est vraiment l'excuse bidon... l'âge et l'image comptent plus que les diplômes et l'expérience surtout pour les femmes. Et quand les structures de mon secteur d'activité veulent quelqu'un d'expérience c'est un homme qui est recruté. Récemment, il y a eu deux postes ou j'avais eu un entretien téléphonique sans suite... et après coup, j'ai appris que c'était 2 hommes autour de 45 ans qui avaient été recrutés dont un qui n'est même pas du métier (ni aucun diplome dans ce domaine)...

L'autre leitmotiv de Pole emploi, c'est le bilan de compétence. La aussi, il me l'a proposé...mais j'en avais déj�* fait 2...et �* chaque fois, cela a aboutit �* RIEN car les formations qui étaient nécessaires pour la reconversion ont été refusées.

Quant �* Pôle emploi, il n'y a qu'une chose qu'il ne m'ont pas proposé depuis 2 ans, c'est une proposition de poste...et oui, ils n'ont pas de postes �* pourvoir dans mon métier...

Pole emploi, c'est une formalité administrative et rien de plus aujourd'hui. Par contre, en 2006 quand c'était encore l'ANPE, j'ai eu la chance de tomber sur une conseillère super que je n'oublierai pas. C'est en partie grâce �* elle que j'ai pu rebondir quand même après avoir perdu un emploi dont je savais ne pas pouvoir retrouver l'équivalence. C'est vrai qu'�* l'époque, j'avais une forte motivation pour repartir �* zéro et elle m'a aidé dans ce sens même si je n'ai pas pu me reconvertir comme je l'aurai souhaité. Et j'étais encore suffisamment motivée pour accepter des concessions salariales et de vie privée. Aujourd'hui, je n'ai plus envie de repartir �* 0, ni faire des concessions extrèmes pour retravailler. Je préfère changer de mode de vie et je commence �* déprogrammer la valeur travail dans laquelle j'ai été éduquée.
yep, doe ik ook, ben ook stilaan aan het deprogrammeren van de stille hoop die ik tot nu toe zo nu en dan nog koesterde om op een dag zoals iedereen een job te hebben waarmee ik tijdens kerst en nieuwjaar aan familie en vrienden zou kunnen zeggen: "voil�* sé: ik werk ook."

nee, ik koester vandaag de dag niet veel meer: ik zal blij zijn als m'n erkenning van gehandicapte positief zal zijn, heb genoeg afgezien, geleden en geprobeerd en ik ben ook niet meer van de jongsten, dus tja .. ras le bol!

bembem 20 maart 2015 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 7580752)
Doen alsof ze werk zoekt.

hallo? is die trein nu al aangekomen? dat zijn wel heel glijdende uren daar op het werk! duh!

bembem 20 maart 2015 11:29

amai en jack zijn bolletje is ook nog steeds groen, toevallig vrije dag today of is het een superjob waar men betaald wordt om op de chat te zitten? huhuhu zal ik ook eens gemeen doen sé, duh!

Mambo 20 maart 2015 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7580671)
eigenlijk is het een wonder, in de jaren '70 waren er ook uitkeringen en nochtans was bijna iedereen aan het werk, inclusief de allochtonen, tell me: hoe kan dat toch? er moet iets zijn waardoor men nu "vrijwillig" thuis op z'n gat zit, zou het iets in het leidingwater zijn? tell me :-o

/sarcasm off

Eind jaren 80 was de werkloosheid hier enorm.
Maar ik herinner me dat voor iedere vacature er wel minstens 100 man in de rij voor de poort stonden.
Ikzelf heb in die periode nog eens 167 sollicitanten op 1 dag ontvangen.
Mensen deden moeite...nu niet!
En dat is gans het verschil.

Mocht men opnieuw de mensen dagelijks hun stempel laten halen, ze zouden ook weer moeite doen.
Alle dagen uren verslijten aan die stempel...niks dat meer ergert.
En bovendien werden er heel wat stempels ingehouden van wie zich over sliep...serieuze besparing en extra ergenis ....en dat zette hun nog meer in om werk te zoeken.

De jeugd is lui gekweekt.
En dom geschoold.
En ze krijgen makkelijk geld...of voedsel en goedkope woningen.
En op hun eigen beginnen lukt precies ook niet meer.

Beter eens allemaal wat survival doen ...naked in de woestijn.
Je zou daarna wel werk zoeken.
En jullie dik gat kwijt geraken.

bembem 20 maart 2015 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 7580788)
Eind jaren 80 was de werkloosheid hier enorm.
Maar ik herinner me dat voor iedere vacature er wel minstens 100 man in de rij voor de poort stonden.
Ikzelf heb in die periode nog eens 167 sollicitanten op 1 dag ontvangen.
Mensen deden moeite...nu niet!
En dat is gans het verschil.

Mocht men opnieuw de mensen dagelijks hun stempel laten halen, ze zouden ook weer moeite doen.
Alle dagen uren verslijten aan die stempel...niks dat meer ergert.
En bovendien werden er heel wat stempels ingehouden van wie zich over sliep...serieuze besparing en extra ergenis ....en dat hun nog meer in om werk te zoeken.

En dom geschoold.

ach het ligt aan de stempels, lol

Mambo 20 maart 2015 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7580793)
ach het ligt aan de stempels, lol

Het ligt alleszins niet aan jullie inspanningen.
Jullie doen er geen.

bembem 20 maart 2015 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 7580795)
Het ligt alleszins niet aan jullie inspanningen.
Jullie doen er geen.

de Rva schorst dan wel hoor, amai Mambo dat je dat niet weet :-o

Mambo 20 maart 2015 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7580805)
de Rva schorst dan wel hoor, amai Mambo dat je dat niet weet :-o

Van een schorsing krijg je geen werk. Amai wanneer ga je dat eens weten?

Mambo 20 maart 2015 12:00

Ga alle dagen ergens binnen en vraag uw bewijsje.
Maar dat is er over he?

bembem 20 maart 2015 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 7580788)
En dom geschoold.
En ze krijgen makkelijk geld...of voedsel en goedkope woningen.

Beter eens allemaal wat survival doen ...naked in de woestijn.
Je zou daarna wel werk zoeken.
En jullie dik gat kwijt geraken.

akkoord daar heb je een punt, maar vanwaar de kritiek op makkelijk geld, was jij geen drugsdealer in je jongere jaren? :-o

Mambo 20 maart 2015 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7580815)
akkoord daar heb je een punt, maar vanwaar de kritiek op makkelijk geld, was jij geen drugsdealer in je jongere jaren? :-o

Totaal niet!

bembem 20 maart 2015 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 7580808)
Van een schorsing krijg je geen werk. Amai wanneer ga je dat eens weten?

hallo? ik zei: geen inspanningen -> schorsing

bembem 20 maart 2015 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 7580816)
Totaal niet!

hmm

Mambo 20 maart 2015 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7580817)
hallo? ik zei:-> schorsing

Geef het gewoon toe dat er nauwelijks achter werk gezocht word.
Raar genoeg vinden polen en anderen hier wel werk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be