pajoske |
20 mei 2015 14:57 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance
(Bericht 7657602)
*Ik kan niet goed kiezen. Ik ben gek van vioolmuziek, maar ik vraag me af of ze niet gaan denken dat ik een janet ben. 't Schijnt ook vrij moeilijk te zijn en ik heb maar een beperkt ongeschoold arbeidersbrein. Ik heb fijne vrouwenvingertjes, dus dat is alleszins geen probleem.
*Welk instrument bespeelt u zelf?
|
Om fatsoenlijk viool te kunnen leren moet ge al bijna een perfect gehoor hebben. Dat kunt ge dan best eerst testen.
Grote vrag si: wat gaat ge doen als ge viool, piano....enz. hebt leren spelen? Meestal niks dan thuis wat prullen.
Wilt ge muziek maken en dat combineren met een fijne hobby? Leer dan een blaasinstrument bespelen. Er is een keuze te over aan muziekmaastschappijen zoals fanfares en harmoniën die elke nieuwe muzikant met open armen ontvangen. Laat ej trouwens niet verassen door het hoge muzikale niveau dat sommige maatschappijen bereiken.
Dat arbeidersbrein is van geen belang. Ik heb uitstekende muzikanten gekend die als arbeider langs de straat werkten, naast hem zat dan soms een echte muzikale sukkelaar met een universitair diploma.
Waarom geen klarinet of saxofoon leren? Bij vele muziekmaatschappijen kan je gratis een instrument ter beschikking krijgen. Interessant omdat je nooit weet of een instrument je wel echt ligt.
|