Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   N-VA als bij Lodewijk XIV: Sire, laat ons de armen taxeren, ze zijn met zoveel meer.. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=220149)

Vrijheideerst 16 augustus 2015 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7782068)
Ik ben bezig aan een tekenfilmpje met titel: de fiscale boorputten in de achtertuin van Elio.

.

U weet toch waarom ik dat op Brugge reageer? ;-)

Jan van den Berghe 16 augustus 2015 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 7706711)
De geschiedenis spreekt boekdelen voor wie de moeite doet te lezen. Alle hoop werd gesteld op vernieuwing en wat krijgen we ? Meer belastingen waarbij 'het grut' de pineut is en de rijken gespaard. De staat ontvetten ? Helemaal niet, duchtig meedoen aan het graaien in de vetpotten via politieke benoemingen en het posteren van vriendjes...
Ben Weyts wil nu na het rekeningrijden voor vrachtwagens zo vlug mogelijk ook de burgers treffen. Betalen ! En vooral de bedrijfswagens van de gegoeden ontzien. Ondertussen is ook duidelijk dat de N-VA niet afkerig is van het verhogen van de BTW, wat de kleintjes meest zal pijn doen. Energieprijzen de lucht in, vooral de distributie en taksen, hospitalisatie, de afbouw van de tussenkomst in gezondheidszorgen, de diesel de lucht in, vul maar zelf in...
De Volksunie achterna, zeker weten !

Wel, Lucien, begin je in te zien dat het bij het Vlaams Belang toch zo slecht niet was?

Vrijheideerst 17 augustus 2015 06:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7782327)
Wel, Lucien, begin je in te zien dat het bij het Vlaams Belang toch zo slecht niet was?

Goh, ik denk dat dat voor onze friturist te veel nare herinneringen oproept, jong.

Maar nu JMDD weer in den politiek gaat, zijn er misschien nog kansen voor Lucien?

Another Jack 17 augustus 2015 06:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7782801)
Goh, ik denk dat dat voor onze friturist te veel nare herinneringen oproept, jong.

Maar nu JMDD weer in den politiek gaat, zijn er misschien nog kansen voor Lucien?

Hoe zit het met jouw toekomst binnen de N-VA, Filip?

Vrijheideerst 17 augustus 2015 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7782804)
Hoe zit het met jouw toekomst binnen de N-VA, Filip?

Goed ze Jaak, maar ik steek men frituur nog niet in brand.

Rijk genoeg nu :magniet:

Drosamadaris 17 augustus 2015 11:12

Citaat:

De geschiedenis spreekt boekdelen voor wie de moeite doet te lezen. Alle hoop werd gesteld op vernieuwing en wat krijgen we ? Meer belastingen waarbij 'het grut' de pineut is en de rijken gespaard. De staat ontvetten ? Helemaal niet, duchtig meedoen aan het graaien in de vetpotten via politieke benoemingen en het posteren van vriendjes...
Ben Weyts wil nu na het rekeningrijden voor vrachtwagens zo vlug mogelijk ook de burgers treffen. Betalen ! En vooral de bedrijfswagens van de gegoeden ontzien. Ondertussen is ook duidelijk dat de N-VA niet afkerig is van het verhogen van de BTW, wat de kleintjes meest zal pijn doen. Energieprijzen de lucht in, vooral de distributie en taksen, hospitalisatie, de afbouw van de tussenkomst in gezondheidszorgen, de diesel de lucht in, vul maar zelf in...

Bullshit - de "armen"/lagere inkomens betalen vandaag al maar een fractie van de fiscale inkomsten op inkomens.

Spitting Image 17 augustus 2015 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 7781771)
N-VA koos dus zelf om die beslissing mee uit te voeren.

Als N-VA aan de kant ging staan, zou de staatshervorming ook uitgevoerd worden en zou ze de macht aan de sossen overgelaten hebben. Wat de wetgevende macht beslist dient de uitvoerende macht uit te voeren. Jij hebt precies moeite met de scheiding der machten.

Vrijheideerst 17 augustus 2015 17:17

Ach ja, nieuwe partijen mogen er altijd opgericht worden.

JMDD is ook bezig.

Bolleke Wol 17 augustus 2015 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7783197)
Als N-VA aan de kant ging staan, zou de staatshervorming ook uitgevoerd worden en zou ze de macht aan de sossen overgelaten hebben. Wat de wetgevende macht beslist dient de uitvoerende macht uit te voeren. Jij hebt precies moeite met de scheiding der machten.

Nee hoor dat is me heel duidelijk dat onderscheid. Dat onderscheid is echter niet relevant in een particratie. De partijen beslissen én voeren uit.

Bovendien is dat allemaal niet relevant. N-VA koos er zelf voor om mee die staatshervorming uit te voeren. Niemand dwong hen. Het partijcongres stemde toe.

Spitting Image 17 augustus 2015 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 7783646)
Nee hoor dat is me heel duidelijk dat onderscheid. Dat onderscheid is echter niet relevant in een particratie. De partijen beslissen én voeren uit.

Bovendien is dat allemaal niet relevant. N-VA koos er zelf voor om mee die staatshervorming uit te voeren. Niemand dwong hen. Het partijcongres stemde toe.

Uw Catalaanse vrienden proberen ook zo veel mogelijk uit de brand te slepen, maar die zijn links. En dat maakt voor jou het verschil. Je bent eerder linkiewinkie dan nationalist.

Matonge 18 augustus 2015 04:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7706717)
Tsja, op minder dan een jaar de puinhoop van de sossen opkuisen zal niet lukken.

Zet 's een ander ploat oep.

Vrijheideerst 18 augustus 2015 06:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7783708)
Uw Catalaanse vrienden proberen ook zo veel mogelijk uit de brand te slepen, maar die zijn links. En dat maakt voor jou het verschil. Je bent eerder linkiewinkie dan nationalist.

:magniet:

Dat staat er los van, de Catalanen hebben gewoon 6 partijen die pro onafhankelijkheid zijn. Het constante getreiter van "Madrid" helpt ook handig.

Bolleke Wol 18 augustus 2015 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7783708)

De Catalanen gaan voluit voor een onafhankelijkheid, zelfs een eenzijdige verklaring als het moet.

Toevallig zijn ze ook eerder links. Enfin, niet zo toevallig natuurlijk: net daarom zijn ze niet geneigd met het rechtse Spaanse regime te collaboreren. In tegenstelling tot N-VA die voluit met Belgique collaboreert.

Sneaky 18 augustus 2015 12:42

Citaat:

Na 30 jaar ps in het bestuur is het dringend tijd om eens wat kosten weg te schuiven van de middenklasse. De superrijken kan je niet belasten. Kijk naar landen als Frankrijk waar je gewoon kapitaalvlucht ziet als je dat perobeert. Dat is onder vorige regeringen nooit gebeurd en zal ook nu niet gebeuren. Dat klinkt wel leuk enzo, maar is niet realistisch, dat weten onze rode kameraden ook wel. Daarom dat je ook van die kant niet 1 concrete voorbeeld zal zien.

Dus laat je de lagere lonen daarvoor opdraaien. Logisch lijkt me, NVA moet per slot van rekening zijn kiespubliek in de middenklasse bedienen (of in dit geval ontzien, want er moest ergens geld gevonden worden).

Dat komt inderdaad slecht uit voor hangmatters die al amper rond kwamen, maar dat vind ik prima zo. Ik kom er beter uit dan wanneer een ps-regering deze besparingen had moeten doorvoeren.

Doe zo voort NVA!

Sneaky 18 augustus 2015 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7781734)
Volledig terecht dat dat links stemmende gepeupel de rekening gepresenteerd krijgt.

Volledig mee akkoord.

patrickve 18 augustus 2015 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7707800)
Jij bevestigt hiermee alleen maar wat TS zegt. De superrijken hun kapitaal is te mobiel? Pech gehad voor de 'gewone mens'. Die zal z'n huisje-tuintje-boompje-kindje niet zo gauw verplaatsen. Belast hem maar kapot.

Het is niet omdat rijken machtig genoeg zijn om zich wat kunnen te beschermen tegen de diefstal van de staat, dat zij de schuldigen zijn aan die diefstal he.

Het is niet omdat uw buurman twee grote dobbermans heeft, en dat de dieven daarom altijd bij U komen inbreken, dat uw buur enige schuld heeft aan die inbraken he.

Waarom heeft "de kleine man pech" ? Omdat er teveel door de staat gestolen wordt, punt. Dat sappige brokken zoals rijken blijkbaar toch prikkeldraad rond hun begeerde manna gelegd hebben, maakt hen niet tot de verantwoordelijken van de pech van de kleine man. Die pech van de kleine man komt enkel maar door de dief.

Trouwens, als rijken meer belast zouden worden, zou dat enkel maar voor gevolg hebben dat de staat nog meer zou smossen.

Wees redelijk: de staatsinkomsten zijn GIGANTISCH. Dat ze niet toekomen, is niet omdat er enkele rijken zich wat tegen de stroperij kunnen beschermen. Als men met de fiscale druk die er in Belgie heerst, niet toekomt, is het niet langs inkomstenzijde dat het probleem zit.

TV-verslaafde 19 augustus 2015 00:17

Mja hebzuchtig zijn heeft zo zijn prijs, het is een soort van waanzin. Ik zou die job (politieker) voor geen geld van mijn leven willen. Net zoals deze regering overal doodsbedreigingen krijgt en protest en overal wordt bespuwt staan ze toch elke keer weer op om haastig de "wetstraat" te openen. :lol:

Net zoals zakenmannen hun waren uitstallen op "black friday" in de VS en soms "letterlijk" omver worden gelopen door hordes "shoppers". Zakenmannen moeten dan maar die prijs betalen om overal gehaat te worden voor hun hebzucht. En die titel van "hebzuchtige wolf" als eretitel dragen. ;-)

Matonge 19 augustus 2015 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 7784482)
De Catalanen gaan voluit voor een onafhankelijkheid, zelfs een eenzijdige verklaring als het moet.

Toevallig zijn ze ook eerder links. Enfin, niet zo toevallig natuurlijk: net daarom zijn ze niet geneigd met het rechtse Spaanse regime te collaboreren. In tegenstelling tot N-VA die voluit met Belgique collaboreert.

Piquet ook, via eenzijdige verklaringen. Vermoedelijk twaalf speeldagen schorsing voor linkse zelfbeheersing en je kan daar ook uuuuuren over lullen, maar (meervoudige) provocatie zie ik persoonlijk als een waste of time. Links en rechts.

Werkelijke problemen zijn in verhouding geen nikkel waard blijkbaar. En sta mij toe maar ik vraag mij af of men het woord wel degelijk begrijpt.

Nee, echt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be