Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Zieke werknemers, opgelet! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=222018)

Tavek 15 augustus 2015 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 7780906)
Net goed, waarom moet een firma eigenlijk blijven afdokken voor iemand die niet werkt. Laat de mensen zelf maar een privéverzekering op voorhand afsluiten ofzo.

Na een maand ziekte betaalt een firma geen cent meer voor een zieke.

Vrijheideerst 15 augustus 2015 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7781268)
Kan zijn, het enige van Gibson waar ik op speel is een Explorer van 1976.

http://www.jaydeecustomguitars.co.uk/

Den Anthony z'n gitaarrack:

Gipsy 15 augustus 2015 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7781291)
Na een maand ziekte betaalt een firma geen cent meer voor een zieke.

Een maand is zo al duur genoeg voor een bedrijf. Gelukkig genoeg heb ik in 2013 nog vlug een vijftal regelmatige "zieken" buiten gegooid voor de eenheidswet er kwam met dure ontslagpremies op 1 januarie 2014. In geval van piekperiode worden alleen nog interims ingeschakeld.

Tavek 15 augustus 2015 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7781298)
Een maand is zo al duur genoeg voor een bedrijf. Gelukkig genoeg heb ik in 2013 nog vlug een vijftal regelmatige "zieken" buiten gegooid voor de eenheidswet er kwam met dure ontslagpremies op 1 januarie 2014. In geval van piekperiode worden alleen nog interims ingeschakeld.

Mja gij runt het type firma dat ik het liefst zie verdwijnen in Belgie.

Ik wens u ook een spoedig faillisement OF vertrek toe. Naar wat ik verneem van u zijt ge al met een voet buiten. Nu nog het duwtje voor de rest van het 19de eeuws gezelschap.

Gipsy 15 augustus 2015 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7781313)

Ik wens u ook een spoedig faillisement OF vertrek toe. Naar wat ik verneem van u zijt ge al met een voet buiten. Nu nog het duwtje voor de rest van het 19de eeuws gezelschap.

Faillissement is onmogelijk. Ik heb menen te verstaan dat ge een vakbondsman zijt dan word u ook eens met de neus op de feiten gedrukt wat de reactie is van bedrijven op de eisen van de vakbonden.

non-conformist 15 augustus 2015 21:03

Citaat:

Net goed, waarom moet een firma eigenlijk blijven afdokken voor iemand die niet werkt. Laat de mensen zelf maar een privéverzekering op voorhand afsluiten ofzo.

Verhuis naar de VS dan heb je er geen last van.

non-conformist 15 augustus 2015 21:05

Citaat:

X2

non-conformist 15 augustus 2015 21:07

Ik heb zo'n bruin vermoeden dat, eens de zomervakantie door is, het stakingen gaat regenen.

Dan kan de fuhrer van Antwerpen nog eens wat de verongelijkte gaan uithangen.

De regerende partijen zijn er duidelijk niet voor de gewone mensen.

Tavek 15 augustus 2015 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7781319)
Faillissement is onmogelijk. Ik heb menen te verstaan dat ge een vakbondsman zijt dan word u ook eens met de neus op de feiten gedrukt wat de reactie is van bedrijven op de eisen van de vakbonden.

Binnenkort weer een staking op uw dak. Wanneer verhuist u al uw activiteiten naar het buitenland ? Of zijn ze daar al ?

Ik zie ze graag vertrekken.

Gipsy 15 augustus 2015 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7781345)
Binnenkort weer een staking op uw dak. Wanneer verhuist u al uw activiteiten naar het buitenland ? Of zijn ze daar al ?

Ik zie ze graag vertrekken.

Ik heb nog nooit met een staking te maken gehad. Al mijn activiteiten kan ik niet verhuizen naar buitenland. Alleen als er een economische of practische reden toe is.

non-conformist 15 augustus 2015 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7781352)
Ik heb nog nooit met een staking te maken gehad. Al mijn activiteiten kan ik niet verhuizen naar buitenland. Alleen als er een economische of practische reden toe is.

't is te hopen dat ge zelf ne keer heel ziek wordt.

Overigens is het niet voor niks dat je toch hier wil blijven. In China bijvoorbeeld gaat het allesbehalve goed (zie recente devaluatie om toch maar concurrentieel genoeg te blijven

Een al te zware nadruk op lage lonen en onzekerheid zal de internationale crisis alleen maar aanwakkeren, met alle uitwassen die het met zich meebrengt.

En nog iets : de economische parabel van de negen botten en 10 honden. Ken je die ?

Verder denken dan je neus lang is, is niet veel mensen gegeven.

Gipsy 16 augustus 2015 02:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7781381)

Overigens is het niet voor niks dat je toch hier wil blijven. In China bijvoorbeeld gaat het allesbehalve goed (zie recente devaluatie om toch maar concurrentieel genoeg te blijven

Een al te zware nadruk op lage lonen en onzekerheid zal de internationale crisis alleen maar aanwakkeren, met alle uitwassen die het met zich meebrengt.

En nog iets : de economische parabel van de negen botten en 10 honden. Ken je die ?

In China ben ik liever dan hier. De winsten liggen daar trouwens veel hoger. De grote reden van de relatief kleine devaluatie is vooral omdat de USD op amper één jaar tijd 25% is gestegen tegenover de meeste valuta. De Chinese RMB daarentegen is reeds jaren gekoppeld aan de USD en is dus ook 25% duurder geworden. Dat geeft een onhoudbare situatie die niet de economische realiteit volgt.

Ik noteer dat u me graag zéér ziek ziet worden en Tavek dat ik failliet zou gaan. Typisch voor linkse haters en op menselijk vlak zeer pover. Als ik hier blijf dan is het omdat tot hiertoe de hoofdzetel in Belgie blijft en dat ik hier nog een tweede belangrijk bedrijf heb die vastgoed bezit, beheerd en ontwikkeld. Dat vastgoed kan ik moeilijk in mijn valies steken.

Moest het gaan met alle plezier want jullie soort maakt het verblijf in Belgie voor ondernemenden niet prettiger.

tandem 16 augustus 2015 05:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7781479)
In China ben ik liever dan hier. De winsten liggen daar trouwens veel hoger. De grote reden van de relatief kleine devaluatie is vooral omdat de USD op amper één jaar tijd 25% is gestegen tegenover de meeste valuta. De Chinese RMB daarentegen is reeds jaren gekoppeld aan de USD en is dus ook 25% duurder geworden. Dat geeft een onhoudbare situatie die niet de economische realiteit volgt. Ik noteer dat u me graag zéér ziek ziet worden en Tavek dat ik failliet zou gaan. Typisch voor linkse haters en op menselijk vlak zeer pover. Als ik hier blijf dan is het omdat tot hiertoe de hoofdzetel in Belgie blijft en dat ik hier nog een tweede belangrijk bedrijf heb die vastgoed bezit, beheerd en ontwikkeld. Dat vastgoed kan ik moeilijk in mijn valies steken. Moest het gaan met alle plezier want jullie soort maakt het verblijf in Belgie voor ondernemenden niet prettiger.

Is er wel genoeg geld gemaakt?

tandem 16 augustus 2015 05:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7781298)

Wie is hier de zieke eigenlijk?

Sukkelaar 16 augustus 2015 07:05

Citaat:

Proficiat met een dergelijke taal. Snap je dan niet, als vakbonder, dat een faillissement voor het personeel ook geen pretje wordt.

Sukkelaar 16 augustus 2015 07:08

Citaat:

Maar dat hebben die mensen effectief ook gedaan via de afhouding voor hun sociale verzekering door vadertje staat.

Sukkelaar 16 augustus 2015 07:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7781381)

Dat geldt inderdaad voor jou.

En moest jij bij mij werken dan zou ik je zeker ontslagen.

Pandareus 16 augustus 2015 07:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7781174)
Doe mij maar David.

idd, formidabele gitarist

fred vanhove 16 augustus 2015 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7781082)
Muziek spelen hard werken?

:lol: :lol: :lol:

Iedere avond op een andere plek op de wereld een concert van 3 uren.....ondertussen soundchecken...reizen ..hotel in hotel uit....repeteren...studiowerk...inteviews..druk van de platenlobby....en ondertussen zien dat je creatief blijft.Ik denk eerlijk gezegd dat dat zeker heel hard werken is hoor.....Je zal er wel veel voor terug in de plaats krijgen maar het zo maar zien als wat leute maken zou ik toch niet durven denken zeker als je rekening houdt met de ontelbaren die de pijp uitgaan juist opdat ze niet verder konden met te leven onder die druk ....:roll:
Ook het overmatig gebruik van drank en andere drugs....is meestal gelinkt aan dit harde leven.
Maar ik kan best geloven dat wat muziek spelen onder vrienden helemaal niks vandoen heeft met wat supergroepen als Black Sabbath of Pink Floyd presteren.

fred vanhove 16 augustus 2015 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7781520)
idd, formidabele gitarist

Inderdaad en vooral zeer creatief.
ER zijn er ontelbare die goed kunnen (na) spelen maar iets nieuws uit je mouw schudden is heel andere koek.Ontelbaren kunnen een picasso naschilderen...zelfs nog beter misschien...Maar het creeëren is iets heel anders...dat is het verschil tussen een muzeikant schilder of wat we noemen een artiest.

Oesje :oops:we zijn hier wel serieus aan het afwijken:oops::oops::-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be